پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          29 آذر 1391 - 19 December 2012



تک رقمی شدن رتبه ایران در نانوتکنولوژی

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: به زودی رتبه ایران در نانوتکنولوژی در دنیا تک ‌رقمی می‌شود.
علی‌اکبر جلالی در همایش آیین تجلیل از فعالان پژوهش شورای اداری در قزوین که در آمفی‌تئاتر پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران 3 هزار مقاله نانوتکنولوژی در سال ارائه می‌دهد، اظهار داشت: اکنون این کشور توانسته مقام دوازدهم را در دنیا کسب کند که این مهم بیانگر اعتماد به نفس و موفقیت جوانان ایرانی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ایران هشت مقاله نانوتکنولوژی ارائه می‌داد، افزود: اکنون این کشور هر روز هشت مقاله در دنیا ارائه می‌دهد که این مطلب نشانگر رشد و پیشرفت این کشور در عرصه علم است و می‌تواند بیش از این نیز رشد یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: با استفاده از نانوتکنولوژی در تولید محصولات ایرانی می‌توان بهترین،‌ زیباترین و متنوع‌ترین کالاهایی را تولید کرد که در دنیا بی‌نظیر باشند.

جلالی ادامه داد: همچنین با استفاده از این علم در عرصه تولید می‌توان اشتغال‌زایی خوبی را در کشور ایجاد کرد به طوری که حتی یک نفر بیکار در این کشور وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه جایگاه پژوهش در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است که می‌توان توسعه و پیشرفت کشور را دوچندان کرد، ابراز داشت: برای رسیدن به توسعه علم و فناوری روش سنتی پاسخگو نیست و باید برای رسیدن به این هدف از روش‌های مدرن استفاده کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه جایگاه پژوهش نظم و امنیت کشور را ارتقا می‌دهد، اضافه کرد: پژوهش در فضای سنتی نمی‌تواند موجب توسعه کشور شود، بلکه باید در فضای مجازی صورت گیرد تا محور توسعه در کشور به موفقیت برسد.

جلالی یادآور شد: ماهواره نوید و نانو تکنولوژی از جمله پروژه‌های موفق در ایران است که باید برای اجرای چنین طرح‌هایی بسیار تلاش کرد چرا که عامل توسعه در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 130 هزار دانشجو در استان قزوین وجود دارد، ابراز داشت: این تعداد دانشجو ظرفیت خوبی در این استان است که باید از آن استفاده بهینه کرد تا به هدف توسعه علم و فناوری در کوتاه‌ترین زمان رسید.

جلالی با اشاره به اینکه تحولات جهان در فضای مجازی در شبکه اجتماعی است، عنوان کرد: مهم‌ترین نیاز امروز آحاد جامعه اطلاعات و ارتباطات است که باید با آموزش الکترونیکی به اقشار مختلف جامعه  استفاده از این شبکه را به آنان آموزش داد تا بتوانند نیازهای اساسی زندگی خود را از آن تأمین کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: در شهر و دولت الکترونیک اطلاعات جامع مغازه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز مذهبی و فرهنگی به صورت آنلاین در دسترس آحاد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد این هدف می‌توان بیش از یک میلیون اشتغال‌زایی در کشور ایجاد کرد.

جلالی با بیان اکنون به دلیل استفاده از فضای مجازی برخی کشورها در توسعه گردشگری موفق عمل کردند، متذکر شد: برای توسعه گردشگری در ایران نیز باید اقدامات مجازی صورت گیرد و برای این امر نیز باید بسترسازی و زمینه‌سازی مطلوبی در این کشور انجام شود تا بتوان برای رسیدن به این هدف موفق بود.





تگ ها تک رقمی رتبه ایران در نانوتکنولوژی رتبه تک رقمی نانو

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی