پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          25 دی 1390 - 15 January 2012

تخلفات 29 ساله جاسبی؛ او محاکمه می شود/ درس نخوانده‌هایی که دکتر شدند
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به جزئیات برخی تخلفات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ریاست 29 ساله اش در این دانشگاه به افرادی اشاره کرد که در زمان جاسبی درس نخوانده دکتر شدند.

عباس سلیمی نمین در گفتگوی مشروح خود با خبرنگار مهر به برخی تخلفات عبدالله جاسبی در زمان ریاستش بر دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

نامه جاسبی به قوای سه گانه

وی با بر شمردن تخلفات مدیریتی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی به تخلف مدیریتی رئیس این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات جاسبی از جانب استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد قابل تقدیر است اما بعضی فعالیتهای وی در بخش پنهان این دانشگاه از جمله تخلفات مدیریتی در نظام قابل توجه است. وی برای کمرنگ کردن نظارت قانون بر خود مراودات ناسالمی را شکل داد.

سلیمی نمین ادامه داد: این تخلفات در سالهای نخست انقلاب که کمتر کسی به خود جرات می داد وارد معامله گری و دنیا گرایی شود به گونه ای بود که در آن سالها مدیران کشور را وارد فضای دنیا گرایی کرد. در ابتدای امر به وزارتخانه ها و مراکز مختلف قوای سه گانه نامه می نوشت که مدیران این دستگاهها در دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا علمی یابند.

درس نخوانده هایی که در دانشگاه آزاد دکتر شدند

به گفته این استاد دانشگاه، در این وادی عده ای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی می شدند و به علت مشغله های فراوانی که داشتند از جاسبی اجازه معافیت حضور در کلاس به ازای دادن برخی امتیازات به وی دریافت می کردند. حتی در دوران ریاست جاسبی، برخی نمایندگان مجلس یک باره از مدرک دیپلم به دکتری نائل شدند.

سلیمی نمین با ذکر یک مثال دیگر در خصوص کسب مدرک دکتری در رشته های حساس از جمله قضاوت از سوی برخی قضات همانند سعید مرتضوی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: قاضی مرتضوی به حد ظاهر در دانشگاه آزاد درس خواند و دکتری گرفت. اما آیا این شخص واقعاً درس خواند که جای سوال دارد. وقتی خدمات قاضی مرتضوی به جاسبی را بررسی می کنیم، به این نتیجه می رسیم که این شخص نه تنها درسی نخوانده بلکه امتیازات زیادی هم دریافت کرده است.

وی ادامه داد: پرونده هایی مشاهده شده که قاضی مرتضوی در آن به جاسبی خدمات تاسف آوری ارائه داده است. یکی از این خدمات گم کردن پرونده فروش چندساله سوالات کنکور پزشکی دانشگاه آزاد بود. نتیجه این شد که عده ای بدون دریافت مدرک پزشکی با جان مردم بازی کردند که از خدمات قاضی مرتضوی به جاسبی محسوب می شود.

ابزار شدن نقل و انتقالات در دانشگاه آزاد

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی نقل و انتقالات تبدیل به ابزار شده است به مهر گفت: یکسری سواء ستفاده ها با استفاده از این نقل و انتقالات در حال شکل گیری است و هر نوع نقل و انتقال باید از طریق نامه یک نماینده مجلس یا مقام عالی رتبه اداری به جاسبی اعلام تا امکان انتقال دانشجو به مکان مورد نظرش فراهم شود که همین امر منجر به نوعی تبعیض اجتماعی شده است.

دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین کانونهای زمین خواری در کشور

سلیمی نمین در ادامه گفتگوی خود با اشاره به برخی جزئیات زمین خواری در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: رئیس دانشگاه آزاد نه تنها زمین را از اموال عمومی می گرفت بلکه می توانست سطح آن زمین را ارتقا دهد، بدین معنا که زمین کشاورزی را تبدیل به زمین مسکونی می کرد و منجر به افزایش بهای همین زمین می شد.

وی با اشاره به یک نمونه از تخلفات زمین خواری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با بررسی شکایات واصله از سوی مردم شمال، نتیجه گرفته شد که زمین اهالی شمال در اختیار دانشگاه آزاد قرار داده شده اما هیچ دانشگاهی ساخته نشده است.

کلاهبرداری 400 میلیارد تومانی همکار جاسبی

این استاد گروه تاریخ دانشگاه به یکی از مهمترین تخلفات زمین خواری در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و به مهر گفت: یکی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی که وارد حوزه اقتصادی این دانشگاه شده بود در سال 87 به کمک جاسبی در دوبی سمیناری برگزار کرد و جاسبی از ایرانیان شاغل مقیم دبی که عمدتاً مردم استان فارس در آن زندگی می کنند خواست تا برای طرح " دانشگاه بین المللی" سرمایه گذاری کنند که سود فراوانی به همراه خواهد داشت.

به گفته سلیمی نمین، حدود 400 میلیارد تومان در سال 87 جمع آوری شد و مدتی به مردم سود تعلق می گرفت، اما این مسئول دانشگاه آزاد به یک باره ناپدید شد و مردم که سرگردان شده بودند از وی شکایت کردند. مدتی بعد دانشگاه آزادیها مردم را تهدید کردند که به علت دریافت سود کلان پول خود حق شکایت ندارند.

وی تاکید کرد که مردم به اعتبار جاسبی، پول را به کارگزار وی داده بودند و حتی با آنکه این شخص در سال 88 دستگیر شد اما مشخص نشد که بر سر او چه آمد.

مفاسد در دانشگاه آزاد عدیده است

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران که اعتقاد دارد مفاسد در دانشگاه آزاد اسلامی عدیده است در بخش دیگر سخنان خود گفت: عدیده بودن مفاسد در دانشگاه آزاد اسلامی طبیعی ست زیرا هنگامی که تریلیاردها تومان در یک جا جمع باشد و هیچ قانونی بر آن حاکم نباشد معلوم است که فساد ایجاد می شود.

جاسبی حتماً محاکمه می شود

سلیمی نمین با اشاره به محاکمه جاسبی تصریح کرد: جاسبی قطعاً در این کشور محاکمه خواهد شد. البته برخی مراکز در حال باز پس گیری بعضی اموالشان که در اختیار جاسبی بود هستند. از جمله این مراکز می توان به ستاد اجرایی اموال امام (ره)اشاره کرد.

شرط مناسب بودن فرهاد دانشجو برای ریاست دانشگاه آزاد

وی همچنین با اشاره به انتخاب فرهاد دانشجو به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی به مهر گفت: اگر بتوان دانشگاه آزاد را قانونمند کرد شاید گزینش خوبی باشد ولی اگر این اتفاق رخ ندهد، جواب "خیر" است. باید تمام اتفاقات منفی که تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده خنثی شود تا فردی که ریاست آن را به عهده می گیرد بتواند در مسیر سالمی کار کند، وگرنه روابط پنهان ناسالم او را هم دچار مشکل می کند.

تگ ها تخلفات 29 ساله جاسبی محاکمه می شود درس نخوانده‌هایی دکتر شدند

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی