پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          05 اردیبهشت 1391 - 24 April 2012



لغو کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه تهران


می‌رحاجی در نشست خبری بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: بسیج دانشجویی به عنوان مادر تشکل‌های حزب‌الهی دانشگاه به این نتیجه رسید که جو موجود در دانشگاه تهران و فضایی که اکنون گریبان‌گیر دانشگاه تهران شده است، آن چیزی نیست که مدنظر حضرت روح‌الله و مقام معظم رهبری و تامین کننده منویات ایشان باشد.
فارس: سید محسن میرحاجی در نشست خبری بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که در محل دفتر این تشکل دانشجویی برگزار شد، پیرامون فضای موجود در دانشگاه تهران سخنانی را مطرح کرد.

وی در ابتدای این جلسه گفت: بسیج دانشجویی به عنوان مادر تشکل‌های حزب‌الهی دانشگاه به این نتیجه رسید که جو موجود در دانشگاه تهران و فضایی که اکنون گریبان‌گیر دانشگاه تهران شده است، آن چیزی نیست که مدنظر حضرت روح‌الله و مقام معظم رهبری و تامین کننده منویات ایشان باشد.

وی در ادامه به شرایط موجود در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: ما در دانشگاه تهران با مدیریتی مواجه هستیم که فرهنگی نیست؛ دانشگاه به عنوان قطب فرهنگی و مبدا تحولات جامعه و جایی که مبدا تظاهر به آرا و اندیشه محسوب می‌شود، به عنوان پیشرو حرکت ملی در جامعه است.

می‌رحاجی، گفت: مدیریت دانشگاه باید فرهنگی باشد اما بدین صورت نیست؛ با قاطعیت می‌گوییم نظر ما این است که مدیریت دانشگاه تهران حراست گونه است؛ یعنی ما تفاوتی بین حراست دانشگاه و رئیس دانشگاه نمی‌بینیم.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه گفت: به‌‌ همان صورتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم نهادهای فرهنگی محسوب می‌شوند، دانشگاه هم باید یک نهاد فرهنگی باشد اما شرایطی که ما در دانشگاه تهران با آن روبرو هستیم، شرایط فرهنگی نیست.

می‌رحاجی اضافه کرد: از جلسات مختلفی که با ریاست دانشگاه داشتیم و حرف‌هایی مختلفی که با آقای رهبر داشتیم، دریافتیم معیار عمل در دانشگاه تهران تشخیص آقای رهبر است.

وی در ادامه با اشاره به مصادیق رفتار سلیقه‌ای در دانشگاه تهران، گفت: آقای رهبر بار‌ها در جلسات متعدد کرسی‌های آزاد اندیشی را که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری بوده و ایجاد کننده فضایی برای تضارب آراء در دانشگاه است و قرار است دانشجویان با بیان آرا خود در این کرسی‌ها حق را روشن کنند، را رد کرده و معتقد است کرسی‌های آزاداندیشی نباید در حوزه‌های سیاسی مطرح شوند و فقط باید در حوزه‌های علمی آن هم توسط اشخاص عاقل و در محیط دانشگاه برگزار شود.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: پس از بحث‌های متعددی که در این رابطه با ریاست محترم دانشگاه تهران داشتیم، ایشان از دلیل تشخیص خود استفاده کرده و مجوز برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را لغو می‌کند و در برخی مواقع هم حاضر می‌شود که فقط دانشجویان در حوزه‌های علمی کرسی‌های آزاداندیشی را به دور از جنجال برگزار کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص نظر فرهاد رهبر درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی چنین گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در صورتی باید برگزار شود که با نظر بنده و تحت موضوعاتی که بنده طرح می‌کنم، برگزار شود.

وی در ادامه به موضوع اکران فیلم «قلاده‌های طلا» در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: ما موضوع فیلم «قلاده‌های طلا» را به عنوان اصل مطلب نمی‌دانیم بلکه به عنوان خرمنی می‌دانیم که بر روی همدیگر تلمبار شده و حاشیه‌ها و لغو مجوزهای این اکران به عنوان کبریتی بر این خرمن است.

می‌رحاجی ادامه داد: قطعا صحبت‌های من که در مقابل رسانه بیان می‌شود برای من هزینه خواهد داشت اما ما به عنوان سربازان کوچک حضرت روح‌الله خود را آماده هر هزینه‌ای کرده‌ایم.

وی در خصوص لغو اکران فیلم «قلاده‌های طلا» در دانشگاه تهران گفت: سؤال ما از مسئولان دانشگاه این است آیا باید روحیه آرمان‌خواهی دانشجویی در فضای بوروکراسی اداری محبوس شود؟

می‌رحاجی خطاب به معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: ما در قضیه اکران «قلاده‌های طلا» چندین بار از شما درخواست مجوز کردیم و حتی اولین‌بار ۱۷ فروردین‌ماه درخواست مجوز را به دفتر شما دادیم اما متاسفانه مجوز ما در سیکل اداری شما گم شد؛ حتی پس از آن ۲ بار دیگر هم درخواست مجوز دادیم.

وی با اشاره به گفت‌وگویی خود با معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: ایشان به بنده قول داد که مجوز می‌دهد و بعد از مدتی متوجه شدیم که بنا به دستور آقای رهبر مجوز لغو شده است.

وی دلیل اکران فیلم «قلاده‌های طلا» را اینگونه بیان کرد که «نگاه ما به اکران فیلم» قلاده‌های طلا «به دید برگزاری یک کرسی آزاداندیشی است زیرا حتی بزرگواران مخالف نیز در یک فضای منطقی و عقلایی در این اکران شرکت کردند و برخلاف نظر آقای رهبر هیچ اتفاقی در دانشگاه نیفتاد.»

وی همچنین از مدیریت آموزشی فرهاد رهبر هم انتقاد کرد.

می‌رحاجی در ادامه در اعتراض به اظهارات معاون فرهنگی دانشگاه تهران مبنی بر اینکه «انتقادات بسیج دانشجویی اگر سالم باشد استقبال می‌کنیم»، ‌گفت: ما چقدر از وضعیت بد حجاب دانشگاه فریاد اعتراض بلند کنیم؟ دانشگاهی که به تعبیر مقام معظم رهبری باید با اسم دانشگاه ایران شناخته شود؛ آیا آقای سیف این مطالبه به حق نیست؟

وی اضافه کرد: به نظر شما اکران فیلم‌ «قلاده‌های طلا» مشکل دارد یا مسابقه مچ اندازی بین طرفداران استقلال و پیروزی و تراکتورسازی تبریز؟

می‌رحاجی در ادامه از آقای رهبر خواست تا در فضای دانشگاه حضور یابد و به سؤالات بسیج دانشجویی پاسخ دهد و در بیان مطالبه بسیج دانشجویی گفت: ما به دنبال این هستیم که فضای موجود در دانشگاه را اصلاح کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه ریاست دانشگاه تهران برای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری چه اقداماتی انجام داده ‌است؟ ‌گفت: ما تا به حال ابلاغیه‌ای از سوی دانشگاه تهران ندیدیم که در این‌باره باشد؛ البته اکنون اجناس خارجی در داخل دانشگاه و بوفه و حتی پشتیبانی دانشگاه تهران مشاهده می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا سختگیری‌های رئیس دانشگاه تهران نسبت به تشکل‌های ارزشی در حق دیگر تشکل‌ها هم روا داشته می‌شود؟ گفت: از سال ۸۳ تا به حال برنامه‌ بسیج دانشجویی در ۱۶ آذر این است که از تالار شهید چمران در داخل دانشگاه تظاهرات خود را آغاز کرده و در همین دانشگاه نیز راهپیمایی خود را پایان می‌دهند.

وی ادامه داد: ۲ سال گذشته به دلیل تقارن ۱۶ آذر با ایام عزاداری امام حسین (ع) در دسته عزاداری در فضای دانشگاه تهران مداحی و سینه‌زنی کردیم اما در سال گذشته در راستای اجرای همین برنامه ریاست دانشگاه تهران یک روز قبل از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) مجوز برنامه بسیج را لغو کرد.

می‌رحاجی در همین زمینه گفت: در چنین شرایطی در ۱۶ آذر انجمن اسلامی برنامه‌ای را با مجوز مستقیم آقای رهبر برگزار کرده و طی آن با یکی از گردانندگان فتنه به صورت ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار می‌کنند.


تگ ها لغو کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه تهران

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی