پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          05 شهریور 1392 - 27 August 2013


فشار آمریکا بر عدم ثبت انجمن بین المللی زنان دانشمند مسلمان و  تصویب مدرک 20هزار دانش آموخته ایرانی

مسئولان وزارتخانه های بهداشت و وزارت علوم در همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور، از فشار آمریکا بر عدم ثبت انجمن بین المللی زنان دانشمندان جهان اسلام انتقاد کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، در دومین روز از همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد، جلسه ای به منظور تشریح آخرین وضعیت فعالیت انجمن زنان دانشمند جهان اسلامی برگزار و اعلام شد علیرغم قانونی بودن تمام مراحل ثبت و اجرایی، با فشار آمریکا امکان ثبت بین المللی این انجمن فراهم نشد.

در این نشست تخصصی که با حضور نمایندگان برخی از وزارتخانه ها برگزار شد، دکتر بهرام عین اللهی - معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: توجه به سلامت شهروندان یکی از اولویت‌های تمام جوامع بویژه کشورهای اروپایی است و از سیاست دوگانه این کشورها در قبال تهدید سلامت شهروندان کشورهای دیگر مانند سوریه، ایران از طریق بایوتروریسم انتقاد می کنم.

وی با ارائه آماری در خصوص حضور دکترهای خارجی با مدارک تحصیلی پایین برای جمعیت 25 میلیون نفری ایران در قبل از انقلاب و مقایسه آن با شرایط امروز 75 میلیون جمعیت ایران، ارتقای سطح امکانات و تجهیزات بهداشتی و پزشکی را یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت اعلام کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر در دهه پیشرفت قرار داریم، توانسته‌ایم در بسیاری از رشته‌های پزشکی با کشورهای پیشرفته رقابت کنیم، در حال حاضر 26 واحد بین الملل آموزش پزشکی در کشور ایجاد شده که در سه فاز در حال فعالیت و ارائه خدمات آموزشی به علاقه‌مندان به این رشته‌ها هستند.

وی برگزاری جشنوارۀ شهید مطهری، ایجاد پرتال سماء و همکاری با سازمان‌های جهانی آموزش پزشکی را از ابتکارات این وزارتخانه در حوزه بهداشت اعلام کرد.

همچنین حسن مسلمی نائینی - معاون بورس وزارت علوم، با انتقاد از مدیریت پشت درهای بسته و عدم پاسخگویی درست مدیران و مسئولان در برابر دانشجویان به فرهنگ غلط رایج در فضای علمی و آکادمیک ایران اشاره کرد و یکی از رسالت‌ها و وظایف دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند را انتقال فرهنگ صحیح و با ارزش برخورد و تعامل درست اساتید با دانشجویان دانست.

وی گفت: علیرغم این که ما یکی از کشورهایی هستیم که بهترین و پیشروترین قوانین مربوط به فرهنگ آکادمیک را داریم و فرهنگ مراد و مریدی از مناطق ما به تمام دنیا عرضه شده، ولی متاسفانه در اجرا، ضعیف‌ترین عملکرد را در این حوزه داریم و متاسفانه اساتیدی هم که به ایران مراجعت می‌کنند، در این فضای ناسالم گم می‌شوند و اقدام مثبتی در خصوص انتقال تجربیات خود به فضای علمی دانشگاه‌های داخل انجام نمی‌دهند.

وی از اساتید و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور درخواست کرد تا این فرهنگ درست را به فضای علمی داخل انتقال دهند و آن را نهاینه کنند.

همچنین محمدی - معاون مدیر کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه به بخش قابل توجهی از مطالب مطرح شده مربوط به ایرانیان خارج از کشور در مبارزات اخیر انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و این امر را دلیلی بر اهمیت این قشر در شکل دهی به ساختار علمی و فرهنگی جامعه در حال گذار دانست.

وی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر ایرانی در خارج از کشور حضور دارند که حدود 110 تا 120 هزار نفر از این تعداد را دانشجویان ایرانی تشکیل می‌دهند.

محمدی در ادامه، گزارشی از برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده در اداره کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه در خصوص تأیید مدارک فارغ‌التحصیلان، بورس‌های کوتاه‌مدت، فرصت‌های مطالعاتی، مدارس ایرانیان خارج از کشور، و معرفی نخبگان و فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور به مراکز آموزشی و سرمایه‌گذاری جهت اشتغال آنها در داخل کشور ارائه داد.

همچنین دکتر احمدی - مدیر کل خدمات وزارت بهداشت و درمان نیز توضیحاتی در خصوص بررسی و تصویب مدارک 20 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان خارج از کشور در مقطع دکتری و رویکردهای این وزارتخانه در خصوص توسعه ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های کشور، تسهیل انتقال دانشجویان به داخل کشور و نیز فراهم کردن شرایط ارزشیابی مدارک و معلومات دانش آموختگان خارج از کشور بیان کرد.

محمود کی نژاد - رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی، گفت: این هیئت بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1386 و با هدف سیاستگزاری، گزینش و جذب اساتید و استخدام اعضای هیئت علمی تصویب شده است. شورای سیاستگزاری این هیئت از وزرای علوم، بهداشت، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سه نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که یکی از این اعضای سه گانه به عنوان رئیس این هئیت انتخاب و یک نماینده از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و یا آزاد هم انتخاب می‌شود.

به گفته این مقام مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از سیاست‌هایی که در هیئت عالی جذب به تصویب رسیده این است که همه اعضای هیئت های علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و یا بورسیه‌ها از طریق فراخوان در دانشگاه‌ها پذیرش شوند. دوم این که سلیقه‌های گروه‌های آموزشی و دانشکده‌‌ها به گونه‌ای ساماندهی شده که رئیس دانشکده و مدیر گروه به همراه دو نفر از اعضای هیئت اجرایی جذب، می‌توانند با متقاضی مصاحبه کنند و بررسی توانایی‌های علمی او را انجام دهند و لذا نقش سلیقه‌های شخصی که در بعضی از دانشگاه‌ها اعمال می‌شد، به طور کلی حذف شد.

کی نژاد اعلام کرد که در حال حاضر تعداد هیئت‌های اجرایی جذب ما حدود 1200 نفر است که در تمام دانشگاه‌های کشور، وظیفه جذب اعضای هیئت علمی را انجام می‌دهند و افزایش تعداد اعضای هیئات اجرایی جذب، موجب افزایش سرعت کار جذب شده، همچنین به دلیل استفاده از نرم‌افزار الکترونیکی، دقت کار بررسی پرونده‌های افراد بسیار افزایش یافته است.


تگ ها دانشجویان خارجی در امریکا فشارروانی آمریکا به روی زنان مسلمان زنان دانشجوی مسلمان در امریکا

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی