پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          05 امرداد 1392 - 27 July 2013



چرا گواهینامه های فنی بهتر از یک «مدرک دانشگاهی اجباری» است؟

در دوران جوانی اغلب خانواده‌ و دوستان و اطرافیان‌ به شما توصیه‌ می‌کنند که به دانشگاه بروید و حداقل یک مدرک کاردانی،‌ کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد اخذ کنید اما بر خلاف باور عموم برای تحصیل در برخی از رشته‌ها شاید واقعا نیازی به دریافت مدرک دانشگاهی نباشد و می‌توان تخصص مورد نیاز در آن رشته را با اخذ یک گواهینامه فنی و حرفه‌ای بدست آورد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به بیان دیگر نیاز به اخذ مدرک دانشگاهی با توجه به رشته‌ای که قصد دارید در آن تحصیل کنید، ضرورت می‌یابد.

به عنوان مثال اگر علاقه‌مند به تحصیل در رشته جراحی عمومی هستید حتما به اخذ مدرک دانشگاهی آن نیاز خواهید داشت اما درباره برنامه‌نویسی چطور؟ آیا به مدرک دانشگاهی نیاز دارید؟ بدون شک پاسخ این سوال منفی است چرا که بسیاری از اطلاعات و معلومات مورد نیاز در این رشته را می‌توانید خودتان یاد بگیرید و با اخذ یک گواهینامه فنی می‌توانید به کارفرمایان اثبات کنید که دانش کافی در رابطه با این مهارت را دارید.

برنامه نویسی در اینجا یک مثال است. برای یادگیری آن می‌توانید با مطالعه چند کتاب ریاضی به شیوه خودتان این تخصص را یاد گرفته و حتی آن را تا مراحل پیشرفته آموزش ببینید. با داشتن سواد ریاضی مناسب می‌توانید دوره‌های آنلاین ارزان قیمت یکی از موسسات آموزش مجازی را انتخاب کرده و در آخر و در کمتر از چهار سال یک گواهینامه معتبر دریافت کنید. در این صورت نه تنها می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید بلکه می‌توانید مطابق میل خودتان تحصیل نمایید. به عبارت دیگر می‌توانید این رشته را هم طی یک دوره 10 ساله بیاموزید و هم می‌توانید آن را در کمتر از دو سال یاد بگیرید. شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ اما در این مقاله دو دلیل منطقی برای این استدلال عنوان شده که به شرح زیر است:

اول اینکه با انتخاب گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای شما می‌توانید پول بیشتری پس‌انداز کنید. چرا که برای تحصیل در دانشگاه و اخذ مدرک مربوطه باید مبلغی حدود 80 هزار دلار هزینه کنید در حالی که با اخذ همین مدرک در موسسات آموزشی آنلاین در مجموع تنها سه تا چهار هزار دلار هزینه می‌کنید که این رقم به معنی حداقل 76 هزار دلار صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. با صرفه‌جویی این هزینه می‌توان یک خودرو یا حتی یک خانه خریداری کرد.

دومین دلیل منطقی برای این استدلال موضوع صرفه‌جویی در زمان است. واقعیتی که بسیاری از جوانان از آن گریزان هستند، گذراندن چهار سال وقت در دانشگاه‌ است. آنها عمر خود را هدر می‌دهند تا یک مهارت را یاد بگیرند اما با این حال گذراندن این چهار سال از عمر همیشه بدین معنا نیست که آنها در این مهارت خبره می‌شوند. شما وقتی در یک مهارت خبره می‌شوید که وارد بازار کار شوید. پس اگر فرد منظم و با پشتکاری هستید چرا این مهارت را در خانه یاد نگیرید؟ شما می‌توانید این مهارت‌ها را حتی در کمتر از چهار سال بیاموزید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی استیو دنتزوایس،‌ علاوه بر اینها وقتی خودتان دانشی را می‌آموزید، خودتان کاملا مسئول پیشرفت و بالا بردن سطح علمی و مهارت خود هستید. بنابراین باید صبور باشید و خود را وقف یادگیری تخصصی کنید که انتخاب کرده‌اید. اما این نکته را نیز حتما به یاد بسپارید که اگر پشتکار کافی برای یادگیری یک تخصص با تلاش خود را ندارید بهتر است به دانشگاه بروید و در یک رشته متناسب با توانایی‌ خود تحصیل نمایید.

تگ ها گواهینامه ی فنی بهتر است یا مدرک دانشگاهی گواهینامه فنی یا مدرک دانشگاهی چرا گواهینامه فنی بهتر از مدرک دانشگاهی است؟

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی