اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز 24 آذر 1390 - 15 December 2011
معلم در سند تحول آموزش و پرورش "پژوهشگر" نامیده شد
وزیر آموزش و پرورش در تشریح جزئیاتی از سند تحول آموزش و پرورش گفت: در این سند، معلم به عنوان یک پژوهشگر نامیده شده و رتبه بندی معلمان و رتبه بندی مدارس مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، حمید رضا حاجی بابایی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ پژوهش در هنرستان آزادگان در منطقه یک آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش یک سند با روح پژوهشی است، گفت: 500 پژوهشگر و محقق حوزوی و دانشگاهی در تدوین این سند نقش داشتند و این سند جزء محکمترین قوانینی است که در رابطه با مسائل علمی، پژوهشی و فرهنگی تدوین شده است. اساس این سند بر آموزش مبتنی بر تفکر، اندیشه، خلاقیت و نوآوری است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحول آموزش و پرورش آماده شده تا دانش آموزان از حفظ محوری به تعقل، اندیشه و خلاقیت روی آورند.
وی با تاکید بر ضرورت پژوهش در کشور گفت: کار پژوهشی در کشور یک انتخاب نیست بلکه امروز برای ما یک کار اضطراری است البته پژوهشی که به عمل و تولید منتهی شود. انباشت علم و حفظ علم بدون اینکه آثار خارجی داشته باشد به نفع ما نیست.
وزیر آموزش و پرورش افزود: با سند تحول آموزش و پرورش به دنبال معلم پژوهنده و دانش آموز پژوهنده هستیم به حجم زیاد کتب، به فراوانی ساعت ها، فراوانی روزها نمی اندیشیم بلکه به فکر می اندیشیم و اعتقاد داریم به جای اینکه یک دانش آموز هزار فرمول حفظ کند بهتر است صد فرمول را تمرین کند و دانش آموزان ما به عنوان سرچشمه های تولید علم و فکر در جامعه حضور پیدا کنند و با فکر و اندیشه شان جامعه را متحول کنند.
حاجی بابایی خاطر نشان کرد: وقتی دانش آموزان مقطع ابتدایی افرادی اهل تفکر، اندیشه و خلاقیت باشند کار راهنمایی و دبیرستان و دانشگاههای ما آسان خواهد بود.