پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          07 خرداد 1392 - 28 May 2013



پرداخت نصف طلب ناشران خارجی نمایشگاه كتاب ۲۴

پرتال دانشگاهی به نقل از 'محمود آموزگار' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در پاسخ به این سوال كه علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز نهم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند برپایی نمایشگاه كتاب اعلام كرده بود كه طلب ناشران خارجی نمایشگاه ۲۴ یكجا به حساب ارزی آنها واریز خواهد شد؛ گفت: با توجه به مشكلات نقل و انتقال پول این مساله زمان بر است و این طلب در حال تسویه شدن است.
وی یاد آور شد: از مبلغ یك میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بدهی به ناشران خارجی تنها نصف آن پرداخت شده و حدود ۱۵ ناشر دیگر هنوز طلب خود را وصول نكرده اند.
آموزگار در مورد طلب ناشران خارجی از نمایشگاه ۲۵ و اینكه چه راهكاری برای آن در نظر گرفته شده است گفت: هنوز تدبیری در این مورد اتخاذ نشده است.
رییس هیات مدیره‌ انجمن ناشران بین المللی گفت: در نمایشگاه امسال به دلیل اینكه ناشران خارجی اقدام به فروش مستقیم كردند، تعهد ارزی برای دولت ایجاد نشده است.

* كاهش فروش در بخش ناشران خارجی نمایشگاه كتاب
وی در مورد میزان فروش بخش ناشران خارجی توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت ارز فروش در این بخش كاهش داشت چرا كه عمده مشتریان این بخش كتابخانه ها و موسسات پژوهشی وابسته به دانشگاه ها، وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی هستند كه آنها نیز به دلیل مشكلات بودجه با كاهش خرید روبه رو بودند.

* سرمایه گذاری برای تكمیل ظرفیت كارخانجات كاغذ باید از مدت ها پیش صورت می گرفت
آموزگار در مورد افزایش قیمت كاغذ و عملكرد وزارت ارشاد در این مورد گفت: وضعیت حوزه فرهنگ در طول این سال ها فراز و نشیب زیادی داشته و یكی از مباحثی كه به آن اهتمام لازم نشده بحث كاغذ است.
وی با تاكید بر اینكه وضعیت تحریم كشور از سوی غربی ها موردی قابل پیش بینی بود افزود: می توانستیم مطابق با نیاز كشور این كالا را از قبل و با قیمتی ارزان تر خریداری و در انبار ذخیره سازی كنیم و در روزهای سخت و كمبود با شیوه ای درست آن را توزیع كند.
وی افزود: تقویت و تكمیل كارخانجات كاغذ داخلی از مواردی بوده كه رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاكید داشتند كه تا كنون اهتمام جدی به آن نشده است .
رییس هیات مدیره انجمن ناشران بین الملل دلیل این بی توجهی را ارزان تمام شدن كاغذ وارداتی دانست و اضافه كرد : در صورت تكمیل این ظرفیت و فعال كردن كارخانجات نیمه تعطیل نیازی به واردات كاغذ نخواهیم داشت.

تگ ها طلب ناشران خارجی ناشران خارجی نمایشگاه کتاب

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی