پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          05 اسفند 1389 - 24 February 2011

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت با انتقاد از کاهش ارجاعات به مقالات ایرانی گفت: با وجود چند برابر شدن تعداد مقالات علوم پزشکی، تعداد ارجاعات به مقالات ایرانی 5 برابر کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبری ساری روز چهارشنبه در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بر اساس آمار موجود هرچه تعداد مقالات بیشتر شده تعداد ارجاعات به آن کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 173 نشریه علوم پزشکی دارای رتبه علمی - پژوهشی داریم که این تعداد بر اساس قانون برنامه پنجم باید سالانه 35 مجله به آن اضافه شود و در پایان برنامه 350 نشریه علوم پزشکی داشته باشیم البته این نگرانی وجود دارد که افزایش تعداد مجلات به افت کیفی آنها بیانجامد که این موضوع باید مورد دقت قرار گیرد.

اکبری ساری با اشاره به نشریاتی که در نمایه های بین المللی نمایه شده اند، گفت: 22 نشریه در ISI و 55 نشریه در اسکوپوس نمایه هستند که امیدواریم این تعداد به 150 نشریه نمایه شده برسند.

وی افزود: تعداد مقالات نشریات باید به سالانه 60 مقاله برسد البته با این وجود باز هم ما از ترکیه عقب تر هستیم که سالانه 105 مقاله هر مجله به چاپ می رساند.

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت اظهار داشت: سامانه مقالات علوم پزشکی راه اندازی شده است و 155 نشریه به طور کامل در این سامانه قرار دارند که از این پس هر نشریه ای پس از تصویب باید در سامانه قرار گیرد.

وی از بازنگری در شاخصهای ارزیابی مجلات علوم پزشکی خبر داد و گفت: پیش از این شاخصهایی از جمله تاخیر، نمایه شدن، سایت و نرم افزار، مورد ارزیابی بود که از این پس دو شاخص تعداد مقالات سالانه و تعداد ارجاع به مقالات هم مورد توجه قرار می گیرد.

اکبری ساری با اشاره به حمایت های مالی از نشریات علوم پزشکی گفت: نشریاتی که در اسکوپوس نمایه شده اند 6 میلیون تومان، نشریاتی که در ISI نمایه شده اند 12 میلیون تومان، نشریاتی که دارای ضریب تاثیر هستند نیز 12 میلیون تومان و نشریات برگزیده جشنواره رازی 10 میلیون تومان دریافت می کنند.

وی با اشاره به تاثیر مقالات در ارتقای هیئت علمی از تاکید بیش از اندازه بر روی انتشار مقاله در ISI انتقاد کرد و گفت: برخی نشریات ISI در کشورهایی همچون پاکستان چندان هم معتبر نیستند و در مقابل نشریات ایرانی هستند که هنوز در ISI نمایه نشده اند اما از اعتبار بالایی برخوردارند و تاکید بر انتشار مقاله در ISI موجب می شود که به سمت مجلات کم اعتبار حرکت کنیم.

دبیر کمیسیون نشریات وزارت بهداشت افزود: دانشگاهها باید ترتیبی اتخاذ کنند که مقالات در مجلات معتبر داخلی چاپ شوند و در توسعه تحصیلات تکمیلی از آن استفاده کنند.

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی