پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          20 بهمن 1392 - 09 February 2014



به همت شبکه مجازی تجاری‌سازی ایده و اختراع صورت گرفت

انعقاد 3.5 میلیارد تومان قرارداد تجاری سازی اختراعات در جشنواره نوآوری و شکوفایی




مدیر شبکه مجازی تجاری سازی ایده و اختراع (ویکی آیدیا) از انعقاد 3.5 میلیارد تومان قرارداد تجاری سازی اختراعات بین مخترعان و سرمایه گذاران در ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : مهدی متقیان که به نمایندگی از «ویکی آیدیا»، جایزه برتر جشنواره در بخش دالان تسهیل کنندگان را کسب کرده در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: 25 شرکت کارگزار و 20 شرکت سرمایه گذار با هماهنگی شبکه و بنیاد ملی نخبگان در جشنواره امسال شرکت داشتند که ویکی آیدیا به عنوان کارگزار برتر موفق به انعقاد 3.5 میلیارد تومان قرارداد تجاری سازی اختراعات شد.

وی خاطرنشان کرد: این قراردادها شامل قراردادی یک میلیارد تومانی بین مخترعی از استان تهران و سرمایه گذاری از آذربایجان شرقی، قراردادی 750 میلیون تومانی بین دو مخترع و سرمایه گذار اصفهانی، قراردادی 350 میلیون تومانی بین مخترع و سرمایه گذاری از خراسان رضوی، قراردادی 200 میلیون تومانی بین مخترعی گیلانی و سرمایه گذاری اصفهانی، قرارداد 50 میلیون تومانی بین مخترعی از استان فارس و سرمایه گذاری از استان اصفهان و قراردادی 450 میلیون تومانی برای فروش محصولات دانش بنیان است.

متقیان تصریح کرد: شبکه مجازی تجاری سازی ایده و اختراع همچنین طی ایام برگزاری جشنواره اقدام به انتشار ویژه نامه «نیازمندی های فناورانه صنعت» کرد که در آن 56 مشکل واحدهای صنعتی کشور به مخترعان شرکت کننده در جشنواره اطلاع رسانی شد که برای رفع 25 مشکل داوطلبانی اعلام آمادگی کردند که در حال بررسی شرایط و توانمندی های آنها را برای معرفی مخترعان به صنعتگران هستیم.

وی در ادامه از انتشار کتاب مجموعه اختراعات عرضه شده در نمایشگاه و جشنواره نواوری و شکوفایی حاوی اختراعات طرح های ارائه شده در جشنواره خبر داد و آن را منبعی باارزش برای صنعتگران، سرمایه گذاران و دیگر علاقمندان عنوان کرد.

مدیر شبکه ویکی آیدیا همچنین از امضای تفاهم نامه با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برای تجاری سازی طرح‌های نوآورانه آنها خبر داد و گفت: ویکی آیدیا همچنین با همکاری مجله «کارآفرینان» صفحاتی از هر شماره این مجله را به معرفی محصولات دانش بنیان و فرصت‌های سرمایه گذاری اختصاص داده است.

خاطرنشان کرد: شبکه ویکی آیدیا به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری سازی طرح‌ها و ایجاد ارتباط متقابل بین علم و صنعت در کشور طراحی شده است.

مدیر شبکه ویکی آیدیا ادامه داد: ویکی آیدیا با تهیه بانک اطلاعاتی نیازمندی‌های فناورانه صنایع کشور از یک سو و بانک اطلاعات اختراعات و محصولات دانش بنیان از سوی دیگر سعی در شناسایی نیازها و توانمندی‌های موجود در کشور کرده است و با ایجاد یک شبکه منسجم و ساختارمند علاوه بر حل نیازهای فناورانه صنایع از طریق نخبگان، مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان زمینه را برای تجاری سازی و معرفی اختراعات و محصولات دانش بنیان به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

متقیان درباره نحوه ارائه خدمات این شبکه به مخترعان گفت: ویکی آیدیا در چارچوب یک شبکه اطلاعاتی و ارتباطی بین مخترعان، تولیدکنندگان، متخصصان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان خدماتی از قبیل شناسایی و جذب نیازهای فناورانه صنایع کشور، معرفی نیازهای فناورانه صنایع به سایر عناصر شبکه به منظور ارائه راهکار، عضویت نخبگان و متخصصان در تیم‌های تخصصی حل نیازمندی‌های فناورانه صنایع، معرفی طرح‌ها و اختراعات سودآور به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، جذب سرمایه‌گذار برای تجاری سازی طرح‌ها و اختراعات و معرفی و بازاریابی محصولات دانش بنیان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به جمع‌آوری نیازهای صنعت توسط این شبکه و ارائه این نیازها به مخترعان، متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: ویکی آیدیا با ارائه این نیازها در تلاش است که از توانایی شرکت‌های دانش بنیان و مخترعان درجهت خود کفایی صنعت کشور به کار گرفته شود.

متقیان ادامه داد: این شبکه یک موتور جستجوگر است که بر اساس نیاز مراجعه کننده در جهت نیازهای اختراعات و نیازهای فناورانه و محصولات دانش بنیان می‌تواند پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد.

وی از صاحبان صنایع، مخترعان، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان درخواست کرد برای ثبت اطلاعات و دریافت خدمات رایگان به این شبکه به نشانی الکترونیکی www.wikiidea.ir مراجعه کنند.

ششمین جشنواره نوآوری وشکوفایی فجر انقلاب اسلامی، 14 تا 17 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

تگ ها جشنواره نوآوری و شکوفایی اختراعات جشنواره نوآوری جشنواره نوآوری زمان برگزاری جشنواره نوآوری

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی