پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          21 مهر 1390 - 13 October 2011

ماجرای خبر معرفی یکی از بستگان رئیس جمهور برای پذیرش در بورسیه دکتری

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره خبر منتشر شده در برخی منابع درباره نامه وزارت علوم در خصوص پذیرش یکی از بستگان رئیس جمهور در بورسیه دکتری این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: از نظر ما نامه وزارت علوم ملاک است.

سید مهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره نامه وزارت علوم به دانشگاه تهران برای پذیرش یکی از بستگان رئیس جمهور در بورسیه دکتری این دانشگاه ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه ورود به مقطع دکتری در چارچوبهای وزارت علوم تاکید کرد: هر کسی ممکن است به عنوان بورس به ما معرفی شود و برای دانشگاه اهمیتی ندارد که این فرد پسرخاله رئیس جمهور یا دختر خاله فلان وزیر است و اصلا دانشگاه از این موضوع بی اطلاع است.

قمصری گفت: دانشجویان دکتری و بورسیه از طریق مسیر کاملاً قانونی وزارت علوم به دانشگاه معرفی می شوند. این افرادی هم که معرفی می شوند اصولاً از همان ابتدا دانشجو نخواهند شد چون ما آنها را به گروهها می فرستیم و این گروهها آنها را بر اساس سوابق علمی و پژوهشی بررسی می کنند. حتی دانشگاهها به تعداد زیادی از آنها ممکن است پذیرش ندهد.

وی درباره نامه ای که بر اساس اخبار، وزارت علوم به دانشگاه تهران برای پذیرش یکی از بستگان رئیس جمهور نوشته است تاکید کرد: این یک نامه فرم است که وزارتخانه برای معرفی افراد به دانشگاهها می فرستد و به عنوان مثال می گوید که صد نفر از داوطلبان معرفی می شوند و ما تعدادی از این داوطلبان را بر اساس نظر گروهها پذیرش می کنیم و این یک قاعده کلی است. اینکه مبنای وزارت علوم برای معرفی افراد به دانشگاهها چیست خبر نداریم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به مبلغ 30 میلیون تومانی که در این نامه به آن اشاره شده است تاکید کرد: شهریه رشته های علوم انسانی 30 میلیون تومان و شهریه رشته های علوم تجربی در مقطع دکتری 40 میلیون تومان است.

قمصری در پاسخ به سوال مهر که آیا بر اساس اخبار برخی منابع مبلغ 30 میلیون تومان شهریه تحصیلی این فرد بوده یا پولی بوده است که دانشگاه می گیرد تا وی را پذیرش کند گفت: دانشجویی هم که رایگان به دانشگاه می آید دولت بودجه اش را به ما می دهد، فرقی نمی کند. بنابراین این دانشجو چون مازاد بر ظرفیت روزانه که در اعتبار سالانه دانشگاه می آید و در راستای افزایش ظرفیت دانشگاهها از سوی وزارت علوم معرفی می شود پس باید جدا از بودجه رسمی، پول جداگانه بدهد. این امر یک قاعده کلی است و وزارتخانه این پول را بعداً به دانشگاه بابت هزینه های تحصیل این فرد خواهد داد. البته این پول یک جا داده نمی شود بلکه در طول ترم تحصیلی پرداخت می شود.

معاون دانشگاه تهران تاکید کرد: بسیاری از این افرادی که معرفی می شوند ممکن است بستگان برخی مسئولان باشند اما از نظر ما تمام معرفی شدگان یکسان هستند.

قمصری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره اینکه آیا سفارشی و توصیه ای درباره فرد مذکور که برخی منابع از آن به عنوان یکی از بستگان رئیس جمهور نام می برند صورت گرفته یا خیر گفت: از نظر ما نامه وزارت علوم ملاک است و قبل از آن، چه گذشته است ما اطلاعی نداریم.

تگ ها ماجرای خبر معرفی یکی بستگان رئیس جمهور برای پذیرش بورسیه دکتری

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی