پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          04 خرداد 1390 - 25 May 2011

روح‌الله كوثري مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه‌ طباطبايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، به ديدار مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه علامه ‌طباطبايي با حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان اشاره كرد و گفت: مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه علامه‌ طباطبايي با مدير مسئول روزنامه كيهان ديداري داشتند كه در اين ديدار شريعتمداري به تحليل مسائل اخير داخلي به ويژه در بدنه دولت پرداخت كه بخشي از اين سخنان به شرح ذيل است:

تحليل بنده از بحث رمالي و جن‌گيري اين است كه دامن زدن به موضوع جن و مسائلي كه اخيراً در سطح گسترده‌اي مطرح شده است كار خود جريان انحرافي است و براي اين امر هم شواهدي وجود دارد.

شريعتمداري افزود: امكان اثرگذاري جن و جنيان روي افراد مؤمن و باتقوا دور از واقعيت است كه در اين مورد علماي بزرگ و صاحب‌نظر بايد اظهار نظر كنند و از طرفي قدرت انسان بالاتر از قدرت جن است كه اينها مورد بحث ما نيست.

مدير مسئول روزنامه كيهان خاطرنشان كرد: احساس من اين است و شواهدي هم براي آن وجود دارد كه جريان انحرافي داراي عقبه بيروني است و براي اينكه هنگام رهگيري اين جريان و دستيابي به عقبه‌هاي مذكور با نقطه‌اي كور مواجه شويم موضوع جن و جادو مطرح مي‌شود زيرا اولاً در اين‎كه اين جريان با خارج ارتباط دارد شكي نيست و ثانياً موضوع جن و جن‌گيري در اين سطحي كه اينها مي‌گويند نيست.

شريعتمداري با اشاره به اينكه با نگاه به جريان انحرافي از زاويه‌اي ديگر متوجه مي‌شويم كه اين جريان در كار خود عجله كرده است آن هم به دو دليل، يكي اينكه عمر خود را كوتاه مي‌ديد و دوم اينكه بايد در اين فرصت كم حتماً به يك نقطه‌اي مي‌رسيدند، تصريح كرد: جريان فتنه كمي متفاوت بود و آنها هم شرايط را مساعد مي‌ديدند و به نوعي جنگ احزاب بود و همه دشمنان جمع شده بودند.

وي افزود: يكي به من گفت: مگر شما نمي‌گوييد اين مملكت را امام زمان مديريت مي‌كند، پس با اين اوصاف چه نيازي به (نايب آن حضرت) ولي‌ فقيه است؟ كه من گفتم: حضرت مهدي عجّل الله تعالي فرجه الشريف بهتر اداره مي‌كنند يا خود خدا، پس چه نيازي به پيامبر و امام است؟

شريعتمداري در خصوص علي يعقوبي گفت: افرادي مانند علي يعقوبي كه در اين جريان نقش فكري و انديشه‌اي را بازي مي‌كنند و هرچند داراي سواد و سابقه علمي نيستند اما جلسات سخنراني داشتند و به برخي مسائل ديني و موضوعات مربوط به امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشريف پرداخته‎اند، هرچند بسياري از مطالب وي پرگويي است اما او سعي مي‌كند با سخنان خود اين نظر را منتقل كند كه در زمان غيبت نحوه بهره‌گيري به دو شكل صورت مي‌گيرد؛ يك نوع انتفاع خاص و يك نوع انتفاع معمولي، نهايتاً يك عده از حضرت معلومات مي‌گيرند كه نيازي به ارتباط با حضرت ندارد و از احداث قابل كسب است ولي يك عده‌ از حضرت معرفت و نور مي‌گيرند. آن دسته كه نور بيشتر دارند، معرفت كمتر و آن دسته كه معرفت كمتري دارند نور بيشتري دارند.

وي در خصوص وحدت مطرح شده از سوي مقام معظم رهبري گفت: ‌محوريت وحدت همان چهار محوري است كه حضرت آقا اشاره مي‌فرمودند. به عقيده من اين جريان اساساً مانع وحدت است. شايد بگويم ما با كساني كه داخل اين حلقه‌‌اند وحدت داريم و با كساني كه بيرون از آن هستند كاري نداريم اما به شرط آنكه او هم با ما كاري نداشته باشد. اين جريان كه بيرون از اين حلقه است با ما كار دارد. اين جريان اساساً دنبال اختلاف است.

شريعتمداري در خصوص اختلاف مجلس و دولت خاطرنشان كرد: موضع‌گيري‌هاي دولت و مجلس در مقابل يكديگر يك چيز عادي است و اصلاً نبايد به عنوان موضوع اصلي مطرح شود ولي بايد در مواقعي كه نياز است برخي اقدامات را هم انجام دهيم. نبايد دشمن فكر كند كه چون ما برخي ملاحظات را داريم هركاري دلش مي‌خواهد بكند. ما گاهي به برخي چيزها هم اعتراض مي‌كنيم.

مدير مسئول روزنامه كيهان برخي از انتقادهاي تند عليه احمدي‌نژاد را از سوي كساني دانست كه مشكل‌شان با خود رئيس‌جمهور است و به دنبال تخليه عقده‌‌هاي خود هستند.

شريعتمداري در خصوص اسنادي كه وعده داده بود در دادگاه شكايت جوانفكر از وي ارائه دهد گفت: اين اسناد، اسناد متقن است و بيشتر به خود جريان انحرافي برمي‌گردد نه شخص جوانفكر. جوانفكر از من شكايت كرده‌ كه روزنامه ايران را سخنگوي جريان انحرافي معرفي كرديم كه جواب اين سؤال اين است كه ما بايد در دادگاه ثابت كنيم جريان مشايي انحرافي است و بعد بسيار واضح است كه روزنامه ايران دائم از مشايي دفاع مي‌كند.

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی