پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          08 آبان 1391 - 29 October 2012



اعطای وام به نخبگان و معافیت‌ مالیاتی برای شرکتهای دانش بنیان

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر ، معاون نظارت و راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعطای تسهیلات پژوهشی و وام به نخبگان را از جمله حمایت های نخبگان در سند راهبردی عنوان کرد و گفت: بر اساس سند راهبردی به منظور برخورداری نخبگان از حمایت ها لازم است تا شرایط نخبگی را در طول زمان حفظ کنند.

بابک نگاهداری ، سند راهبردی در امور نخبگان را طرح جامعی در حوزه نخبگان توصیف کرد و افزود: در این سند راهبردی چشم اندازها و اهداف مدیریت حوزه نخبگان ترسیم و برای تحقق این اهداف اقدامات ملی نیز تعیین شده است.

معاون نظارت و راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر اینکه در این سند تعریف جامع تری از نخبگان و استعدادهای برتر شده است، خاطرنشان کرد: این تعریف جامع از نخبگان موجب شده است تا استعدادهای برتر و نخبگان بیشتری تحت پوشش وسیع قرار گیرند.
وی در عین حال با بیان اینکه در تعریف ارائه شده تلاش می شود پویایی استعدادهای برتر و نخبگان حفظ شود، ادامه داد: در این تعریف بر تداوم و استمرار شرایط نخبگی استعدادهای برتر تاکید شده است. به گونه ای که نخبگان با حفظ شرایط نخبگی خود در طول زمان، می توانند از امتیازات، حمایتها و پشتیبانی هایی لازم برخوردار شوند.
نگاهداری تاکید بر اجتماعات نخبگان را از رویکردهای دیگر سند راهبردی در امور نخبگان ذکر کرد و یادآور شد: در این سند سعی شده است تا فعالیت های گروهی میان نخبگان تحت عنوان "اجتماعات نخبگان" توجه بیشتری صورت گیرد تا مشارکت بیشتری را در میان این افراد ایجاد شود.
جزئیات حمایت های نخبگان

معاون نظارت و راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حمایت های سند راهبردی برای نخبگان، خاطرنشان کرد: در متن سند اعطای پژوهانه برای نخبگان و استعدادهای برتر در دوره های تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است. از آنجایی که دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی موتور محرکه کشور در توسعه حوزه های علم و فناوری هستند، اعطای پژوهانه می تواند زمینه رشد جهش زا در حوزه های مختلف علمی را به همراه داشته باشد.
وی امکانات و تسهیلات رفاهی و معیشتی، امکانات پژوهشی، ارائه حمایتهایی از نخبگان در راستای کاربردی کردن تحقیقات، معافیت های مالیاتی برای شرکتهای دانش بنیان و اعطای وامهای نخبگان را از دیگر تسهیلات نخبگان در سند راهبردی اعلام کرد.
تبیین اقدامات ملی برای نهادهای مختلف

نگاهداری با بیان اینکه اجرای این سند بر عهده بنیاد ملی نخبگان است، اضافه کرد: در این راستا علاوه بر بنیاد ملی نخبگان، نهادهای دیگری چون وزارت علوم و بهداشت نیز وظایفی را بر عهده دارند.
معاون نظارت و راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی از اختصاص بخشی از این سند به اقدامات ملی خبر داد و اظهار داشت: بخشی از سند راهبردی در امور نخبگان به اقدامات ملی اختصاص یافته است و برای هر دستگاه وظایفی را تعیین کرده است.




تگ ها اعطای وام به نخبگان معافیت‌ مالیاتی شرکتهای دانش بنیان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی