پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          19 دی 1392 - 09 January 2014


رقابت نفسگیر ایران و ترکیه برای کسب رتبه اول تولید علم در 2013




رییس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از ثبت 32 هزار و 600 عنوان مقاله ایرانی در پایگاه ISI و 36 هزار و 684 عنوان مقاله در پایگاه اسکوپوس تا پایان سال 2013 خبر داد که به ترتیب رتبه‌های دوم و اول منطقه را بر اساس مقالات نمایه شده در این دو پایگاه علمی برای ایران به ارمغان آورده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
احمد قاضی زاهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا با بیان این مطلب افزود: با پایان یافتن سال 2013 میلادی میزان مقالات علمی ایران در پایگاه استنادی ISI به 32 هزار و 600 عنوان مقاله رسیده است که پس از کشور ترکیه که با 38 هزار و 517 عنوان مقاله در صدر کشورهای منطقه قرار دارد، ایران همچنان جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از این تعداد مقاله، 24 هزار و 940 عنوان در بخش Web of Science این پایگاه ثبت شده اند. ضمن آنکه ترکیه نیز در این بخش صاحب 27 هزار 774 عنوان مقاله می باشد.

رییس مرکز اطلاعات علمی با اشاره به آمار مقالات ایرانیان در پایگاه اسکوپوس خاطر نشان کرد: روند پیشتازی ایران در زمینه تولید مقالات علمی در پایگاه اسکوپوس نسبت به سایر کشورهای منطقه ادامه داشته به گونه ای که محققان ایرانی با ثبت 36 هزار و 684 عنوان مقاله در صدر قرار گرفته اند و ترکیه به عنوان جدی ترین تعقیب کننده ایران با 33 هزار و 973 عنوان مقاله در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

قاضی زاهدی افزود: اگرچه تحریم های بین المللی تا حدی در روند رو به رشد تولیدات علمی ایرانیان تاثیرگذار بوده اما نتوانسته خللی در رتبه علمی ایران در منطقه ایجاد کند. چرا که روند پیشتازی ایران در ثبت مقالات علمی نسبت به سایر کشورهای منطقه در پایگاه اسکوپوس حفظ شده و به نظر می رسد در سال های آینده با تلاش پژوهشگران و محققان ایرانی شاهد رشد تولیدات علمی و کسب رتبه های بالاتر در پایگاه ISI باشیم.

رییس مرکز اطلاعات علمی حضور 41 نشریه ایرانی در پایگاه Web of Knowledge را نشان از همین تلاش ها دانسته و افزود: اگرچه حضور این تعداد نشریه نشان دهنده رشد فزاینده تولیدات علمی ایرانیان در سالهای اخیر است، اما به نظر می رسد جایگاه ایرانیان با توجه به توانمندی های محققان و دانش بالای پژوهشگران کشورمان می تواند فراتر از این نیز باشد.

قاضی زاهدی در پایان ضمن اشاره به خدمات ارائه شده توسط پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت های بزرگ و کسب رتبه های ارزشمند علمی و قرار گرفتن در جایگاه های فاخر لازم است تا زمینه و بستر مناسب برای تحقیق و پژوهش در کشور فراهم باشد.

تگ ها تولید علمی اخبار علمی و فرهنگی کشور موفقیت های علمی کشور در سال 92 رقابت علمی ایران و ترکیه

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی