پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          18 آبان 1392 - 09 November 2013


اعتیاد دانشجویان آفریقای جنوبی به شبکه‌های اجتماعی و مجازی



دانشجویان آفریقای جنوبی اعتیاد شدیدی به استفاده از رسانه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند با این حال همه آنها ادعا می‌کنند که استفاده از شبکه‌های اجتماعی هر دو جنبه زندگی دانشجویی و اجتماعی آنها را تقویت می‌کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشجویان آفریقای جنوبی معتقدند نه تنها به استفاده از رسانه‌های اجتماعی اعتیاد ندارند بلکه این ابزار حتی به آنها در زمان انتخابات کمک می‌کند.

این دیدگاه یکی از یافته‌های مهم در تحقیقات اخیر یکی از دانشجویان ارشد فن‌آوری در آفریقای جنوبی است. این مطالعه با بررسی تمام دانشگاه‌ها و دانشکده‌های آفریقای جنوبی و با مصاحبه از 1435 دانشجو انجام شده است.

بنابراین مطالعه، بیش از نیمی از حاضران یعنی 59 درصد اعتراف کردند که به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد دارند. با این حال تنها 16 درصد اعلام کردند که به شدت به رسانه‌های اجتماعی اعتیاد دارند. همچنین 18 درصد نیز اعلام کردند که مطمئنا هیچ اعتیادی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی ندارند.

استفاده از نرم‌افزارهای پیغام‌رسان (IM) با محبوبیت 62 درصدی در بین کاربران دانشجو بالاترین میزان اعتیاد به استفاده از این ابزار اجتماعی را داشته‌ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، با این حال همه این دانشجویان به اتفاق معتقدند این مساله بدی نیست چرا که 45 درصد از آنها می‌گویند استفاده از فن‌آوری‌ها نظیر تلفن‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی راه خود را در میان آموزش و یادگیری آنان باز کرده‌اند و تنها 10 درصد معتقدند که این یک مشکل دائمی است.

در کمال شگفتی 85 درصد اعلام کردند که با استفاده از این تکنولوژی‌ها شیوه‌های تحصیلی ‌آنها ارتقاء می‌یابد. با این حال برخی از کارشناسان آموزشی معقتدند که این ابزار شمشیر دو لبه‌ای برای دانشجویان هستند و در حالی که ممکن است از برخی جنبه‌ها مفید باشند اما از بسیاری جهات نیز می‌توانند به بازده تحصیلی دانشجویان آسیب بزنند.

تگ ها اعتیاد دانشجویان به اینترنت اعتیاد به اینترنت میزان اعتیاد دانشجویان به اینترنت

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی