پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          07 اسفند 1389 - 26 February 2011



نیلفروشان:قطب بندی دانشگاه‌ها برای واگذاری طرحهای پژوهشی صنعت نفت

یک مقام مسئول در موسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به راه اندازی مراکز پایش تکنولوژیکی در سطح صنعت نفت از سال آینده، گفت: به زودی قطب بندی 150 دانشگاه و مرکز علمی کشور به پایان می رسد.
به گزارش رصدآنلاین به نقل از منابع خبری، هادی نیل فروشان با بیان اینکه مطابق با ساختار جدید نظام نامه پژوهشی موسسه مطالعات بین المللی انرژی مدیریت و راهبری طرحهای جدید پژوهشی صنعت نفت را بر عهده گرفته است، گفت: بر این اساس مدیریت تکنولوژی به عنوان یک دانش گسترده در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون در پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات بین المللی انرژی سه زیر گروه اصلی شامل سیاست گذاری و اقتصاد فنآوری، مدیریت نوآوری، تحقیق و توسعه و آینده نگری و هوشمندی فناوری وجود دارد، تصریح کرد: از این رو در شرایط فعلی فعالیتهای این مجموعه در دو قالب مطالعات راهبردی و انجام طرحهای پژوهشی انجام شده است.
سرپرست پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات بین المللی انرژی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تدوین بسته های مطالعاتی به منظور تسریع در فرآیند تصمیم گیری در توسعه دانش و تکنولوژی در حال انجام است، اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت تکنولوژیکی در سطح صنعت نفت کشورهای رقیب از سال آینده مراکز تخصصی پایش فنآوری در سطح صنعت نفت راه اندازی می شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از سال آینده در پنج حوزه فناوری صنایع نفت و گاز مراکز تخصصی پایش تکنولوژی راه اندازی خواهد شد، بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سالانه یک درصدی ضریب بازیافت مخازن نفتی، بررسی فناوری های افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی در اولویت قرار گرفته است.
نیل فروشان یکی دیگر از برنامه های محوری برای شناسایی تکنولوژی های جدید در صنعت نفت را مربوط به کاهش تولید گازهای گلخانه ای و جمع آوری گازهای همراه نفت اعلام کرد و یادآور شد: از این رو شناسایی اقتصادی ترین طرحهای جمع آوری گازهای همراه و کاهش تولید گازهای گلخانه ای ضروری به نظر می رسد.
سرپرست پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات بین المللی انرژی همچنین از برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی با محوریت فناوری و نوآوری در صنعت نفت خبر داد و تبیین کرد: هم اکنون دبیرخانه این همایش بین المللی در موسسه مطالعات بین المللی انرژی تشکیل شده است.
وی یکی از برنامه های در دست اجرای این مجموعه را قطب بندی مراکز علمی و خوشه بندی مراکز دانشگاهی عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود تا سال آینده 150 تا 160 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در سطح بندی قطب بندی شوند.
نیل فروشان از طرح قطب بندی مراکز علمی به عنوان یک آمایش پژوهشی در سطح کشور یاد کرد و ادامه داد: با اجرای این طرحها زمینه برای تدوین نقشه راه فناوری در صنعت نفت و گاز فراهم می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه مطابق با برنامه زمان بندی این نقشه راه فناوری در برنامه پنجم توسعه تدوین خواهد شد، بیان کرد: این نقشه راه با مشارکت چهار شرکت مادر تخصصی وزارت نفت تدوین می شود.
سرپرست پژوهشکده مطالعات راهبردی موسسه مطالعات بین المللی انرژی همچنین از راه اندازی سمینارهای الکترونیکی و مجازی آموزشی در سطح صنعت نفت خبر داد و افزود: با راه اندازی این سامانه الکترونیکی امکان استفاده از ظرفیتهای علمی دانشمندان ایرانی در خارج از کشور فراهم می شود.

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی