پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          04 تیر 1391 - 24 June 2012



نامه سرگشاده دانشجویان به وزیر ورزش



این روزها که به اصطلاح فصل نقل و انتقالات در فوتبال کشور و در واقع زمان چوب حراج زدن به بیت المال می باشد، مکرر خبرهایی به گوش می رسد که وقتی به تامل در آن می پردازیم پذیرش و هضم آن برایمان محال احساس می شود، در حالی که این ها واقعیت های تلخی هستند که در همین جامعه به وقوع پیوسته اند. هزینه های هنگفت و نجومی است که ناجوانمرادانه خرج فوتبال و بازیکنان آن می شود!
آفتاب: 6 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به وزیر ورزش نسبت به پرداخت پول‌های هنگفت توسط برخی باشگاه‌های فوتبال انتقاد کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عباسی

وزیر محترم ورزش و جوانان

سلام علیکم؛

آنچه که ما را بر آن داشت تا دست به قلم شده و مطالبی را به جنابعالی گوشزد کنیم, برخی از اتفاقات و رویدادهایی کاملا بیگانه با فرهنگ اسلامی-ایرانی ما است که حول یکی از پر طرفدارترین رشته های ورزشی یعنی فوتبال در جامعه به وقوع می پیوندد, رخدادهایی که این روزها بیش از هر زمانی به اوج خود رسیده است و رخصت سکوت و بی تفاوتی نسبت این اتفاقات را از هر دلسوزی گرفته است.

لذا ما دانشجویان هم بر خود لازم می دانیم مطالبی را متذکر شویم:

این روزها که به اصطلاح فصل نقل و انتقالات در فوتبال کشور و در واقع زمان چوب حراج زدن به بیت المال می باشد، مکرر خبرهایی به گوش می رسد که وقتی به تامل در آن می پردازیم پذیرش و هضم آن برایمان محال احساس می شود، در حالی که این ها واقعیت های تلخی هستند که در همین جامعه به وقوع پیوسته اند. هزینه های هنگفت و نجومی است که ناجوانمرادانه خرج فوتبال و بازیکنان آن می شود!

شکی نیست که در ورزش کشور جا برای کارهای نکرده برای عموم مردم بویژه قشرهای مستضعف جامعه خالی است و عرصه های ورزشی بسیاری وجود دارد که می توان به آن ورود کرد و بستر را برای بروز و ظهور عموم جوانان کشور آماده کرد، عرصه هایی که هیچ گاه نه آن هزینه های نجومی فوتبال و نه آن فسادهای اخلاقی و آسیب های اجتماعی غیرقابل انکار قوتبال کشور را به دنبال خواهد داشت, که با نگاهی به عملکرد ورزش کاران در بسیاری از ورزش های دیگر و موفقیت های آن ها به وضوح به این مهم واقف خواهید شد.

در حالی که میزان هزینه ها و بهایی که به ورزش و ورزشکاران غیر فوتبالی داده می شود به هیچ وجه قابل مقایسه با فوتبال نیست با این حال موفقیت ها و افتخارآفرینی های آن ها به مراتب بیشتر از عرصه فوتبال می باشد و البته فاقد آن همه آسیب ها و فسادهای فوتبال!

از طرفی آنچه که در فوتبال کشور می بینیم این است که فوتبال هیچ همخوانی با عموم مردم و جامعه نداشته و با توجه به داغ بودن بازار دلالی ها، این ورزش کاملا در اختیار عده ای خاص و محدود قرار گرفته است که مسئولیت جیب بری ملت را برعهده گرفته اند و الحق که باید بگوییم این مسئولیت حساس را به خوبی به انجام می رسانند و البته در این موفقیت نقش خطیر وزارت ورزش و جوانان غیرقابل انکار است!

جناب آقای وزیر
آنچه روشن است این است که فوتبال با همه هزینه های سرسام آور و نجومی اش هیچ حاصلی برای مردم و جامعه نداشته و تنها عامل هزینه کردن پول های کلان از جیب مردم است. با این وجود سئوالی که پیش می آید این است که چرا یک چنین ورزشی که در کشور ما ضرر های آن به مراتب بیشتر از منافع آن است، با این وسعت از سوی رسانه ها و مسئولین باید مورد تکریم و تایید قرار بگیرد؟!

آیا با وجود این همه اعتراض علیه تخصیص بودجه های کلان برای فوتبال، به ویژه فوتبال باشگاهی در سطح کشور، نالیدن باشگاهها از پول کم و گرداندن انگشت اتهام به سوی دولت، مبنی بر نتیجه خوب نگرفتن در رقابت ها، به علت مشکلات مالی، خیانتی علیه مردم و بیت المال و آرمانهای این مرز وبوم نیست؟!

البته انگشت اتهام به سمت دولت و به ویژه وزارت ورزش و جوانان هست، اما به آن دلیل که چنین بی محابا و ناجوانمردانه سرمایه ملت را صرف فوتبال و پیامدهای آسیب زای آن می کنند.

جناب آقای وزیر

آیا به این فکر کرده اید که چرا مبلغ قرار داد یک بازیکن فوتبال باید چیزی حدود صد برابر مبلغ دریافتی سالانه یک کارمند ممتاز دولتی و استاد برتر دانشگاه باشد؟ و یا چرا برخورد با یک بازیکنی که اقدام به یک حرکت شنیع در عرصه ورزش می کند باید به جریمه نقدی بسنده شود و آن هم جریمه‌ای که با وجود این مبالغ قرار داد، برای آن بازیکن پول تو جیبی حساب می‌شود؟

چه توجیه عقلانی وجود دارد که فلان بازيكن بي‌سواد در یک فصلی رقمی میلیاردی به‌علاوه يك ماشين چند صد ميليون توماني با يك باشگاه متصل به دولت –در واقع جيب ملت- قرارداد ببندد,‌ در حالي‌كه حقوق يك كارمند نمونه در سال يك صدم قرارداد اين بازيكن هم نيست؟!

آیا اختلاف سطح درآمدی ورزشکاران در باقی رشته های ورزشی با رشته فوتبال باعث ایجاد یک کل نامتجانس برای ورزش کشور نمی شود؟ و یا مسئولین ورزش کشور تبعات اجتماعی و روانی این بودجه ها را بر ورزشکاران رشته های دیگر در نظر نمی گیرند؟ بی انگیزه گی، سرخوردگی، حذف روحیه پهلوانی در ورزش کشور شاید ابتدایی ترین و البته حساس ترین آفت هایی است که این درآمد های گزاف برای ورزش کشور به بار می آورد.

بررسی روند موفقیت ها حتی در خود فوتبال کشور نیز این را ثابت می کند که در گذشته زمانی که بازيكنان « فوتبالی » ما با کمترین دستمزدها به میادین ورزشی می آمدند، زیبا ترین و جوانمردانه ترین بازی ها را ارائه می کردند اما تزريق پولهای کلان باعث به وجود آمدن وضعیت کنونی شده است.

جناب آقای وزیر

آنچه را که ما امروز در فوتبال کشورمان شاهد آن هسیتم، مسابقه جيب‌بري از مردم در باشگاه‌هاي متصل به دولت براي خريدهايی با قراردادهاي ميلياردي که با شدت هر چه تمام‌تر ادامه دارد, می باشد و هیچ اراده ایی هم برای مقابله ی با این خیانت برزگ در حق ملت نمی بینیم.

رقابت براي خرج كردن پول مردم براي خرید فلان بازيكن و مربي امروز به يك مسابقه تبديل شده و مسابقه دهندگان هم كه مديران باشگاه‌ها هستند، سعي مي‌كنند هر سال در آغاز فصل نقل و انتقالات، هر چه كه مي‌توانند بيشتر خود را مهياي رقابت كنند. و البته نقش وزارت خانه تحت مدیریت جنابعالی هم که در این عرصه کاملا مشخص است!

جناب آقای عباسی

از شما می پرسیم با توجه به گرانی های موجود در بازارهای عمومی، این هزینه های هنگفت و سرسام آور و رو به افزایش در شرایطی که وضعیت فوتبال کشور حتی فارغ از مباحث دیگر-که البته بسیار قابل اهمیت هستند- حتی از لحاظ حرفه ای و موفقیت ها در عرصه های ملی و باشگاهی هم وضعیت نامناسب و روبه افولی می باشد چه توجیهی می تواند داشته باشد.

جنابعالی باید جوابگوی این باشید که در خرید اتومبیل های چند صد ملیونی خارجی به عنوان پاداش به بازیکنان میلیاردی یک تیم آن هم در سال تولید ملی، نقش وزارت خانه تحت مدیریت جنابعالی چیست؟!

جناب آقای وزیر

در پایان باید به شما بگوییم که فوتبال و نوع مواجهه دولت با آن، امروز نه تنها تبدیل به یک نقطه ضعف در دولت که با نهایت تاسف باید بگوییم که این مسئله به لکه ننگی در کشور تبدیل شده است، که برای برطرف کردن آن هم تا به حال سعی و اراده ای را از سوی مسئولین مربوطه ندیده ایم, با این همه انتظار می رود که برای پایان دادن به این همه خسارت ها و ریخت و پاش های کاملا ناجوانمردانه قدمی برداشته شود!

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم)

ایسنا

تگ ها نامه سرگشاده دانشجویان وزیر ورزش

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی