پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          24 شهریور 1391 - 14 September 2012



چاپ 6 مقاله فناوری نانو واحد لنگرود در ژورنال‌های بین‌المللی

رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود از چاپ شش مقاله در زمینه فناوری نانوی این دانشگاه در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی با نمایه ISI خبر داد.


سجاد جان‌نثار ملکوتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در لنگرود با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در سال 85 با سه رشته کاردانی آغاز به کار کرد، اظهار کرد: اکنون این دانشگاه پس از گذشت شش سال توانسته است با 52 رشته فنی و مهندسی افتخارات خوبی کسب کند.

وی افزود: با همت مسئولان این دانشگاه و کمک‌های مسئولان استانی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی و شهرستان، به‌زودی گام‌های مؤثری در امر آموزش و پژوهش، عمران و مسائل فرهنگی برداشته می‌شود.

این مسئول حوزه پژوهش و فناوری را قلب تپنده دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دانست و ادامه داد: توجه به این حیطه می‌تواند در آینده دانشگاه تأثیر بسزایی بگذارد و آن را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.  

وی ابراز کرد: با وجود کوچک بودن واحد دانشگاهی لنگرود و نیز کمبود برخی امکانات، محققان و پژوهشگران این واحد دانشگاهی که بیشتر آنها از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند، موفقیت‌ها و افتخارات قابل توجهی کسب شده است.

جان‌نثار ملکوتی، افزایش تعداد روزافزون مقالات ISI معتبر، طرح‌های پژوهشی درون دانشگاهی و تلاش‌هایی به منظور جذب طرح‌های برون دانشگاهی را از جمله اقدام‌ها برشمرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود سه انجمن علمی و ادبی در گروه‌های برق، مکانیک و معماری را به ثبت رسانیده است و قصد دارد برای شکوفایی و فعال کردن آنها نیز گام‌های مؤثرتری بردارد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در باره رشته‌های جدید این دانشگاه تصریح کرد: این واحد دانشگاهی با نظر ریئس دانشگاه و معاونان آن درصدد است در رشته‌هایی مانند مهندسی پزشکی، نانوتکنولوژی، مهندسی نفت و مهندسی فرآوری مواد معدنی اعضای هئیت علمی موثر «دکتری تخصصی» جذب کند تا با اهداف والای دانشگاه آزاد اسلامی در امر پژوهش و فناوری موفق‌تر شود.

وی با بیان اینکه جذب هیئت علمی در این رشته‌ها بسیار دشوار است، تصریح کرد: خروجی این رشته‌ها در سطح کشور در مقطع دکترای تخصصی کم است بنابراین جذب هیئت علمی در این رشته‌ها بسیار دشوار است اما با این وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود توانسته با وجود تمام دشواری‌ها بخشی از مشکلات مربوط به جذب هیئت علمی مورد نیاز این رشته‌ها را برطرف کند.

جان‌نثار ملکوتی سرمایه‌گذاری برای ایجاد دیگر رشته‌ها را از برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد لنگرود بیان کرد و یادآور شد: این دانشگاه با توجه به تأسیس آن در سال 1385، اکنون رشد خوبی داشته و در زمین رشته‌های نوین و مسایل پژوهشی گام‌های بسیار خوبی برداشته است.

وی از راه‌اندازی تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: از بین مقاله‌های ISI به چاپ رسیده از طرف این دانشگاه تعداد شش مقاله در زمینه فناوری نانو در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده که یکی از این مقالات با IF=3.45 است.

به گفته این مسئول، فصل چهارم کتابی نیز به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود که ناشر آن INTECH است در زمینه «فنون استحصال میکروبی» به عنوان یک مرحله آماده‌سازی اولیه نمونه به منظور آنالیز فلزات توسط دکتر پوریا بی‌پروا لنگرودی در سال گذشته نوشته شد.

وی با اشاره به طرح‌های در دست انجام در زمینه نانوتکنولوژی در دانشگاه مذکور تصریح کرد: این دانشگاه درصدد انجام طرح‌هایی در زمینه نانو است که با برطرف شدن برخی از موانع و مشکلات می‌تواند در آینده‌ای نزدیک فعالیت‌های چشمگیری داشته باشد.

جان‌نثار ملکوتی در باره چاپ مقالات ISI واحد لنگرود بیان کرد: تاکنون این واحد دانشگاهی بیش از 100 مقاله علمی‌پژوهشی کنفرانسی و ISI ارائه داده که از این میزان 55 مقاله آن ISI و بیشتر مقالات نیز در ژورنال‌های معتبر خارجی به چاپ رسیده است و یک مقاله نیز به صورت Hot Paper است.

وی در تعریف مقاله Hot Paper عنوان کرد: نویسندگان مقالات ISI از این مقاله به عنوان یک منبع در مقالات خود استفاده کرده و ژورنال مورد نظر از این مقاله به عنوان Hot paper یاد می‌کند و این مقاله توسط سعید روحی عضو هیئت علمی دانشگاه واحد  لنگرود در رشته مهندسی مکانیک به چاپ رسیده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان لنگرود با اشاره به بودجه‌های پژوهشی و طرح‌های برون دانشگاهی، اذعان کرد: طرح‌های برون دانشگاهی قابلیت این را دارند که در بحث درآمدزایی منابع مالی نصیب دانشگاه کند و دانشگاه می‌تواند در سال‌های آینده از شهریه‌های دانشجویی بی‌نیاز شود.

وی درباره شرکت‌های دانش بنیان و لزوم تأسیس آن در تمام واحدهای دانشگاهی و مراکز صنعتی متذکر شد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، تأسیس این شرکت‌ها از طرف معاون رئیس جمهور در کشور در حال جریان است و در سال‌های آینده این شرکت‌ها موجب تبدیل تحریم‌ها به فرصت می‌شوند و کشور را از وابستگی‌های خارجی بی نیاز می‌کند.

جان‌نثار ملکوتی با اشاره به فعالیت باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود اذعان کرد: این باشگاه نهادی است که از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشگران جوان کشور حمایت می‌کند و باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود توانسته است با  فعالیت کمتر از یک سال خود تعداد 40 عضو دارای اعتبار جذب کند که 35 نفر آن از گیلان و بقیه از سراسر کشور هستند.

وی از چاپ مقالات ISI و ثبت علمی اختراع توسط اعضای این باشگاه خبر داد و با اشاره به وضعیت  اعتبارات اختصاص داده شده به امر پژوهش بیان کرد:  سال گذشته پنج درصد از اعتبار دانشگاه به عنوان بودجه پژوهشی در نظر گرفته می‌شد که در سال جاری این بودجه با توجه به اهمیت پژوهش و فناوری در کشور و درایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به 6 درصد افزایش یافت که برای مصارف پژوهشی دانشگاه‌ از جمله طرح‌های پژوهشی، تشویق مقالات، خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و تیم‌های تحقیقاتی اختصاص می‌یابد.


تگ ها چاپ مقاله فناوری نانو واحد لنگرود ژورنال‌های بین‌المللی

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی