پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          26 مهر 1391 - 17 October 2012



تربیت نیروی انسانی مطابق با نیاز کشور یک ضرورت است

رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه نیروی انسانی در کشور، تربیت افراد متخصص مطابق با نیازهای روز جامعه یک ضرورت است .


به گزارش پرتال دانشگاهی کشور و به نقل از  ایرنا، ˈرضا روستا آزادˈ در مراسم گشایش چهاردهمین کنگره مهندسی شیمی ایران در دانشگاه شریف اظهار داشت: افراد باید در هر زمینه به قابلیت های نسبی خود توجه داشته باشند و بر اساس آن قابلیت ها در رشته های مختلف علمی گام بردارند. ازسوی دیگر مسوولان و برنامه ریزان علمی کشور نیز باید ظرفیت های موجود را در جهت درست و برنامه ریزی شده هدایت، تقویت و هماهنگ کنند.

وی خاطرنشان کرد : در کنکور سال 1391، از 100 نفر اول کنکور فنی و مهندسی 96 نفر وارد دانشگاه شریف شده اند،.از این تعداد نیز 85 نفر رشته های برق و مخابرات را انتخاب کرده اند؛ این نشان می دهد که توزیع مناسبی صورت نگرفته است و باید بخشی از این افراد جذب حوزه شیمی می شدند.

رییس دانشگاه شریف اظهار داشت: در بحث رشته های دانشگاهی و تخصص ها باید آموزه ها به روز شود و بخش نظام آموزشی شفاف و باز شود به طوری که شاکله آن بر روی پایگاه های اطلاع رسانی قابل رویت باشد و فارغ التحصیلان بتوانند اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار دانشگاه و دانشجویان قرار دهند.

روستا آزاد یادآور شد که در حال حاضر پیشرفت های حوزه نانو نسبت به حوزه بایو به دلیل همکاری های مردم و موارد استفاده آن در جامعه خیلی بیشتر و قابل توجه بوده است. از این رو برای تقویت یک مجموعه و ایجاد فرصت برای پیشرفت شرکت های خصوصی، باید مردم به صورت خودجوش همکاری کنند. همچنین لازم است دولت با اختصاص بودجه به عنوان حامی عمل کند.

ˈعلی اصغر توفیقˈرییس پژوهشگاه مواد دانشگاه شریف نیز در این مراسم اظهار داشت: برای اینکه در همه زمینه ها موفق شویم و موفق بمانیم، باید به بحث شبکه سازی (نت ورکینگ) در بخش های مختلف علمی توجه داشته باشیم. اگر این شبکه ها گسترش یابد، پایداری صنایع را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد : در بحث های علمی باید به صورت سازمانی به شبکه سازی توجه داشت و شبکه هایی ایجاد کرد که بین مصرف کننده و تولید کننده دوطرفه باشد.

ˈوحید تقی خانیˈ دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران نیز دراین مراسم در مورد برخی فعالیت های این انجمن گفت : فراهم کردن تسهیلات برای حضور دانشگاهیان درهمایش های بین المللی، صدور کارت عضویت بین المللی ، امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان های پژوهش های علمی فناوری درحوزه ثبت ابتکارات مهندسی شیمی و امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه استاندارد و انجمن های صنفی ازجمله فعالیت های این انجمن است .

وی افزود: همچنین برپایی آزمون حرفه ای مهندسی شیمی، تدوین نظام نامه مهندسی شیمی و تاسیس سازمان نظام مهندسی شیمی ایران، همکاری در رتبه بندی شرکت ها در حوزه صنایع شیمیایی با همکاری سازمان مختلف و برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های فنی و تخصصی در صنایع شیمیایی از برنامه های این انجمن است.

چهاردهمین کنگره مهندسی شیمی ایران تا 27 مهرماه در دانشگاه شریف ادامه دارد.


تگ ها تربیت نیروی انسانی مطابق با نیاز کشور ضرورت

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی