پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          10 بهمن 1391 - 29 January 2013





تولیدات علمی کشور خود را در اختیار همه دنیا قرار می دهیم



وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: با هیچ جا قطع همکاری علمی نداریم و تولیدات علمی خود را دراختیار همه دنیا قرار می دهیم اما اگر جایی خواست خود را از خدمات علمی ما محروم کند، این مقوله ای جداگانه است.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈکامران دانشجوˈ روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در جمع خبرنگاران افزود: براساس دیدگاه اعتقادی خود، علم را برای تعالی بشریت ونه برای سلطه بر انسانها می خواهیم از همین رو علم خود را برای تعالی همه انسانها دراختیار دیگران می گذاریم.


وی، توسعه علم و فناوری را مایه اقتدار کشورها دانست و گفت: صاحبان دیدگاه مادی که علم را برای تسلط بر انسان ها می خواهند، در راه دسترسی ما به علم و فناوری مانع سازی می کنند که محدودیت در دستیابی به پایگاه های انتشاراتی و تحقیقاتی از جمله آنهاست.


دانشجو این سوال را مطرح کرد که اگر هدف این پایگاه ها اشاعه علم است دیگر تحریم برخی کشورها چه
معنایی پیدا می کند.


وی ادامه داد: تحریم برخی کشورها از طرف پایگاه های انتشاراتی و تحقیقاتی بین المللی نشان می دهد که این پایگاه ها اهداف دیگری به جز توسعه و ترویج علم را دنبال می کنند.


وزیرعلوم درمورد تحریم های اخیر موسسه انتشارات علمی ˈالزویرˈ علیه دانشگاه های ایران نیز گفت: این موسسه قبلا دو دانشگاه ایران را تحریم کرده بود که به تدریج تعداد این دانشگاه ها را افزایش داد.


وی تصریح کردکه ما به دنبال این نیستیم که کسی ما را تحریم یا محدود کند؛ اگر این تحریم ها می خواست مردم ایران را از آرمان های انقلاب و ارزش های خود دور کند شاهد تداوم پیشرفت کشور در عرصه های مختلف نبودیم.


دانشجو از دانشگاهیان خواست در شرایط فعلی در جهت مقابله با تحریم ها پیشرو باشند و با مدیریت صحیح و استفاده بهینه از امکانات، راه های برون رفت از مشکلات را بیابند.


وی جلب مشارکت خیرین را از دیگر راهکارهای حل مشکلات آموزش عالی عنوان کرد.




** ظرفیت 90 هزار نفری پذیرش دانشجویان ارشد در مقابل یک میلیون نفر متقاضی


وزیرعلوم در خصوص تجمیع آزمون ورودی دانشگاه های آزاد و دولتی نیز اظهار داشت: این تجمیع در مقطع کارشناسی در دست انجام است و هرجا که بتوانیم ، آزمون را حذف می کنیم.


وی افزود: هم اکنون رقابت سختی برای ورود به برخی رشته های کارشناسی و همچنین برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد که نمی توان آزمون آنها را حذف کرد.


دانشجو یادآور شد: با افزایش دو و نیم تا سه برابری ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد توانسته ایم این ظرفیت را به 90 هزار نفر برسانیم درحالیکه یک میلیون نفر متقاضی ورود به این مقطع هستند و 230 هزار نفر هم داوطلب ورودبه دوره های دکتری داریم.


دانشجو تجمیع آزمون های دانشگاه آزاد و دولتی را به نفع داوطلبان و موجب کاهش هزینه ها و تسهیل در امور آزمون ها دانست و گفت تاکنون بازخوردهای خوبی از تجمیع آزمون ها دریافت کرده ایم.







تگ ها تولیدات علمی تولیدات علمی ایران قرار دادن علم در اختیار همگان

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی