پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          23 تیر 1392 - 14 July 2013


بازگشت کامران دانشجو به دانشگاه پس از وزارت

وزیر علوم گفت: زمینه‌ها را فراهم کرده‌ام که پس از مسئولیتم در وزارت علوم به کار اصلی، خانه اصلی و شخصیت اصلی خودم برگردم.

پرتال دانشگاهی به نقل از کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اظهار بی اطلاعی از درخواست راه‌اندازی دانشگاه از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور گفت: احمدی‌نژاد مثل هر عضو هیئت علمی دیگری حق دارد که درخواست تأسیس دانشگاه بدهد و البته من از این موضوع اطلاعی ندارم و تاکنون درخواستی مبنی بر این موضوع به وزارت علوم ارائه نشده است.

وی گفت: احمدی‌نژاد با مرتبه علمی دانشیاری عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت است و شاید کار بسیار خوبی باشد که رئیس جمهور با این تلاش و سابقه اجرایی و تجربه کافی، دانشگاهی را راه‌اندازی کند. البته من اطلاعی از این موضوع ندارم ولی با نبوغ فکری احمدی‌نژاد، وی می‌تواند موفق باشد.

وزیر علوم افزود: خود من این مسئله را تا زمانی که در آموزش عالی هستم بر خود ممنوع کرده‌ام. اما این کار مثبت است بخصوص اگر دانشگاه با کیفیتی راه‌اندازی شود.

وی در رابطه با فعالیت آینده‌اش پس از اتمام دولت دهم، گفت: من هم دانشگاه دارم. دانشگاه من دانشگاه علم و صنعت است و به آنجا برمی‌گردم و به کار معلمی خود ادامه می‌دهم، من تاکنون 7 کتاب تألیف کرده‌ام و تعداد مقالاتم از 150 مقاله گذشته است، استاد تمام دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران هستم و جایگاه علمی خود را دارم.

دانشجو افزود: در دوران مسئولیتم در وزارت علوم به دلیل کمبود فرصت یک درس را در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه تدریس می‌کردم و یک دانشجوی دکتری هم پذیرفتم. در حال حاضر نیز شرایط را آماده کردم تا دانشجوی دکتری بیشتری داشته باشم.

وی عنوان کرد: من با دانشجویانم بسیار صمیمی هستم، دو پروژه تحقیقاتی هم تعریف کرده‌ام تا با یک تیم فعال از 4 فارغ‌التحصیل دکتری و چند فرد دیگر در این زمینه کار کنیم. زمینه‌ها را فراهم می‌کنم که به کار اصلی، خانه اصلی و شخصیت اصلی خودم برگردم.

دانشجو در رابطه با راه‌اندازی بنیاد بهار از سوی رئیس جمهور و هیئت دولت، گفت: در رابطه با بنیاد بهار هم چیزی نشنیدم و نمی‌دانم.

وی در رابطه با پیشرفت‌های دانشگاه‌های کشور گفت: یکی از علل اصلی پیشرفت‌هایی که در دانشگاه ها حاصل شد آرامشی است که در دانشگاه‌ها به وجود آمده است.

وزیر علوم افزود: آرامش دانشگاه با فعالیت سیاسی تضاد ندارد ولی نشاط سیاسی در یک دوره 7 - 8 ساله طوری تعریف شد که نمی‌توان اسم آن را نشاط سیاسی گذاشت.

دانشجو اظهار داشت: شأن دانشگاه، توهین به ارکان نظام، تخریب شخصیت افراد، پرخاشگری و درگیری‌های جناحی نیست. عده‌ای به دنبال این بودند که دانشگاه را در مقابل نظام قرار دهند این‌ها به مردم خیانت می‌کردند دانشگاه و جنبش دانشجویی پشتوانه نظام است و در مقابل نظام نیست.

به گفته وزیر علوم، فعالیت سیاسی با جار و جنجال سیاسی فرق می‌کند. از اینکه بگوییم دین باید در دانشگاه حاکم باشد نه تنها نباید خجالت بکشیم بلکه باید افتخار کنیم.

وزیر علوم گفت: عاقلان و دلسوزان می‌دانند که اگر دانشگاه سرگرم کارهای حاشیه‌ای شود پویایی خود را از دست می‌دهد. ما حاشیه را از بین بردیم و متن را آوردیم.
 یعنی رشد علمی، فعالیت سیاسی توام با ایمان و شئونات دانشگاهی و اسلامی.

تگ ها بازگشت کامران دانشجو به دانشگاه پس از وزارت بازگشت کامران دانشجو بازگشت کامران دانشجو بعد از وزارت بهداشت

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی