پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          27 دی 1390 - 17 January 2012

دستور جدید رئیس جمهور برای حفاظت از دانشمندان

وزیر علوم از دستور جدید رئیس جمهور برای حفاظت از دانشمندان هسته‌ای کشور خبر داد.

به گزارش فارس، کامران دانشجو طی نشست خبری در حاشیه پنجاهمین گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از دستور جدید رئیس جمهور برای حفاظـت از دانشمندان هسته‌ای خبر داد و گفت: به دستور رئیس جمهور برای حفاظت از دانشمندان هسته‌ای تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

به گفته وی در مجموعه امنیتی کشور تلاش‌های شبانه‌روزی زیادی صورت می‌پذیرد که نباید این تلاش‌ها را نادیده گرفت.

وزیر علوم تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ مورد ترور در برنامه‌ریزی دشمنان وجود دارد که اکثر آنها خنثی می‌شود و چنین مجالی به آنها داده نمی‌شود اما در این بین مواردی هم هست که نمود پیدا می‌کند. بی‌انصافی است که زحمات سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی را نادیده بگیریم و زحماتشان را مدنظر نداشته باشیم.

وی با اشاره به ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه شریف که خواستار تغییر رشته خود به رشته‌های هسته‌ای هستند، گفت: علاوه بر آنها که خواستار تغییر رشته و رفتن به رشته فیزیک هسته‌ای هستند، عده‌ای از دانشجویان تاپ دانشگاه‌های کشور نیز که آمار آنها بیش از هزار نفر است نیز چنین خواسته‌ای دارند. این درست عکس آن چیزی است که صهیونیسم می‌خواهد. این موضوع نشان می‌دهد که دشمن در اقدامات خود به نتیجه نرسیده است.

به گفته وزیر علوم در حال حاضر ایران در منطقه رتبه اول را دارد و ترکیه را پشت سر گذاشته است. از نظر پایگاه ISI نیز رتبه دوم در منطقه را به خود اختصاص داده بود. در حال حاضر رشد تولیدات علمی در کشورهایی همچون آمریکا نزول پیدا کرده است. این در حالی است که سرعت رشد تولید علمی ایران در دنیا رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وزیر علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون متقاضی تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارد. تا قبل از شروع به کار بنده ظرفیت تحصیلات تکمیلی ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به صورت سالانه بود. در طول دو سال گذشته این آمار به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده ضمن اینکه از کیفیت کاسته نشده است.

به گفته وی برای افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی از ظرفیت موجود استفاده شده است. زمانی در ایران می‌خواستند دوره دکتری ایجاد کنند عده‌ای به شدت مخالفت می‌کردند همان عده در حال حاضر با افزایش ظرفیت مخالفت می‌کنند.

دانشجو تاکید کرد: استانداردهای من درآوردی و دست و پاگیر جلوی افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی را گرفته است. در دانشگاه‌های تاپ دنیا هر استادیار تا ۱۰ دانشجوی دکتری را می‌تواند هدایت کند. در حالی که در ایران در این زمینه محدودیت‌های زیادی وجود دارد. سدهای کاذبی برای عدم افزایش تحصیلات تکمیلی در کشور به وجود آمده است. گروهی در دانشگاه وجود داشتند که ۱۲ سال بود هیچ عضوی به اعضای هیئت علمی آن اضافه نشده بود. جذب هیئت علمی یعنی افزایش توان اساتید و افزایش جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی.

وی تاکید کرد: بارها گفته‌ام که با امکانات موجود تا سه برابر ظرفیت می‌توان دانشجوی تحصیلات تکمیلی گرفت و در حال حاضر تمهیداتی در این زمینه صورت گرفته است.

تگ ها دستور جدید رئیس جمهور حفاظت دانشمندان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی