پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          06 بهمن 1391 - 25 January 2013





تدوین سند جامع علوم و فنون دریایی و اقیانوسی




رییس موسسه ملی اقیانوس شناسی گفت: سند جامع علوم و فنون دریایی و اقیانوسی افق 1404 تا پایان سال 1392 تهیه و تدوین می شود.


پرتال دانشگاهی به نقل از   گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ˈوحید چگینی ˈ روز پنج شنبه در حاشیه برپایی نخستین همایش علوم و فنون دریایی و اقیانوسی در جمع خبرنگاران گفت: تهیه این سند یکی از اهداف عالیه نظام در حوزه اقیانوس و علوم جو است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه این سند را به تصویب رسانده است و این شورا معاونت پژوهشی وزارت علوم و برخی از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور را مامور تهیه این سند کرده است. قرار است پیش نویس این سند تهیه و پیش از پایان امسال ارایه شود .

رییس موسسه ملی اقیانوس شناسی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین شورای سیاستگذاری در عرصه فرهنگی و علمی کشور است و این شورا تاکنون چند فناوری مهم را به عنوان فناوری های برتر شناسایی و معرفی کرده است.

وی ادامه داد: فناوری هوا فضا، زیست فناوری، نانو فناوری و طب سنتی فناوری های شناخته شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که در حال حاضر فناوری اقیانوسی و علوم جو نیز به این حوزه ها و فناوری ها اضافه می شود.

چگینی گفت: قرار است شورای علوم ، تحقیقات و فناوری (عتف ) نسبت به ایجاد کمیته فناوری های دریا اقدام کند و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستادی به نام ˈفناوری های دریاییˈ تشکیل شود.

وی یادآور شد که کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی به تازگی نامه الکنرونیکی ( ایمیلی ) به موسسه ملی اقیانوس شناسی ارایه کرده بود که در آن به جای استفاده از واژه ˈخلیج فارسˈ فقط از واژه ˈخلیجˈ استفاده شده بود .موسسه ملی اقیانوس شناسی پس از دریافت این نامه ، در پاسخ نامه ای به نماینده دائم ایران در یونسکو و دبیر کمیسیون ملی یونسکو ارسال کرد و در آن خواستار استفاده از نام خلیج فارس شد .

وی افزود: کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی پس از دریافت نامه اعتراض آمیز با موسسه ملی اقیانوس شناسی تماس گرفت و در این تماس بر ضرورت استفاده از نام ˈخلیج فارسˈ تاکید شد.

چگینی گفت: این اقدام باعث شد جلوی به کارگیری نام جعلی برای ˈخلیج فارس ˈ گرفته شود که این امر نشان دهنده نفوذ ایران در بحث اقیانوس شناسی در منطقه است.

نخستین کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی با حضور روسای دانشگاه ها ، محققان و متخصصان چهارم بهمن ماه در خرمشهر آغاز شد .



این کنفرانس امروز - پنج شنبه - در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به کار خود پایان می دهد.





تگ ها تدوین سند جامع و فنون تدوین سند جامعه فنون دریایی و اقیانوسی

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی