پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          02 آبان 1391 - 23 October 2012




حواشی حضور لاریجانی در دانشگاه علم و صنعت

پاسخ‌های رییس مجلس به سوالات انتقادی و چهارگزینه‌ای دانشجویان

علی لاریجانی که در کسوت رییس قوه مقننه به دانشگاه علم و صنعت رفته بود به سوالات بعضا انتقادی دانشجویان پاسخ داد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حضور رییس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علم و صنعت به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه و پاسخ به پرسش‌های متعدد دانشجویان، حاشیه‌هایی را به همراه داشت که در زیر می‌خوانید:

*رییس قوه مقننه قبل از ورود به آمفی تئاتر شهید بهرامی، محل برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان بر سر مزار شهدای گمنام این دانشگاه حضور یافت و فاتحه‌ای را قرائت کرد.

*در بدو ورود لاریجانی به سالن برگزاری مراسم دانشجویی، حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت و جبل‌ عاملی رییس دانشگاه به همراه برخی از اساتید و همچنین محمد سلیمانی نماینده فعلی مجلس او را همراهی کردند.

*مراسم پرسش و پاسخ بعد از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی با ایراد سخنانی از سوی مجری برنامه آغاز شد که در هنگام دعوت از لاریجانی برای قرار گرفتن در پشت تریبون برای پاسخ به پرسش‌های دانشجویان و ایراد سخن، دانشجویان از او با تشویق‌های ممتدد استقبال کردند.

*صحبت‌های رییس مجلس شورای اسلامی در ساعت 13 آغاز شد که او در ابتدا به مدت 30 دقیقه به بیان هشت راهکار در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی پرداخت.

*سالن آمفی تئاتر شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت از حضور دانشجویان مملو بود به گونه‌ای که برخی از دانشجویان به دلیل کمبود جا نتوانستند از ابتدا در جلسه حضور پیدا کنند،‌این موضوع باعث شد که آنهایی که پشت در مانده بودند مدام با کوبیدن در و بعضا با هو کردن، اعتراض خود را نسبت به باز نشدن در بیان کنند.

*هنگامی که صداهای اعتراض و کوبیدن در و هو کردن دانشجویان افزایش پیدا کرد، لاریجانی گفت که دوستانی که بیرون هستند می‌توانند داخل بیایند و حتی در بین صندلی‌ها بنشینند، هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد که این صحبت با تشویق‌های ممتد دانشجویان روبرو شد.

*بالاخره بعد از چند دقیقه مختل شدن برنامه، در برای حضور دانشجویان باز شد و مابقی دانشجویان بر روی زمین‌ برای استماع صحبت‌های لاریجانی نشستند.

*قبل از شروع طرح سوالات دانشجویان از رییس قوه مقننه، مجری برنامه گفت که بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت بعد از بیانات مقام معظم رهبری در مورد حضور سران قوا و مسئولان در دانشگاه‌ها، در نامه‌ای از همه سران قوا برای حضور در دانشگاه علم و صنعت دعوت کرده است که لاریجانی اولین کسی است که این دعوت را پذیرفته است.

*در زمانی که مجری برنامه به توضیح روند چگونگی طرح پرسش از سوی دانشجویان پرداخت، گفت که به دلیل کمبود وقت، پرسش‌های کتبی مطرح نمی‌شود و تنها پرسش‌ها به صورت شفاهی است که در واکنش لاریجانی گفت که بنده مشکلی با پرسش‌های کتبی ندارم و خواست این پرسش‌ها مطرح شود.

*وقتی که مجری با این لفظ خطاب به لاریجانی گفت که خواهشا به سوالات کوتاه جواب دهید، لاریجانی گفت که کلمه خواهشا درست نیست و باید بگویید خواهش می‌کنم، جملات فارسی را درست ادا کنید!

*اولین کسی که سوال خود را مطرح کرد معینی نماینده اساتید دانشگاه علم و صنعت بود که سوالات خود را حول محورهای اقتصاد مقاومتی، چگونگی مقابله با گرانی و همچنین لزوم همدلی بین مسئولان مطرح کرد.

* لاریجانی در خلال توضیح‌های خود در خصوص اقتصاد مقاومتی این خبر را داد که ظرف دو هفته آینده طرح جامعی به صحن علنی برای تصویب ارائه می‌شود.

*یکی از پرسش‌های مشترک بین دانشجویان، همدلی بین مسئولان و سران قوا، جلوگیری از اختلاف‌نظرها در شرایط کنونی اقتصادی بود که لاریجانی با تایید این نظر و تاکید بر اینکه اختلاف نظر امری مفید برای کشور است، گفت که اختلاف نظر نباید به سایش سیاسی تبدیل شود.

*در خلال طرح پرسش در این جلسه یکی از دانشجویان به مزاح به لاریجانی گفت شلوغی سالن به این خاطر است که ما مسئول ندیده‌ایم که لاریجانی در پاسخ گفت که مگر موجود خارق‌العاده‌ای دیده‌اید!

*یکی از دانشجویان سوالات انتقادی را مطرح کرد که با واکنش دیگر دانشجویان همراه بود، رییس مجلس در این رابطه گفت که چرا واکنش نشان می‌دهید، بگذارید فضای گفت‌وگو باز باشد، نباید تحقیر کرد، مسائلی در ذهن این دانشجو جنجال کرده که باید با طمانینه پاسخ داد.

*یکی از نکات جالب این جلسه، طرح پرسش چهارگزینه‌ای از لاریجانی بود با این مقدمه که دو برادر در راس دو قوه مقننه و قضاییه قرار دارند که انتظار دانشجویان رعایت قانون در حد اعلا است، سپس او از لاریجانی خواست که به یکی از این گزینه‌ها پاسخ دهد که لاریجانی گفت انگار همه چیز کنکوری شده است.

*چهار گزینه سوال این دانشجو اینگونه بود که -1 اعلام پیروزی انتخابات قبل از ساعت 21 روز انتخابات و درخواست اعتراض مردم در صورت بیرون نیامدن نام نامزد مورد نظر از صندوق. 2- ادعای پیروزی قطعی از جانب نامزدها پس از گذشت یک ساعت از رای‌گیری. 3- تبریک گفتن یکی از شخصیت‌های وزین آشنا به قانون انتخابات به مدعی گزینه دو قبل از اعلام نتیجه قطعی. 4 -هیچ کدام از موارد فوق به انضمام اعتراف به اشتباهات فاحش در محضر خدا و ملت نسبت به آنچه خواص مرتکب شدن جهت الگو شدن برای جوانان که به هنگام اشتباه جرات بازگشت داشته باشد.

*لاریجانی در واکنش به این سوال گفت که من می‌دانم منظور شما گزینه سه است ولی بارها گفته‌ام که این موضوعات یک دروغ است و تمامی این اتهامات را تکذیب می‌کنم.

*لاریجانی در پاسخ به این سوال به شرح فتنه 88، اتفاقات کوی سبحان،‌ کهریزک، کوی دانشگاه و جریان مصاحبه‌اش با شبکه دو در مورد فتنه 88 و انتقاداتی که به او مطرح می‌شد، پرداخت.

*لاریجانی در خلال پاسخ به این پرسش به توضیح در مورد جزئیات ملاقات با حسنی مبارک پرداخت و گفت که برای تمامی سفرهای خارجی‌ام از مقام معظم رهبری کسب نظر می‌کند، البته در مورد ملاقات با حسنی مبارک یک اشتباهی رخ داد که آقای حجازی فراموش کرده بود به رهبر معظم انقلاب در مورد این ملاقات چیزی بگوید.

*لاریجانی همچنین گفت که سفر به مصر، ارث پدریش نبوده است.

*بعد از طرح هر پرسش از سوی دانشجویان چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی، افراد حاضر در سالن با تشویق‌های ممتد و حتی بعضا با سوت، موافقت خود را با آن سوال مطرح می‌کردند.

*پایان پرسش و پاسخ دانشجویان با لاریجانی ساعت 15 بود که لاریجانی از دانشجویان درخواست کرد به دلیل داشتن جلسه کاری و مقید بودنش برای حضور به موقع در جلسه اجازه بدهند که او این مراسم را به پایان برساند.

*لاریجانی به دانشجویان قول داد که مجددا در بین آنها برای پاسخ به پرسش‌هایشان حاضر شود.

تگ ها حواشی حضور لاریجانی دانشگاه علم و صنعت

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی