پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          13 اردیبهشت 1393 - 03 May 2014


 اولین کتاب پرفروش انتشارات دانشگاه هاروارد

انتشارات دانشگاه هاروارد با دو کتاب جدید خود موفقیتی را در سال جدید تجربه کرد که در 15 سال اخیر سابقه نداشت.
اولین کتاب پرفروش انتشارات دانشگاه هاروارد



به نقل از پولیتیک نیوز، انتشارات دانشگاه هاروارد با انتشار کتاب استفن جی گولد با عنوان «دایناسورها در کومه علف خشک به تاریخ طبیعی واکنش نشان می دهند» و کتاب چارلز تیلور با عنوان «دوران سکولار» در اولین سال انتشارشان بیش از 60 هزار نسخه فروش را ثبت کرده‌اند، سالی موفقیت آمیز را شروع کرده است، اما بی شک موفقیت اصلی انتشارات دانشگاه هاروارد را کتاب دیگری رقم زده است.

این کتاب، کتاب  توماس پیکتی با عنوان «سرمایه در قرن بیست و یکم» است که در کمتر از دو ماه موفق شده تا بیش از 80 هزار نسخه فروش کند و اکنون چاپ اول آن تقریبا به پایان رسیده است. این در حالی است که 12 هزار نسخه از کتاب الکترونیک این کتاب نیز از سوی آمازون به قیمت نزدیک به 22 دلار به فروش رسیده است. علاوه بر این یک چاپ دیگر با شمارگان 80 هزار نسخه از این کتاب در دست انتشار قرار دارد و انتظار می‌رود پس از آن چاپ سومی با تیراژ 35 هزار نسخه نیز وارد بازار شود.

این در حالی است که بیشتر این موفقیت در 10 روز اخیر حاصل شده و یک تور معرفی کتاب که از سوی پیکتی هفته پیش در آمریکا برگزار شد این موفقیت را تثبیت کرد. به گفته دست اندرکاران این برنامه ظرف دو روز بیش از 25 هزار نسخه از این کتاب فروش رسید و موجب شد تا این کتاب روز پنج شنبه به کتاب شماره یک آمازون در میان پرفروش ها بدل شود و به دنبال آن وارد فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز نیز بشود. گفته می‌شود حدود 14 هزار نسخه از این کتاب در بریتانیا و اروپا به فروش رسیده است.

از عواملی که گفته می شود موجب فروش این کتاب در آمریکا شده دو مصاحبه با «تایمز» و «پست» بوده است.

پابلیشرز ویکلی در این باره می نویسد، کتاب پیکتی که درباره نابرابری ثروت جهانی معاصر نوشته شده، هر چند با فروش کتاب جدید مایکل لوییز با عنوان «پسرهای برق آسا» که 130 هزار نسخه در یک هفته فروش کرد برابری نمی کند، اما آن کتاب نیز در حجم 700 صفحه نیست و در ضمن از زبان فرانسوی به انگلیسی ترجمه نشده و قیمت آن نیز 39 دلار و 95 سنت نیست.

توماس پیکتی استاد اقتصاد فرانسوی و 42 ساله است و این کتاب را به زبان فرانسوی نوشته و سپس به انگلیسی ترجمه شده است.

نیویورک تایمز کتاب پیکتی را با کتاب «ارزش ملی» آدام اسمیت و «سرمایه» کارل مارکس یعنی دو کتابی که به عنوان مشهورترین کتاب‌های اقتصادی دنیا شناخته می شوند، مقایسه کرده و کروگمن ستون نویس تایمز آن را کتابی خوانده که هم روش تفکر ما درباره جامعه و هم راهی را که به اقتصاد نگاه می‌کنیم، تغییر می دهد.

تایم نیز می‌نویسد این کتاب اولین کتاب دانشگاه هاروارد است که به کتابی پرفروش بدل شده است. در حالی که نسخه الکترونیک این کتاب موجود است، طالبان نسخه چاپی آن باید در فهرست سفارش آمازون منتظر بمانند تا چاپ جدید آن وارد بازار کتاب شود.

پیکتی در تور خود در آمریکا از سازمان ملل، سازمان جهانی پول و مدرسه کندی در هاروارد بازدید کرد و در نیویورک نیز با جوزف استیگلیتس و پل کروگمن برندگان جایزه اقتصادی نوبل ملاقات کرد.

در همین حال نیویورک تایمز کتاب پیکتی را با کتاب «ارزش ملی» آدام اسمیت و «سرمایه» کارل مارکس یعنی دو کتابی که به عنوان مشهورترین کتاب‌های اقتصادی دنیا شناخته می شوند، مقایسه کرده و کروگمن ستون نویس تایمز آن را کتابی خوانده که هم روش تفکر ما درباره جامعه و هم راهی را که به اقتصاد نگاه می‌کنیم، تغییر می دهد.

در حالی که این موفقیت برای دانشگاه هاروارد باور نکردنی و غیرمنتظره است، این کتاب در آمازون 3 و نیم ستاره از 5 ستاره را دریافت کرده است و اقتصاددانان آن را بیانگر آمار و حقایق تکراری جهان سرمایه داری می دانند.

تگ ها کتاب پرفروش انتشارات دانشگاه هاروارد

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی