پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          10 آبان 1391 - 31 October 2012


تعریف نخبه بازنگری می شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بازنگری تعریف نخبه خبر داد و گفت: باید چتر نخبگی را گسترش دهیم، تا به سوی نظام آموزش عالی مبتنی بر نوآوری و مهارت حرکت کنیم و به جای مدرک گرایی مهارت را رواج دهیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر محمد مهدی زاهدی در ششمین کنفرانس بین المللی اطلاعات و مهندسی فازی که به میزبانی دانشگاه مازندران برگزارشد، گفت: باید در آموزش رویکرد پژوهش محور را دنبال کنیم و به جای نگاه مفروض نگاه پژوهش محور و مسئله پرداز داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید نظام نوین دانشجویان، یعنی روش های مبتنی بر خلاقیت و نوآوری را طراحی کنیم، بر اصلاح و توسعه رشته های تحصیلی و رشته های میان رشته ای متناسب با نیاز آموزشی کشور تاکید کرد و افزود: باید به کارآفرینی در آموزش توجه نشان دهیم تا از این طریق بتوانیم بیکاری را در فارغ التحصیلان کاهش دهیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اشاره به بازنگری در رشته های علوم انسانی و ایجاد فرصت های شغلی و وارد کردن کارآفرینی در همه رشته ها یادآورشد: توسعه فرهنگ کارآفرینی از طریق دانشگاه و سایر نهادهای اجتماعی صورت می‌گیرد و برای عملی شدن این کار باید صنعت را وارد دانشگاه کرد تا پیوستگی بین این دو باید مداوم و همیشگی باشد.

زاهدی با اشاره به حمایت از تولید و کاربردی کردن رشته های انسانی خاطر نشان کرد: باید به رشته های مسئله محور توجه کنیم و نیاز به مراکز طراحی مسئله و مسائل کشور در حوزه های مختلف بر این اساس استوار است.

وی ایجاد مراکز سیاستگذاری را به این معنا دانست که سیاست اجرا و سازگاری تشویقی و حمایت از نظریه پردازان و منتقدان علمی تدوین کنیم تا با این روش بتوانیم کارشناسان خبره ای در علوم مربوطه داشته باشیم.

زاهدی ادامه داد: در رشته های تحصیلات تکمیلی بویژه رشته هایی که بر مبنای آمایش سرزمینی و تقاضای بازار کار است نیاز به بازنگری داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای تغییر دادن شرایط باید سریع عمل کنیم چون رقابت بسیار سرعت زیادی دارد و دنیا همچنان در حال دگرگونی و حرکت مداوم است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به اصلاح هرم تحصیلی اشاره کرد و گفت: باید وارد تکنسین و فوق دیپلم شویم چون کشور نیاز به این همه مدارک کارشناسی و لیسانس ندارد و باید تاکید جدی بر اقتصاد دانش بنیان داشت، یعنی پرورش ذهنی خلاق ، فعال و نوآور و در این راستا، نقش دانشگاهیان را بسیار حائز اهمیت است.

تگ ها تعریف نخبه بازنگری

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی