پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          23 شهریور 1391 - 13 September 2012



نظر کامران دانشجو در مورد طرح ترورش، ازدواج موقت دانشجویان، فکر بکر احمدی نژاد ، اساتید سکولار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاهها، گفت: جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاهها نگاه من است به این دلیل که دغدغه دین دارم.

کامران دانشجو امروز در حاشیه نشست روسای دانشگاه ها در دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا اخراج اساتید سکولار دستور رئیس جمهور بوده است،‌ گفت: من نگفتم استادان سکولار در دانشگاهها حضور نداشته باشند، سکولارهایی که ترویج ضد دین می کنند اگر در دانشگاه هستند، بروند جای دیگر کار کنند. به این دلیل که دانشگاه با فرهنگ سر و کار دارد و ما فرهنگ دینی را می خواهیم. در صورتی که این دسته از استادان تنها به ترویج علم به صورت مطلق می پردازند حضورشان مانعی ندارد.

وی تاکید کرد: جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاهها دستور رئیس جمهور نبوده است بلکه من به عنوان وزیر علوم تنها سیاست های کلان را با وی مطرح می کنم و جایگاه نداشتن استادان سکولار در دانشگاهها نگاه من است به این دلیل که دغدغه دین دارم.

برای آرمانهایم حاضرم سر بدهم

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص گزارشی که اخیرا از سوی برخی مقامات مسئول به کمیسیون امنیت ملی در خصوص ترور بعضی از مقامات کشوری از جمله وزیر علوم ارائه شده است، تصریح کرد: فردی که به کمیسیون امنیت ملی گزارش داده قطعا مقام مسئولی بوده که درباره اینگونه مسائل گزارش داده است و حتما این موضوع صحت داشته است اما من در مقابل اینگونه تهدیدها سست نمی شوم و بلکه برای آرمانهایم و علاقه به کشورم حاضرم حتی در این راه سر دهم.

فضای باز دانشگاهها در انتخابات ریاست جمهوری

دانشجو در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص فضای سیاسی دانشگاهها در سال تحصیلی 91-92 به منظور استقبال از انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در دانشگاهها قائل به این نیستیم که مرکز فعالیت های تبلیغاتی برای کاندیداها قرار گیرند بلکه باید دانشگاهها مرکزی برای سیاست هایی بر اساس مبانی علمی در زمان انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شود.

وی ادامه داد: تمام دانشگاهها برای فعالیت های انتخاباتی می توانند فعالیت داشته باشند و اگر دانشگاهی در این زمینه فعالیت نکند جای سئوال دارد.

وزیر احمدی نژاد هستم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص برخی اخبار که کاندیدا شدن وی را برای انتخابات ریاست جمهوری نشان می دادند، گفت: من تنها به مردم خدمت می کنم اما عده ای این نیت را دارند که برای رسیدن به سمت بالاتر خدمت کنند که من علاقه ای به فعالیت با این نیت را ندارم.

وی اظهار داشت: بسیاری دیگر هستند که طی 10 سال گذشته برای کاندیدا و رئیس جمهور شدن فعالیت بسیار دارند و با این فکر فعالیت می کنند و انگیزه دارند و نشان هم داده اند که در این زمینه چقدر انگیزه دارند.

تصمیم گیری برای اعزام دانشجویان به کانادا

این مقام مسئول در وزارت علوم در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت اعزام دانشجویان به کانادا اظهار داشت: دانشجویانی که در کانادا درس می خوانند هیچ نگرانی در زمینه ارزی یا تعیین تکلیف نداشته باشند اما اینکه با تعطیلی سفارت کانادا در ایران روند اعزام ادامه دارد یا نه باید در سیاست های کلان دیده شود.

برنامه ای برای ازدواج موقت دانشجویی نداریم

کامران دانشجو در خصوص سیاست های احتمالی وزارت علوم برای ازدواج موقت دانشجویی تصریح کرد: در این زمینه هیچ سیاستی وجود ندارد ابعاد این موضوع متفاوت است و باید از ابعاد متفاوت بررسی شود.

توضیحات وزیر علوم درباره نمره صفر یا کم برای داوطلبان دکتری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص در نظر گرفتن نمره صفر یا کم برای داطلبانی که در مصاحبه دکتری شرکت کرده اند به بیان پاره ای توضیحات پرداخت و گفت: سئوالات آزمون دکتری در سال اول برگزاری به صورت عمومی بود که برای این موضوع یعنی غربالگری در آزمون یک کف در نظر گرفته شد و ادامه روند بررسی پذیرش داوطلبان را به دانشگاهها سپردیم اما در ادامه متوجه تعداد زیادی اعتراض از سوی داوطلبان به نحوه انتخاب دانشگاهها شدیم.

وی با بیان اینکه طراحان سئوالات در آزمون دکتری از خبرگان آن علم بودند، تاکید کرد: به این منظور امتحان دکتری را تخصصی کردیم و بخشی از نمره در آزمون و بخشی دیگر از نمره به مصاحبه اختصاص یافت که برای مصاحبه دانشگاهها ضریب 2 و به نمره آزمون ضریب 1 دادیم و این ضریب 1 را در رتبه بندی نهایی دخالت دادیم تا عدالت رعایت شده باشد.

دانشجو با اشاره به این موضوع که این سوء برداشت در خصوص پذیرش سه برابری مازاد بر ظرفیت در معرفی برای مصاحبه مطرح شد گفت: هر چند اعلام کردیم پذیرش 10 هزار نفری در آزمون دکتری صورت می گیرد اما این سوءبرداشت پیش آمد که منظور از سه برابر پذیرش یعنی باید 30 هزار نفر برای مصاحبه دعوت می شدند در حالی که هیچگاه اعلام نکردیم سه برابر ظرفیت اعلام می شود بلکه سخن از چند برابر ظرفیت بود که در نهایت برای مصاحبه معرفی شدند.

وی ادامه داد: پس از آماده شدن نمرات مصاحبه برای برخی نمره مصاحبه صفر آمده بود با بررسی های صورت گرفته فکر می کردیم تنها برای یک یا دو مورد صفر در نظر گرفته شده است بلکه دیدیم داستان تکرار می شود و برخی گروهها در برخی دانشگاهها با اعلام سلیقه به زمان قبل از آزمون دکتری بازگشته اند و به دانشجویان خود نمره 100 اما به دانشجوی دیگری که از دانشگاه دیگری آمده است نمره صفر می دادند که اعتراضات شدیدی در این زمینه صورت گرفت و بعد دستور بررسی دادم.

دانشجو ادامه داد: هم اکنون این موضوع در حال بررسی است که اگر اشتباه شده باشد تذکر داده می شود یا اگر این موضوع رویه ای در گروههای آموزشی باشد اصلاحش می کنیم.

نفی اردوی مختلط

وزیر علوم بار دیگر با تاکید بر اینکه در هر دانشگاهی اردوی مختلط تشکیل شود به جد با آن برخورد می شود، گفت: برگزاری اردوی مختلط به هیچ عنوان سیاست وزارت علوم نیست در صورتی که بازدید عده ای از دانشجویان از برخی سایت های علمی به صورت مختلط صورت بگیرد به این دلیل که بازدید علمی به حساب بیایید مانعی ندارد اما اردوی مختلط را به هیچ عنوان نمی پذیریم.

یک فکر بکر رئیس جمهور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعمال مرخصی زایمان برای دانشجویان دانشگاهها گفت: اعمال مرخصی زایمان تا دو سال بدون احتساب سنوات برای دانشجویان فکر بکر دکتر احمدی نژاد بود که به من در این زمینه دستور داد تسهیلاتی در این زمینه برای دانشجویان مادر در نظر گرفته شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

تگ ها نظر کامران دانشجو ازدواج موقت دانشجویان فکر بکر احمدی نژاد اساتید سکولار

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی