پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          11 بهمن 1390 - 31 January 2012



نمره صفر برای دانشجوی دانشگاه اصفهان به‌دلیل مخالفت با تفکرات سیاسی استاد


یکی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه اصفهان به دلیل نقد و اعلام مخالفت با نظرات استاد خود با نمره صفر از سوی وی مواجه شد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، همزمان با انتخابات سال 88 تفکرات سکولار و ضدّ انقلابی در برخی دانشگاه‌ها و به صورت معدود بروز کرد. تا جایی‌که معدودی از استادان، کلاس درس را جولانگاهی برای ابراز اعتقادات و افکار خود دانستند که بعضاً مغایر با باورهای ملی و خواست جمهور ایرانی بود. در این میان بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌ها از کنایات این اقلیت ناچیز بی‌نصیب نماندند و در اکثر اوقات، با بیان افکار خود به نقد عقاید آنان ‌پرداختند.

در آخرین اقدام در دانشگاه اصفهان یکی از اساتید درس مبانی علم سیاست دانشگاه اصفهان، که با انتقادات دانشجویان در مقابل سخنان مسئله‌دار خود مواجه بود در اقدامی عجیب نمره صفر برای یکی از دانشجویان منتقد خود لحاظ کرد.

مهرداد وطنی، دانشجوی این دانشگاه و دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در پی انتقادی محترمانه نسبت به افکار منحرف دکتر "د.ا" استاد درس مبانی علم سیاست با نمره صفر از سوی این استاد مواجه شده و در این درس مردود شد.

وطنی چندی پیش بعد از اجازه از محضر استاد، صحبت‌های وی را در فاصله زمانی 3 تا 4 دقیقه به نقد می‌کشد اما استاد مذکور، ضمن رد صحبت‌های او از آن جلسه به بعد دیگر اجازه صحبت کردن به این دانشجو را نمی‎دهد.

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان ضمن تشریح این ماجرا به خبرنگار فارس، گفت: شهید آوینی راست می‌گفت که در جمهوری اسلامی، آزادی برای همه هست مگر برای بچه حزب‌اللهی‌ها.

در جلسه مذکور استاد "د.ا" بیش از اینکه از علم سیاست بگوید، از تفکرات نیهیلیستی و پوچ‌گرایی برخی نویسندگان و شعرای سابق اعلام حمایت می‌کرده است که به گفته این دانشجو بیش از یک ساعت از کلاس ۹۰ دقیقه‌ای دانشجویان به بیان این مطالب از سوی استاد اختصاص یافته بود.

البته این وضعیت در بقیه کلاس‌هایی که این استاد تدریس می‌کند، مانند کلاس درس تحولات سیاسی_اجتماعی در ایران نیز رخ داده است به طوری‌که زیر سؤال رفتن برخی احکام اسلامی از سوی وی با اعتراض دانشجویان همراه بوده است.

وطنی در روز امتحان نفر اولی است که برگه پاسخ به سوالات را تحویل می‌دهد و اطمینان دارد که از درس مبانی علم سیاست نمره 20 کسب خواهد کرد، اما با نمره صفر استاد پاسخ خود را می‌گیرد.

وطنی در بخش پایانی از صحبت‌های خود در واکنش به این اقدام گفت: البته این برخورد، گوشه‌ای از رابطه صمیمی استاد و شاگردی بود، چرا که از این قبیل نمره ندادن‌ها و نمره کم کردن‌ها، توسط بعضی از استادان نسبت به دانشجویان انقلابی و ولایی کم نیست و برای همه حزب‌اللهی‌ها افتخاری است که در نظام جمهوری اسلامی، برای دفاع از آرمان‌های اسلامی مردود شوند.

تگ ها دانشجو دانشگاه اصفهان تفکرات سیاسی استاد

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی