پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          23 آذر 1395 - 13 December 2016


ایران آمادگی اعطای بورس به دانشجویان فرانسوی را دارد

وزیر علوم گفت: ما آمادگی اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان فرانسوی در زمینه رشته های مطالعات ایرانی اسلامی، هنر، تاریخ و مهندسی را داریم.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در دیدار محمد فرهادی وزیر علوم با تی یری ماندون دبیرهیات دولت در بخش آموزش عالی و تحقیقات فرانسه راه های گسترش همکاری های مشترک علمی و فناوری بین مراکز آموزش عالی دو کشور بررسی شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزیر علوم فرانسه در کیوتوی ژاپن افزود: با امضای این تفاهم نامه سرفصل جدیدی در زمینه همکاری های علمی و آموزشی میان دو کشور گشوده شده و باید کمیته پیگیری متشکل از مسئولان آموزش عالی ایران و فرانسه، مفاد تفاهم نامه را هر چه سریع تر عملیاتی کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه پس از برجام تحرکی جدی در همکاری های دو کشور ایران و فرانسه در زمینه های دانشگاهی، علمی و فناوری ایجاد شده است، تاکید کرد: غیراز همکاری های مناسبی که در زمینه های تجاری، اقتصادی، صنعت نفت و هواپیمایی میان دو کشور در جریان است، شاهد اجرای طرح های تحقیقاتی دانشگاهی چون جندی شاپور هستیم که با همکاری وزارت علوم و مراکز آموزش عالی فرانسه اجرا شده است.

فرهادی عنوان کرد: در حال حاضر زبان فارسی در دو دانشگاه فرانسه و در ۱۲ دانشگاه ایرانی نیز زبان فرانسه تدریس می شود و تمایل داریم روابط علمی و آموزشی دو کشور به خصوص در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، تحقیقات مشترک، تاسیس دوره های مشترک و همایش های مشترک علمی و تحقیقاتی بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر علوم گفت: ما مصمم هستیم در اروپا با مراکز آموزش عالی و پژوهشی فرانسه به خصوص در زمینه های نورو ساینس، تکنولوژی اطلاعات، علوم پایه، نانو، بایو و انرژی های تجدید پذیربه صورت مشترک همکاری های گسترده ای داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ما آمادگی اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان فرانسوی در زمینه رشته های مطالعات ایرانی اسلامی، هنر، تاریخ و مهندسی را داریم و بهتر است این بورسیه ها از طریق مجاری رسمی و سفارت خانه ها صورت گیرد.

برگزاری نشست های مشترک میان دانشگاه های ایرانی و فرانسوی

وزیر علوم گفت:  پیشنهاد می کنم دانشگاه هایی از دو طرف که مشخصا با یکدیگر همکاری می کنند به صورت یک سال در میان در ایران و فرانسه نشست های مشترکی داشته باشند.

فرهادی افزود: همچنین برنامه ای تنظیم کرده ایم تا استادان و پژوهشگران ایرانی بتوانند فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت خود را در مراکز آموزش عالی و پژوهشی فرانسه بگذرانند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۹ پارک علم و فناوری در ایران در خصوص همکاری های مشترک در این زمینه با مراکز علمی و پژوهشی فرانسه اعلام آمادگی کرد.

تی یری ماندون دبیرهیات دولت در بخش آموزش عالی و تحقیقات فرانسه در این دیدار حضور هیات بلند پایه در ایران را ناشی از اهمیت گسترش روابط علمی و فناوری میان دو کشور ایران و فرانسه عنوان کرد و گفت : دوستی و تبادلات علمی و فرهنگی میان دو کشور ایران و فرانسه سابقه دیرینه ای دارد و با این سفر می خواستیم که تعلق خاطر کشور خود را به توافق نامه وین و برجام اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه قبل از این سفر نیز تبادلات علمی فراوانی بین دو کشور انجام شده است، گفت: خوشحالم که در مدت کوتاهی تبادلات بسیار موثری در زمینه ریاضیات، انفورماتیک، زلزله شناسی و زمین شناسی میان مراکز آموزش عالی دو کشور به انجام رسیده که البته زمینه های همکاری بیش از این موارد است.


پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی