پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          29 آبان 1392 - 20 November 2013


نقش دانشگاه تهران در تولید علم کشور در رشته های مختلف

رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران با تشریح نقش دانشگاه تهران در تولید علم کشور گفت: دانشگاه تهران در سال ۲۰۱۰ در رشته شیمی رتبه ۶۳۸ را داشت که این رتبه در سال ۲۰۱۳ به ۴۴۵ ارتقا یافته است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد رضا گنجعلی رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران در نشست خبری صبح امروز با تشریح نقش دانشگاه تهران در تولید علم کشور، گفت: حدود 200 رشته علمی در جهان وجود دارد که موسسه تامسون رویترز آن را به 22 بخش تقسیم کرده است و هر دو ماه یک بار آمار تولید علم در این بخش‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در رتبه بندی میزان ارجاع به مقالات ملاک است، گفت: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در 22 بخش تقسیم بندی شده موسسه تامسون رویترز جزء یک درصد برتر دانشگاه‌های دنیا قرار دارد.

گنجعلی اضافه کرد: تولید مقالات کشور در میزان سه هفته از یک سال به اندازه بیش از کل سالهای پیش از انقلاب بوده است به طوری که در حال حاضر با دارا بودن یک درصد جمعیت دنیا به یک و دو دهم تولید علم دنیا دست یافته‌ایم و کشورهای ترکیه، مصر، عربستان در رتبه‌های بعد از ما قرار دارند.

رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران اظهار داشت: البته تولید علم در کشور ما به طور منطقی توزیع نشده است یعنی اگر پرونده اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های کشور را ارزیابی کنیم کمتر از 20 درصد از اعضا در 10 سال گذشته حداقل یک مقاله بین المللی داشته‌اند که یک درصد از این 20 درصد بیش از 50 درصد تولید علم کشور را دارند.

گنجعلی گفت: دانشگاه تهران بر مبنای رتبه بندی علمی در 8 سال اخیر در کشور اول بوده است و در رشته شیمی نیز چند سال است که جایگاه اول منطقه را داریم.

وی افزود: البته برای اینکه بخواهیم در سال 1404 در منطقه در تمام رشته‌ها رتبه نخست را داشته باشیم نیاز به تلاش بیشتری است و به خصوص در رشته پزشکی باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با بیان پیشرفت دانشگاه تهران در سالهای گذشته گفت: دانشگاه تهران در 11 بخش از 22 بخش تقسیم بندی شده تامسون رویترز جز یک درصد برتر دنیا است.

گنجعلی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه تهران در رشته شیمی، مهندسی، علوم مواد، بیولوژی و بیوشیمی، علوم جانوری و گیاهی، پزشکی بالینی، علوم کشاورزی، محیط زیست، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی و سایر رشته‌ها جزء یک درصد برتر دنیا است.

رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران گفت: پس از دانشگاه تهران، دانشگاه‌های تربیت مدرس در 7 بخش، دانشگاه شریف و امیرکبیر در 5 بخش و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه بخش جز یک درصد برتر دنیا هستند.

وی ادامه داد: در سپتامبر سال 2009 دانشگاه تهران در رتبه اول کشور قرار داشت و دانشگاه‌های شیراز، شریف و علوم پزشکی تهران در رتبه‌های بعدی بودند.

گنجعلی خاطر نشان کرد: در ژانویه سال 2010 دانشگاه تهران از رتبه 652 در رشته شیمی به رتبه 638 ارتقا یافت و در رشته مهندسی نیز از رتبه 295 به 288 و در تمام رشته‌ها از 1274 به 1234 رسید.

وی افزود: در جولای سال 2010 در رشته شیمی از رتبه 638 به 583 در رشته مهندسی از رتبه 288 به 237 و در تمام رشته ها از رتبه 1234 به 1097 ارتقا یافت.

رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران گفت: در مارچ سال 2013 دانشگاه تهران در رشته شیمی به رتبه 445 در رشته مهندسی به رتبه 150 و در تمام رشته‌ها به رتبه 707 دست یافت.

تگ ها تولید علم میزان تولید علم در کشور نقش دانشگاه تهران در تولید علم نقش دانشگاهها در تولید علم

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی