پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          06 فروردین 1392 - 26 March 2013



مرگ 14چهره دانشگاهی در جامعه علمی کشور


سال گذشته دانشگاهها و مراکز علمی کشورمان شاهد از دست دادن چهره های مهمی بودند چهره های ماندگار و تأثیرگذاری که از دست دادنشان مایه تأثر و تأسف جامعه علمی کشور شد.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، در سال جدید چه بسیار بزرگانی که دیگر در بین ما نیستند و تنها آثار و یادشان برای ما باقی خواهند ماند، از استاد حسن حبیبی گرفته تا استاد پرویزشهریاری، استاد احمدی گیوی، استاد محمود برقعی و... روح همه درگذشتگان دانشگاهی سال 91 شاد.

استاد پرویز شهریاری

استاد پرویزشهریاری - استاد ریاضیات و چهره ماندگار بامداد جمعه، 22 اردیبهشت ‌ماه در سن 86 سالگی در بیمارستان‌ جم تهران بر اثر سکته قلبی چشم از جهان فروبست.

این ریاضی‌دان حدود یک هزار مقاله در نشریات مختلف به ویژه نشریه‌های علمی و ریاضی به چاپ رسانده بود پیکر  استاد شهریاری پس از تشییع در گورستان زرتشتیان در قصر فیروزه تهران به خاک سپرده شد.

استاد حسن احمدی گیوی

دکتر حسن احمدی گیوی - پژوهشگر و استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی 26 اردیبهشت درگذشت، این پژوهشگر و استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی در سن هشتاد و پنج‌سالگی به علت ایست قلبی در منزلش از دنیا رفت.

حسن احمدی گیوی سال 1306 در شهرستان گیو استان اردبیل به دنیا آمد و دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بود.

دکتر اسدالله نورزاد

استاد اسدالله نورزاد مهندس زلزله دانشکده فنی دانشگاه تهران  چهارشنبه سوم خردادماه پس از یک دوره بیماری درگذشت. پیکر استاد روز پنج شنبه تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

دکتر نورزاد متولد 1336 بود، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی راه و ساختمان در دانشگاه علم و صنعت و دوره کارشناسی ارشد خود را در همین رشته در دانشگاه تهران و دوره دکتری خود را در رشته مهندسی زلزله در دانشگاه توکیو ژاپن گذرانده بود.

استاد مصطفی علیمدد

چهره ماندگار حسابداری و یکی از فعالان به نام عرصه حسابداری ایران چهاردهم خردادماه امسال به دلیل بیماری درگذشت.

علیمدد از زمان آغاز به کار در عرصه حسابداری نقش ارزنده ای در توسعه علمی و تثبیت جایگاه حسابداری و حسابرسی کشور داشت.

استاد علیمدد هم پس از تشییع در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا آرام گرفت.

استاد محمد حسن گنجی

جغرافیدان نام‌آور ایرانی و از چهره های ماندگار علمی کشور 29 تیرماه در سن 100 سالگی در بیمارستان پیامبران تهران درگذشت.

استاد گنجی از 1317 تا 1354 در دانشگاه تهران تدریس می کرد و اولین استادی است که جغرافیای نوین را وارد برنامه‌های دانشگاهی کشور کرده است.

پیکر استاد محمد حسن گنجی از پیشگامان دانش جغرافیای نوین و پدر هواشناسی ایران پس از تشییع از دانشگاه جهت خاکسپاری به زادگاه استاد در بیرجند منتقل شد.

استاد منوچهر وصال

پدر آنالیز ریاضی ایران و چهره ماندگار ریاضی هم 23 مرداد ماه درگذشت دکتر منوچهر وصال در بهمن سال 1291 در تهران متولد شد. دوره دبستان را در شیراز و تحصیلات دبیرستانی را در دارالمعلمین و دبیرستان‌های شرف و رازی تهران به اتمام رساند، پیکر استاد پس از تشییع از مقابل مسجد دانشگاه تهران در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

دکتر عبدالعظیم حقی‌پور

از پیشکسوتان دانش زمین شناسی کشور، مسئول کمیته ملی پروژه‌های بین‌المللی علوم‌زمین یونسکو و معاون کمیسیون نقشه‌های علوم‌ زمین جهان در 25 مردادماه درگذشت.

سازمان تحقیقات زمین شناسی و معدنی کشور در دوره ریاست وی و با همکاری کمیسیون ملی نقشه های جهانی یونسکو، موفق به تهیه نقشه لرزه زمین ساخت جهان و نقشه زلزله شناسی کشورهای اسلامی در مقیاس یک در 20 میلیونیم شد.

استاد اصغر نوروزیان

بنیانگذار انجمن معلمان علوم تجربی کشور 9 آبان ماه 1391 درگذشت.

استاد نوروزیان در 15 فروردین 1295 در تبریز چشم به جهان گشود و با همکاری گروهی از معلمان تهران مدارس هدف را پایه گذاری کرد و این کار آغازی برای تأسیس گروه های دیگر شد.

دکتر حیدرعلی هومن

دکتر حیدر علی هومن پدر علم روان‌سنجی ایران صبح یکشنبه 12 آذرماه در پی نارسایی تنفسی در سن 80 سالگی در تهران درگذشت.

دکتر هومن بنیان‌گذار علم نوین روانسنجی در ایران و مولف شمار زیادی کتاب و مقاله علمی در زمینه روان سنجی، سنجش و اندازه‌گیری، روش تحقیق و آمار بود، استاد هومن از دیگر آرمیدگان در قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) است.

استاد مجید تهرانیان

جهانی‌ترین چهره ایرانی ارتباطات، اوایل دی ماه در سن 75 سالگی در آمریکا درگذشت.

تهرانیان، استاد و رییس واحد ارتباطات بین‌الملل دانشگاه هاوایی در سال 1316 در مشهد متولد شد.  تحصیلاتش را در رشته‌ی اقتصاد سیاسی به پایان رسانده، ‌مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه هاروارد و مدرک کارشناسی خود را از کالج «دارت موث» کسب کرد.

استاد محمدرضا بابامخیر

چهره ماندگار دامپزشکی کشور 12 بهمن ماه جاری در هفتاد و یک سالگی درگذشت.

مرحوم دکتر بابامخیر از پیشگامان دامپزشکی ایران، متولد 1320 و دارای دکتری دامپزشکی از دانشگاه تهران و دکتری تخصصی علوم زیستی (اقیانوس شناسی) از دانشگاه پاریس فرانسه بود، استاد بابامخیر  درقطعه نام آوران بهشت زهرا آرامیده است.

دکتر امیرمیرباقری

دکتر امیر میرباقری فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیات علمی بیمارستان امیر اعلم و دکتر سیدنادر میرباقری مدیر آزمایشگاه بیمارستان فیروزگر، مهندس امید میرباقری و نظام الدین پزشکی از دوستان این سه برادر جان خود را در اثرگازگرفتگی از دست دادند.

دکتر امیر میرباقری مقالات متعددی در ژورنال‌های مختلف به چاپ رسانده و شیوه های درمانی متفاوتی را در زمینه گوارش و کبد ابداع کرده بود.

دکتر حسن حبیبی

دکتر حسن حبیبی متولد سال ۱۳۱۵ در تهران و رئیس بنیاد ایران شناسی بود که در طول حیات خود به عنوان وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر وقت آموزش عالی، وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی، معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اول سیدمحمد خاتمی در ایران خدمت کرده بود.

دکتر حسن حبیبی در روز دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در سن ۷6 سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهید باهنر درگذشت. پیکر آن مرحوم در حرم حضرت امام (ره) به خاک سپرده شد.

پروفسور برقعی

دکتر سید محمود برقعی استاد برجسته دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف نیز سال گذشته دار فانی را وداع گفت. زنده یاد دکتر برقعی متولد 1333 بود و به عنوان استاد تمام رشته مهندسی عمران در مجامع علمی با مقالات و کارهای ارزنده ای که از خود برجا گذاشته بودند که زبانزد مهندسی عمران در کشور محسوب می شود.

روح تمامی این درگذشتگان قرین رحمت الهی باد.


تگ ها علمی و فرهنگی جامعه علمی کشور چهره های ماندگار دانشگاهی

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی