پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          12 مهر 1390 - 04 October 2011

تصمیم جنجال برانگیز برای دانشجویان انگلیسی

/ انتقال از دانشگاه به دانشکده‌ها
دولت انگلستان طی یکی از جنجال برانگیزترین تحولاتی که در دست اجرا دارد، هزاران دانشجو را از دانشگاه های بزرگ به دانشکده ها یا موسسه های محلی کوچکتر انتقال خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از 6 هزار دانشجوی لیسانس در انگلستان از سال آینده و در راستای اجرای طرح کاهش هزینه و شهریه های دانشگاهی باید به جای تحصیل در دانشگاه ها در دانشکده ها یا موسسه های کوچکتر به تحصیل بپردازند.

به نظر می آید دانشکده هایی در مناطقی مانند قبیل بلک برن، بلک پول، بردفورد، گریمسبی، منچستر و نیوکسل تحت قوانین جدید که دریافت شهریه بالا برای اکثر رشته های تحصیلی در موسسه های آموزش عالی را ممنوع اعلام کرده است بزرگترین برندگان موسسه های آموزشی انگلستان به شمار می روند.

از سال آینده در حدود 20 هزار جایگاه دانشجویی از دانشگاه های سرتاسر انگلستان حذف شده و در میان موسسه های آموزش عالی که شهریه سالانه ای برابر یا کمتر از هفت هزار و 500 پوند دارند، تقسیم خواهند شد.

"گارت توماس" وزیر دانشگاههای حزب مخالف دولت، می گوید این حرکت درست در دوره زمانی رخ می دهد که دانشکده ها نیز با کاهش قابل توجه بودجه مواجه شده اند، رویدادی که می تواند بر کیفیت آموزشی آنها تاثیرگذار باشد. برنامه دولت میتواند هزاران جایگاه دانشجویی دانشگاه های معتبر در سطح بین المللی را در معرض خطر قرار دهد در حالی که دانشکده هایی که بودجه ای کمتر از قبل دارند نیز باید فضای بیشتری را برای دانشجویان جدید فراهم آورند. توماس معتقد است این نشانه ای دیگر از حساب نشده بودن برنامه های دولت انگلیس برای دانشگاه های این کشور است و می تواند کیفیت آموزش عالی را در این کشور به خطر بیاندازد.

از سال 2012 دانشگاه های انگلستان می توانند شهریه های خود را به 9 هزار پوند افزایش دهند، در حدود سه برابر میزان شهریه های کنونی و بر اساس نمودارهای ترسیم شده میانگین شهریه در سال 2012 در حدود هشت هزار و 393 پوند خواهد بود. با این همه مقامات مسئول در تلاشند شهریه ها را به منظور کاهش دادن میزان دریافت وامهای دانشجویی کاهش دهند.

تحلیلهایی که با استفاده از اطلاعات کتابخانه House of Commons Library به دست آمده نشان می دهد هر دانشگاه طی اجرای این طرح چه تعداد از دانشجویان خود را از دست خواهد داد. همچنین این اطلاعات میزان افزایش درآمد خالص دانشکده هایی که پس از دریافت دانشجویان جدید باید شهریه های خود را به کمتر از هفت هزار و 500 پوند کاهش دهند را نیز نمایش می دهد. به طور کلی بیش از 6 هزار تا 20 هزار دانشجوی جدید به دانشکده ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

دانشگاه های منچستر و لیدز بیشترین میزان دانشجویان، در حدود 300 دانشجو را از دست خواهد داد در حالی که دانشگاه های آکسفورد، کمبریج، امپریال و مدرسه اقتصاد لندن هر یک 50 دانشجو از دست می دهند. این درحالی است که بسیاری از مسئولان آموزش عالی و دانشگاه های بزرگ انگلستان به اجرای این طرح اعتراض داشته و آن را آغازی بر کاسته شدن کیفیت آموزش در این کشور عنوان کرده اند.

تگ ها تصمیم جنجال برانگیز دانشجویان انگلیسی

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی