پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          29 آبان 1390 - 20 November 2011




بازار سیاه فروش دفترچه ثبت‌نام کارشناسی ارشد



بروز نقص فنی در سیستم خرید اینترنتی و ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 91 منجر به شکل‌گیری بازار سیاه در ازراف مراکز پستی و فروش دفترچه‌های کنکور شد.
ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال 91 از 17 آبان‌ماه به صورت اینترنتی آغاز شد و داوطلبان می‌توانستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با خرید کارت اعتباری و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

پیش از این زمان نهایی ثبت‌نام تا روز ۲۵ آبان‌ماه اعلام شده بود که همچون روال سال‌های گذشته در آخرین روز مهلت تعیین شده این مهلت تا روز گذشته یعنی ۲۸ آبان‌ماه تمدید شد.

در حالی این مهلت از سوی سازمان سنجش برای بار دوم تمدید شد که علت این امر بروز خطا و اشکال در سیستم فروش الکترونیکی دفترچه ثبت‌نام و ناکامی تعدادی از داوطلبان از ثبت‌نام در این آزمون اعلام شد.

برخی منابع خبری همچنین کندی سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای طی شدن مراحل ثبت‌نام را هم از دیگر مشکلات موجود اعلام کرده‌اند.

در روزهای گذشته بنا بر اعلام برخی مقامات سازمان سنجش که از عدم تمدید مجدد خبر داده بودند و با توجه به مشکلات پیش آمده در ثبت‌نام اینترنتی از یک سو و کمبود یا حتی نبود دفترچه ثبت‌نام برای تحصیلات کارشناسی ارشد موجی از ناراحتی در میان برخی متقاضیان ثبت‌نام به وجود آمد.

در این میان طبق معمول عده‌ای سودجو با خرید تعداد زیادی از دفترچه‌های کنکور در روزهای گذشته بازار سیاهی از فروش این دفترچه در کنار مراکز پستی شهر تهران به وجود آوردند.
در این بازارهای سیاه و به نوعی کلاهبرداری و سودجویی آشکار، دفترچه‌های ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد با قیمت‌هایی از 20 تا 50هزار تومان به متقاضیان فروخته می‌شد این در حالی بود که مبلغ خرید این دفترچه 14‌هزار ‌و 300‌تومان برای ثبت‌نام سراسری و 4 هزار ‌و 500 ‌تومان برای ثبت‌نام پیام‌نور اعلام شده بود.

بازپرداخت هزینه متقاضیانی که از طریق اینترنتی اقدام به خرید دفترچه کرده بودند و در مسیر خرید به دلیل بروز نقص فنی عملیات ناکام رها شده بود نیز یکی دیگر از معضلاتی است که امروز برخی بانک‌ها و بالتبع متقاضیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرانجام در آخرین ساعات روز گذشته خدایی، قائم مقام سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از تمدید مجدد مهلت ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 تا روز سه‌شنبه اول اذرماه خبر داد و داوطلبان از امروز ۲۹ آبان‌ماه تا اول آذر می‌توانند نسبت به اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد از روز 23 تا 26 بهمن به صورت اینترنتی توزیع شده و آزمون کارشناسی ارشد سال 91 در روزهای 26 تا 28 بهمن‌ماه 90 برگزار می‌شود.




تگ ها بازار سیاه،فروش دفترچه،ثبت‌نام،کارشناسی ارشد

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی