پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          05 اردیبهشت 1393 - 25 April 2014


گسترش مباحث فرهنگي در دانشگاه‌ها





به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمين علي بنايي در همايش گفتمان‌هاي ديني دانشجويي دانشگاه‌هاي استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد گفت: موضوع فرهنگ براي ما بسيار قابل ارزش و اهميت است و اهميت فرهنگ همانند هوايي است كه ما از آن تنفس مي‌كنيم.

وي بيان داشت: فرهنگ در حكم ستون فقرات انسان مي‌ماند و در جامعه از اهميت خاصي برخوردار است كه بايد به آن توجه جدي و همت بلند داشته باشيم.

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم ابراز داشت: هر فردي در محيط خودش در زمينه مسائل فرهنگي مي‌تواند اثرگذار باشد و هر چه بيشتر توجه كنيم كمتر ضربه خواهيم ديد.

حجت‌الاسلام بنايي با اشاره به نامگذاري سال 93 به نام سال فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اينكه مقام معظم رهبري به اين موضوع اشاره كرده‌ و تاكيد دارند، نشان دهنده اهميت فرهنگ و گسترش آن در جامعه است.

وي ادامه داد: مسئله فرهنگ بايد در عمق وجود ما ريشه كند و به وجود آن احساس نياز كنيم و به عنوان يك موضوع مهم به آن اهتمام داشته و در گسترش آن بكوشيم.

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم گفت: تحول فرهنگي در ذهن و انديشه به وجود مي‌آيد و با كلاس رفتن و دوره‌هاي تئوري ايجاد نمي‌شود.

وي با بیان اینکه ما امروز در جامعه به اعتدال و اخلاق نياز داريم و اگر اعتدال از زندگي انسان‌ها برداشته شود به بيراهه خواهيم رفت، اظهار کرد: در احكام الهي موضوع اعتدال وجود دارد و ذره‌اي افراط و تفريط در آن وجود ندارد و آن چيزي كه كشور را نجات مي‌دهد اعتدال است. اگر اعتدال را از حوزه كارهاي سياسي دور كنيم مشكلات بسياري دامنگير ما خواهد شد.

حجت‌الاسلام بنايي با اشاره به اهمیت موضوع اخلاق گفت: امروزه وضعيت اخلاقي در جامعه گرفتار جزر و مد شده كه اين به هيچ عنوان قابل قبول نيست و بايد برطرف شود.

معاون سياسي امنيتي استاندار قم تصريح كرد: متاسفانه برخی‌ها به راحتي در هر مسئله و موضوعی اظهار نظر كرده و صحبت مي‌كنند كه اين رویه درست نيست و بايد حتما خدا را در نظر بگيريم.

حجت‌الاسلام بنايي بيان داشت: اگر اين مسائل را رعايت كنيم، امنيت اخلاقي و امنيت رواني در جامعه ايجاد شده كه بايد همواره همه به دنبال آن باشند.

وي با تقدیر از مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در برگزاری جلسات گفتمان دینی اظهار کرد: برگزاري چنين گفتمان‌هايي در قم بسيار موثر است و قم براي كشور حالت الگويي دارد و اگر كار شما به درستي انجام شود قطعا اثرگذاري خواهد داشت.



پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی