پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          22 اسفند 1391 - 12 March 2013




پیشنهاد وزیرعلوم برای ایجاد هماهنگی میان زمان برگزاری انتخابات و امتحانات


وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به مسوولان قوه مقننه کشور پیشنهاد کرد با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و امتحانات پایان ترم دانشگاه ها طی سال های متمادی، چاره ای برای جابجایی زمان برگزاری انتخابات به منظور مشارکت هرچه بیشتر دانشجویان اندیشیده شود.


پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈکامران دانشجوˈ روز دوشنبه در جمع روسای دانشگاه های کشور گفت: درست است که انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یکبار برگزار می شود اما همیشه شاهدیم که اجرای این رویداد دقیقا مصادف با برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها است که از مسوولان قانونگذاری کشور و شورای نگهبان تقاضا داریم برای دوره های آینده، زمان برگزاری انتخابات را به گونه ای تنظیم کنند که دانشجویان برای انجام فعالیت های انتخاباتی، دغدغه امتحانات نداشته باشند.

وی لزوم مشارکت استادان و دانشجویان در روند برگزاری انتخابات را یادآور شد و گفت: ما دانشجو و استاد را قشر پیشرو در جامعه می دانیم و فعالیت آنها در ایام انتخابات، امری مهم و تاثیرگذار است از همین رو باید زمینه مشارکت آنها را فراهم سازیم.

دانشجو ادامه داد: اگر بخواهیم تقویم آموزشی دانشگاه ها را تغییر دهیم و ترم اول را از ابتدای شهریور آغاز و در اواخر دی ماه به اتمام برسانیم تا بتوانیم ترم دوم را از اول بهمن آغاز و در خرداد به پایان برسانیم دانشجویان اعتراض می کنند که چرا از تعطیلات ما کم می کنید و با این موضوع مخالف هستند، ضمن اینکه ترم دوم تحصیلی دانشگاه ها به خودی خود و به خاطر مصادف شدن با تعطیلات دو هفته ای نوروز هر سال، ترم کوتاهی است و نمی توان بیش از این، کوتاه شود.

وی درمورد اقدامات وزارت علوم برای رفع دغدغه دانشجویان به دلیل همزمانی انتخابات و امتحانات دانشگاهی گفت: این موضوع در شورای معاونان وزارت علوم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و جمع بندی نهایی نیز امروز پس از تبادل نظر با روسای دانشگاه ها صورت می گیرد تا بتوانیم، دستورالعمل مربوطه را تا آخر هفته نهایی و برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ کنیم.

وزیرعلوم خطاب به روسای دانشگاه ها اظهار داشت: اصل براین است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری؛ چه به صورت یک مرحله ای و چه به صورت دو مرحله ای؛ دانشجویان در چهار، پنج روز باقیمانده به انتخابات، دیگر دغدغه امتحان نداشته باشیم.

* هر دانشجو، استاد یا کارمند دانشگاه می تواند آزادانه در هر ستاد انتخاباتی فعالیت کند

دانشجو تاکید کرد: هر دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه حق دارد در ستاد هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری که بخواهد فعالیت کند و هیچکس حق ندارد معترض او شود.

وی افزود: هر فردی که شورای نگهبان، صلاحیت او را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی تایید کند، به این معناست که نظام، او را به معرض رای مردم قرار داده است و اعمال سلیقه در اینجا ممنوع است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: البته باید مراقب باشیم که دانشگاه، ستاد انتخاباتی و محل میتینگ انتخاباتی نیست و هیچکس حق ندارد دانشگاه را با ستاد انتخاباتی اشتباه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه، محل تضارب اندیشه ها و ارائه حرف علمی و منطقی است و نامزدها می توانند اندیشه مملکت داری خود را در دانشگاه مطرح کنند اما پر کردن در و دیوار با عکس کاندیداها، جایی در دانشگاه ندارد.

دانشجو تصریح کرد روسای دانشگاه ها هم مانند هر فرد دیگری ممکن است به یک نامزد انتخاباتی گرایش داشته باشند اما باید مراقب باشند که تمایل آنها به یک کاندیدای مشخص، باعث نشود به گروه های مقابل سخت بگیرند زیرا این امر، خارج از عدالت است و روسا اجازه ندهند که کسی از بیرون، دانشگاه را مدیریت نکند.

وی حفظ وحدت و انسجام در محیط دانشگاه را از وظایف روسای مجموعه های دانشگاهی برشمرد و گفت: هر کسی که می خواهد اندیشه های خود را در دانشگاه مطرح کند باید فاصله خودش را با دشمن به صورت شفاف مشخص کند.

وزیرعلوم همچنین به روسای دانشگاه ها توصیه کرد در بررسی پرونده ارتقای اعضای هیات علمی، انجام مصاحبه دانشجویان دکتری یا پذیرش دانشجویان بورسیه دقت لازم را داشته باشند تا حقی از کسی تضییع نشود.

وی ادامه داد: برخی می گویند دانشگاه، مستقل است اما آیا می توان به بهانه استقلال، حق افراد را ضایع کرد و روسای دانشگاه ها توجیه کنند که گروه های آموزشی، مستقل هستند و عملکرد گروه ها ربطی به آنها ندارد چراکه تفویض مسوولیت به دیگران، بهانه خوبی برای رفع مسوولیت از خود نیست.

دانشجو در بخش دیگری از سخنانش درمورد اظهارات تعدادی از افراد که موضوع دانشجویان ستاره دار را مطرح می کنند، گفت: بر مبنای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای پذیرش دانشجو باید استعلام صورت گیرد و هرفردی که می گوید در دوره های قبلی، چنین چیزی نبوده است، خلاف انجام داده است و ما وضعیت سال های گذشته را در اختیار داریم و تمام موارد به صورت مشخص وجود دارد.

وی ادامه داد: تمام موارد استعلام ها از مراجع ذیربط براساس قانون صورت میگیرد و اگر پرونده فرد، ناقص باشد به او اطلاع داده می شود و اگر ایرادی به او وارد است به طور شفاف به او گفته می شود که مشکل کجا بوده است و خود فرد در جریان قرار می گیرد.


تگ ها پیشنهاد وزیر علوم برای انتخابات انتخابات و دانشگاه زمان برگزاری امتحانات در انتخابات

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی