پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          15 تیر 1392 - 06 July 2013


تحصیل 14 هزار دانشجوی خارجی از 92 کشور در دانشگاه های کشور


وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تحصیل 14 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای ایران خبر داد و گفت: بخشی از آرزوی امام راحل ( ره ) برای تحصیل خارجی ها در ایران فراهم شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در یازدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه 14000 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند، گفت : امام راحل در سال 1365فرمودند "ان شاالله روزی برسد که عزیزان از دیگر کشورهای جهان در ایران تحصیل کنند" که امروزه بخشی از این آرزوی قلبی امام برآورده شده است.

وی با بیان اینکه علم در اسلام به عنوان نور نام گذاری شده است، اظهار داشت : این همان علمی است که انسان را تعالی، تکامل و بزرگی می بخشد و این توقع را در انسان بوجود می آورد که بیشتر برای دیگران مفید واقع شود؛ انسان متکی به این علم هر قدر علمش افزایش یابد در می یابد که تازه ذره ای کوچک از معلومات هستی را شناخته و بیش از پیش متواضع می شود.

وی با تاکید براینکه از دانشجویان خارجی که چند سالی در دانشگاه های ایران مهمان بوده اند انتظار می رود با چنین بینشی در خصوص علم به کشور خود بازگشته و با خدمت به ملت خود برای آنان مفید واقع شوند افزود: در دیدگاه مادی علم برای تسلط انسان بر انسان های دیگر بکار گرفته می شود و در این حالت تحریم علمی معنا می یابد زیرا قدرت های سلطه گر از پیشرفت های علمی دیگران ناراحت می شوند .

دانشجو با اشاره به مفهوم علم در بینش توحیدی گفت: در بینش توحیدی علم مرز نمی شناسد و تحریم علمی معنا ندارد و علم موجب شکوفایی و روشنایی می شود و در کنار آن ایمان قرار می گیرد تا جهت درستی به آن بدهد و مسیر تعالی بشریت را به انسان نشان می دهد .

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 25000 دانشجوی خارجی جذب کنیم گفت : داشتن بیشترین سرعت رشد علمی جهان در ایران و افزایش سطح کیفی دانشگاه ها زمینه مناسبی را برای جذب دانشجویان خارجی فراهم کرده و هم اکنون 14000 دانشجوی خارجی از 92 کشور در دانشگاه های ایران مشغوت به تحصیل هستند و با احتساب 12000 دانشجوی خارجی که در جامع المصطفی تحصیل می کنند ، 26000 دانشجوی خارجی در مجموعه آموزش عالی کشور تحصیل می کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی می توان در جهت تحقق هدف مندرج در برنامه پنجم حرکت و دانشجویان خارجی بیشتری را در دانشگاه های کشور جذب کرد.

وی با اشاره به جایگاه اول علمی ایران در سطح منطقه نیز خطاب به دانشجویان خارجی گفت: شما نیز همچون خواهران و برادران ما هستید.

وی اظهار امیدواری کرد که این دانشجویان سفیران خوبی در جهت معرفی آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور های خود باشند.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و تندیس یازدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی توسط وزیر علوم به دانشجویان اهدا شد.

تگ ها تحصیل دانشجویان خارجی در کشور آمار دانشجویان خارجی آمار دانجشویان خارجی در کشور

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی