پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          29 دی 1391 - 18 January 2013




ساخت موتور ماهواره‌های مدار زمین آهنگ در کشور

دبیر شورای عالی عتف با اعلام عملیاتی شدن پژوهشکده‌های مجازی طرح‌های کلان تا سال آینده از ساخت موتور  (GEO) در قالب یک طرح‌کلان ملی تا پنج سال آینده خبر داد.

ماهواره‌های مدار زمین‌آهنگ


به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری در حاشیه نود و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری درباره این طرح کلان ملی گفت: طبق سند هوافضای کشور، ایران باید بتواند به توان پرتاب ماهواره به مدار زمین‌آهنگ (GEO) دست پیدا کند. بر همین اساس ساخت این موتور در کمیسیون تخصصی مربوط به آن در شوراهای عالی عتف مطرح شد تا مقدمات این کار فراهم شود.



دبیر شورای عالی عتف افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این پروژه با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت و تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دیگر باید ظرف مدت پنج سال انجام شود اما مجری اصلی آن هنوز مشخص نشده است.



معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تأکید بر این نکته که ساخت این موتور توان علمی کشور را تا اندازه زیادی بالا می‌برد، افزود: امیدواریم همانطور که ایران به عنوان هشتمین کشور جهان به توان پرتاب ماهواره به مدار LEO دست پیدا کرد، توانایی خود را در پرتاب ماهواره به مدار زمین‌آهنگ نیز نشان دهد و در حوزه فضا همچنان رو به جلو حرکت کند.



وی درباره پروژه دیگر مطرح شده در این جلسه توضیح داد: طرح نظام حکومتی الگو را دانشگاه عالی دفاع ملی بر اساس فعالیت‌هایی که پیش از این انجام داده، مطرح کرده است. موضوع این طرح از نظر مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای دارد و رئیس‌جمهوری نیز بر انجام آن تأکید خاصی داشته‌اند.



مهدی‌نژاد ادامه داد: نظام حکومتی الگو بر اساس تجربیات و مبانی فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین می‌شود. در این طرح مشخص خواهد شد که کشور در آینده از این تجربیات چه استفاده‌ای می‌کند و این تجربیات چه دستاوردی برای سایر کشورهای متقاضی دارد که می‌خواهند راه جمهوری اسلامی را در پیشرفت و ترقی و فائق آمدن بر مشکلات بپیمایند.



به گفته وی، تمامی نهادها و سازمان‌های کشور، بهره‌بردار این طرح به شمار می‌آیند و قرار است دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیادی از جمله تربیت مدرس، امام صادق(ع)، معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم و پژوهشگاه علوم قضایی در اجرای این طرح کلان ملی به عنوان همکار به دانشگاه عالی دفاع ملی کمک کنند.



وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از عملیاتی شدن پژوهشکده‌های مجازی حول محور طرح‌های کلان ملی تا مهرماه سال آینده خبر داد.



دبیر شورای عالی عتف که پیش از این از لزوم تشکیل چنین پژوهشکده‌هایی برای سامان دادن به پژوهش‌های طرح‌های کلان ملی میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف سخن گفته بود، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که سازوکارهای این پژوهشکده‌ها را تا سال آینده فراهم کنیم اما پیش از آن طرح‌های کلان ملی باید قوت بگیرند تا ظرفیت‌های تحقیقاتی حول پروژه‌ها در پژوهشکده‌های مجازی یکپارچه شوند.


تگ ها ساخت موتور ماهواره‌های مدار زمین آهنگ کشور

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی