پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          24 امرداد 1392 - 15 August 2013


وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم : عضو هیچ حزب و گروهی نبوده‌ام و  آمده‌ام که ذهن مقامات را از دانشگاه راحت کنم

وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم در دفاع از برنامه های خود در مجلس تاکید کرد: دغدغه ای غیر از نظام، اسلام و انقلاب نداشته ام. من عضو هیچ حزب و گروهی نبوده ام هرچند عضویت دانشگاهیان را در نهادهای مدنی و احزاب را عیب نمی‌دانم.



به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، دکتر جعفر میلی منفرد امروز در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: از نمایندگان مخالف به صورت ویژه تشکر می کنم.

وی گفت: برنامه من برای وزارت  به مجلس شورای اسلامی تقدیم  شده است. خوشحالم که این برنامه حلقه دیگری از همه تلاش هایی است که همه مسئولان از ابتدای قبل از انقلاب کشور را به سمت علم و فناوری و پیشرفت پیش بردند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی این برنامه حرکت پرشتاب تر و همه جانبه در تقویت روند تولید علم و رشد و توسعه علمی با نشاط و با ثبات در محیط آرام و بدون تنش و به دور از حاشیه ها و معیارهای غیر علمی است.

علم در خدمت تولید علم، علم در خدمت اقتدار ملی و علم در خدمت گفتمان اعتدال

میلی منفرد گفت: برنامه من ترجمان علمی سه ضرورت پیش روی کشور یعنی علم در خدمت تولید علم، علم در خدمت اقتدار ملی و علم در خدمت گفتمان اعتدال است. درباره ضرورت اول یعنی تصریح روند توسعه علمی که ضرورت توسعه همه جانبه و پایدار کشور است به صورت بخشی و فرابخشی تلاش خواهم کرد.

وی اظهار داشت: کوشش خواهم کرد وزارت را در این راه با بر طرف ساختن گام به گام تمام چالش ها و مشکلات در دستیابی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و مراکز فناوری به پیشرفت بیش از پیش علم و فناوری و رشد معنوی ، اخلاقی  هموار کنم و سهم خود را در موفقیت دولت یازدهم در انجام این مسئولیت دینی و ملی ایفا خواهم کرد.

سند دانشگاه اسلامی را در دانشگاه ها با قدرت به پیش خواهم برد

وزیر پیشنهادی علوم، اضافه کرد: برنامه من افزون بر کاربست توصیه های مقام معظم رهبری بر پایه 8 سند بالادستی کشور قانون اساسی کشور، سند چشم انداز، سیاست های کلی نظام، سند رشد و توسعه علم و فناوری، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون وزارت علوم، سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی تنظیم شده است. ضمن اینکه سند دانشگاه اسلامی مصوب شده است و من آن را در دانشگاه ها با قدرت به پیش خواهم برد.

وی افزود: عصر امروز عصر اطلاعات است و در این عصر تولید دانش محور می شود، صنعت و کشاورزی با کمک فناوری اطلاعات بازسازی می شود. پژوهش و تحقیقات مبنای تصمیم گیری و مدیریت قرار می گیرد و علم و دانش همگانی می شود.

میلی منفرد یادآور شد: ما در شرایطی هستیم که کل دانشجویان کشور در بخش دولتی و غیر دولتی 4 میلیون و 400 هزار نفر است . در بخش تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و کارشناسی ارشد 400 هزار نفر و در بخش دکتری تخصصی 45 هزار نفر هستند. در برنامه های من ارتقای کیفیت برنامه های آموزش و بهبود وضعیت موجود در اولویت های قرار دارند.

بسط عدالت آموزشی در آنها و توسعه کیفیت در دانشگاه های شهرستان ها را در اولویت قرار خواهم داد

وی خاطرنشان کرد:  برای توسعه آموزش عالی در مناطق کمتر توسعه یافته، بسط عدالت آموزشی در آنها و توسعه کیفیت در دانشگاه های شهرستان ها را در اولویت قرار خواهم داد. در سالهای 68 تا 72 در زمان حضور من در وزارت، 20 دانشگاه بویژه در شهرستان های ایلام، یاسوج، بندرعباس، بوشهر، تفرش، شهرکرد، سنندج، بیرجند، زنجان، ایرانشهر، کاشان، زابل و چابهار راه اندازی شد. بسیاری از زیرساخت های اصلی در آن زمان شکل گرفت و این روند ادامه می یابد.

میلی منفرد اضافه کرد: در راستای توسعه علم و فناوری پارک ها و مراکز رشد تقویت خواهد شد. اکنون بالغ بر 31 پارک علم و فناوری، 115 مرکز رشد و بالغ بر 2700 شرکت دانش بنیان در این حوزه قرار دارند که یکی از برنامه ها من توسعه فناوری و اشتغال دانش محور، افزایش شرکت های دانش بنیان به عنوان راه حل برای اشتغال دانش آموختگان است و در پایان برنامه تعداد شرکت های دانش بنیان باید به 20 هزار واحد برسد.

وی با اشاره به رشد مقالات علمی اظهار داشت: یکی از افتخارات کشور رشد مقالات علمی است که زیرساخت های آن به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب از 12 سال پیش آغاز شده است . در سال 2012 جایگاه ما از این لحاظ به رتبه 16 در جهان رسیده است و این روند را باید نهادینه کرد. افزایش کیفی مقالات علمی و جهت دهی آنها به سمت تولید و فناوری منطبق با نیازهای کشور مورد تاکید من است.

بهره گیری از نتایج دانش و فناوری برای مراکز تولیدی مورد توجه قرار خواهد گرفت

وزیر پیشنهادی علوم اضافه کرد: در حال حاضر 310 واحد آموزش عالی و 406 واحد دانشگاه آزاد و علاوه بر آن دانشگاه های پیام نور و علمی و کاربردی و 28 مرکز پژوهشی زیرنظر دستگاه های اجرایی در کشور فعالیت می کنند. همگرایی و هم افزایی مابین مراکز دولتی و غیردولتی و هدایت آنها برای تولید دانش کاربردی و شکل دهی نسل جدید دانشگاه از برنامه های مورد تاکید من است. بهره گیری از نتایج دانش و فناوری برای مراکز تولیدی مورد توجه قرار خواهد گرفت و ارتباط صنعت و دانشگاه را به جد پیش خواهم برد.

وی درباره ضرورت دوم تاکید کرد: ضرورت دوم علم در خدمت قدرت ملی است. در زمانه ای که تمامی ابعاد علم به سرعت به فناوری و فناوری به قدرت تبدیل می شود سرچشمه قدرت ملی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، سرزمینی، نظامی و فضایی قدرت علمی است.

من به دنبال نگاه اعتدال و توازن هستم

میلی منفرد گفت: ضرورت سوم نسبت بین علم و گفتمان اعتدال است. اعتدال ترجمان رای مردم در 24 خرداد است. گسترش اعتدال عقلانیت رفتار علمی و ثبات مدیریت و بالا بردن مشارکت دانشگاهیان است. من به دنبال نگاه اعتدال و توازن هستم . اعتدال به معنی توازن بین حرف و عمل، توازن میان اعتماد و کنترل و توازن میان همکاری و رقابت ، توازن میان وفاق و اختلاف، توازن میان ثبات و تغییر، توازن میان استقلال و وابستگی. من بر اساس این شرایط در شرایط کنونی قبول مسئولیت کردم چون اطمینان دارد که می شود و باید کاری کرد.

وی گفت: در صحبت حضوری با دکتر روحانی دغدغه های وی را در این حوزه دغدغه های خود دیدم که در عرصه های توسعه علمی، علم در خدمت اقتدار ملی است که از طریق دانشگاه آرام و با نشاط قابل ارائه است. دانشگاه بانشاط دانشگاهی با اعتدال می سازد که در مسیر جهاد علمی حرکت می کند.

وزیر پیشنهادی علوم دلیل آمدن خود را امید و انتظاری دانست که در میان دانشگاهیان بوجود آمده است و افزود: اما باید در دفاع از برنامه و خود به مسائلی بیرون از متن برنامه که بوجود آمده است، پاسخ دهم. من در صورت انتخاب از کدام فضای علمی و فرهنگی و سیاسی در دانشگاه حمایت خواهم کرد ؟ دانشگاه در نگاه و برنامه من دانشگاهی علم پرور و دارای نظم و دیسیپلین های علمی است. با منطق عقلانی و دارای استقلال علمی، با ثبات و آرام است.

وی اضافه کرد: دانشگاهی است که اختلاف سلیقه و آرای سیاسی در فضای گفتگو و نقد علمی، اختلاف را کم و وفاق و اعتدال را افزایش می دهد. دانشگاه محلی برای اعمال سلیقه ها و محدودیت های سیاسی برای پیشبرد مقاصد حزبی نخواهد بود.

دانشگاه جامعه دانشمندان است نه دارالتادیب؛ نه باشگاه سیاسی و تبلیغات جناحی

میلی منفرد ادامه داد: دانشگاه جامعه دانشمندان است نه دارالتادیب؛ نه باشگاه سیاسی و تبلیغات جناحی. دانشگاه را نه به زور می توان سیاسی کرد و نه به زور غیرسیاسی . دانشگاه دانشگاه است؛ با زبان و آداب علمی و سبک خاص خودش . بگذاریم دانشگاه با متد علمی خود کار کند.

دانشگاه سیاسی، جناحی و ناآرام و جنجالی نیست

وی گفت: دانشگاهی که مدنظر من است دانشگاهی است که در آن همه یک جور و کلیشه ای فکر نمی کنند اما دارای منطق و قدرت گفتگو هستند . دانشگاه سیاسی، جناحی و ناآرام و جنجالی نیست. دانشگاه اسلامی یعنی دانشگاهی مولد علم و پایبند به ارزش های اسلامی.

دانشگاهی که در آن استاد و دانشجو کرامت و احترام نداشته باشند دور از شأن نظام اسلامی است

وزیر پیشنهادی علوم یادآور شد: به باور من دانشگاهی که در آن استاد و دانشجو مایوس و مضطرب باشد یا کرامت و احترام نداشته باشند، دور از شأن نظام اسلامی است. تحقیر استاد و دانشجو تحقیر مقام علم است. دلشوره و نگرانی دانشگاهیان از هر گروه که باشند سبب ناتوانی کار علمی و ناکارآمدی اثربخشی کار دانشگاهیان است. دانشگاه محل اجتماعی شدن و رشد سیاسی دانشجو است نه میدان بازی سیاسی آنها .

وی در توضیح تفکرات سیاسی خود گفت:  فرزند انقلابم و هنوز بالاترین افتخارم خدمت را به جبهه های دفاع مقدس می دانم. در سال های 63 تا 68 معاون جنگ دانشگاه بودم و برترین معاون جنگ دانشگاه ها. افتخار دارم بالاترین خدمات را به رزمندگان و ایثارگران جبهه های جنگ انجام دادم و سوابق آن موجود است.

وی افزود: همیشه بدون شعار و تظاهر در پی تحقق عملی اندیشه های حضرت امام و مقام معظم رهبری و رعایت مصالح نظام کوشیده ام. دغدغه ای غیر از نظام، اسلام و انقلاب نداشته ام . من عضو هیچ حزب و گروهی نبوده ام هرچند عضویت دانشگاهیان را در نهادهای مدنی و احزاب را عیب نمی دانم.

میلی منفرد اضافه کرد: ظرفیت آن انقلابی که من و امثال من در آن بودند و آن نظامی که از دل آن انقلاب برآمد آنقدر کوچک  و تنگ نبود که بعضی از دوستان امروز می خواهند. من گاهی که به تصویرهای شهیدان سرفراز که مکان های دانشگاهی زینت بخش آنها است نگاه می کنم ، امروز از محدود کردن اسلام و انقلاب به سلیقه های خاص سیاسی تعجب می کنم.

وی گفت: یکبار دیگر به تفکر استادان شهید مطهری، چمران، مفتح، بهشتی، نگاه کنیم. به دکتر نجات الهی و شهیدان 16 آذر به عنوان نمادهای دانشگاهی نظری بیاندازیم. آیا با همین تفکرات که امروز شابلون گذاشته اند و هر فردی که متفاوت با خودشان می اندیشند غیرمسلمان و غیر انقلابی می دانند سازگار است.

فرزند انقلابم و تاکنون یک برگه اخطار نداشته ام

وی با اشاره به سوابق مدیریتی خود اظهار داشت: من 28 سال است که در انقلاب حضور دارم و 16 سال است که در بالاترین و پیچیده ترین مسئولیت های وزارتخانه مسئولیت داشته ام و تاکنون یک برگه اخطار، تذکر از مقامات ناظر امنیتی و قضایی و اقدامی خلاف مصالح نظام نداشته ام.

میلی منفرد گفت: در تیم مدیریتی ام هم با مدیران چپ و هم با مدیران راست کار کرده ام و هم با قدیمی ها فراوان کار کرده ام . و هم با نسل جدید بنا بر نیاز کار کرده ام هر جا بوده ام معیار و اولویت  من نگرش علمی و تخصص بوده است. حتی برای سیاسی ترین مسئولیت به دنبال برجسته ترین فرد علمی بوده ام  شاهد این مدعا مسئولیت شهید سرفراز و دانشمند شهید مجید شهریاری در کمیته انضباطی دانشجویان زمان من بود و از دوستان صمیمی من بود.

وی افزود: آنها که می گویند من سیاسی عمل می کنم متاسفانه مخالفان من که پیش از هر چیز مخالف نتیجه انتخابات اخیر هستند. آنها حتی پیش از آنکه من برای وزارت مطرح شوم در رسانه ها و تریبون فضایی را بوجود آوردند که گویا کسی همسو با رای مردم و دانشگاهیان نباید مسئول بخش دانشگاهی کشور باشد.

وی تاکید کرد: من آمده ام بر اساس مشی اعتدال . عهد بستم که برای پاسخگویی به نیازهای کشور و برای دانشجویان و دانشگاهیان عزیز و همراهی صادق، پیگیر و انتقاد پذیر و آرام برای رئیس دولت تدبیر و امید باشم که با رای قاطع شما که همان رای ملت در 24 خرداد است، بتوانم به این عهد وفا کنم.

توضیحات میلی منفرد در ارتباط با فیلم حضور وی در مسجد دانشگاه تهران

میلی منفرد در ارتباط با فیلمی که در مجلس درباره حضور وی در مسجد دانشگاه تهران نشان داده شد، گفت: سه روز بعد از انتخابات و بعد از فاجعه تلخ حمله به کوی دانشگاه تهران، صبح شنبه اساتید به دانشگاه آمده بودند. دل نگران بودند. جمع شدند در مسجد، من هم رفتم  که خدای نکرده فاجعه ای تکرار نشود. این جلسه حدود 2 ساعت در مسجد طول کشید. اسم این تحصن است ؟ آیا من در این فیلم سخنرانی کردم، موضع گیری کردم، صحبتی کردم؟ جرم من فقط نشستن در این جمع است آن هم برای اینکه التهاب را کم کنیم. در دانشگاه تهران در مسجد، بالای مجلس ریاست دانشگاه تهران نشسته بود . این جرم است که با سابقه ای مانند من برود در مسجد بشیند آیا جرم است. آیا نکته ای گفتم، خلافی گفتم یا تحریکی کردم. اگر بقیه مسائل هم مانند این فیلم باشد که همه چیز مشخص است.

وی تاکید کرد: من در عمرم یک کلاس یا یک امتحان تعطیل نکردم. من در سال 64 و 65 معاون جنگ دانشگاه بودم، روزی که 4 تا 7 موشک به تهران می خورد در آن زمان زیرزمینی برای کلاسها تهیه کردیم که یک کلاس تعطیل نشود. در زمان 88 اعلام کردند که دانشجویان در التهاب هستند و می توانید یا در تیر یا در شهریور امتحانات را برگزار کنید تمام امتحانات من در تیر برگزار شد.

وزیر پیشنهادی علوم گفت: نظم تمام زندگی من است . من منظم ترین استاد در دانشگاه در برگزاری کلاس بوده ام و تمام اینها در پرتال دانشگاه موجود است. درباره مقالات هم می توانید بنویسید میلی منفرد تمام مقالات من شفاف می آید.

در سال 88 در هیچ ستادی شرکت نکردم

وی افزود: در 18 تیرماه و بعد از آن واقعه تلخ جلسات بسیاری در شورای امنیت ملی برگزار شد و عملکرد وزارت علوم در آن زمان تایید کردند و در خاموش کردن آن غائله از وزارت علوم تشکر کردند. و در تمام آن گزارش ها چیزی نیست که نوشته باشد میلی منفرد معاون دانشجویی وقت حرفی زده باشد که نمی زد بهتر بود، جایی رفته باشد که نمی رفت بهتر بود، با کسی ملاقات کرد که نمی کرد بهتر بود. در سال 88 هم در هیچ ستادی شرکت نکردم .

وزیر پیشنهادی علوم در ارتباط با ملاقات با علی افشاری اضافه کرد: در زمانی که معاون دانشجویی بودم در کمیسیون موارد خاص به معضلات هزاران هزار پرونده رسیدگی شده است. همه قانونی بوده و هیچ پرونده ای نبوده که بازرسی گفته باشد که خلاف قانون بوده است یا این تصمیم که گرفته شده یا بورسی که داده شده است خلاف مقررات بوده است. من با آقای افشاری رودرو صحبتی نداشته ام.

فعال ترین فرد در انجمن دانشجویی اروپا بودم

وی افزود: من در سالهای 59 تا 63 پاریس بودم و فعال ترین فرد در انجمن دانشجویی در ایستادن پای ولایت فقیه، نظام، اسلام و انقلاب بودم سوابق من وجود دارد می توانید بپرسید. صدها تن از دانشجویان برای دفاع از اسلام و انقلاب را در آنجا سازماندهی می کردم و شعار الله اکبر می دادم زمین به لرزه در می آمد و در مقابل ما نیروهای مخالف را سازماندهی می کردند.

میلی منفرد گفت: من امروز با همان اعتقاد آمده ام. بالاترین و پرمحتوا ترین بیان در توسعه علمی و فناوری در بیانات رهبری معظم انقلاب است و آمده ام این بیانات را با قدرت در حمایت دولت یازدهم در جامعه علمی به پیش ببرم. در این شرایط حساس دانشگاه ها را آرام و در خدمت دولت و نظام قرار بدهم و ذهن مقامات بالای مملکت و شخص دکتر روحانی را از دانشگاه راحت کنم که به مسائل اساسی و معیشت مردم را بتوانند با جدیت پیش ببرند.

وی تاکید کرد: من آمده ام که تمام ظرفیت های دانشگاهیان را با کمک خود دانشگاهیان در خدمت دولت قرار دهم و با روند شرایط کشور حساس و خطیر است و باید روند توسعه علمی کشور جان تازه بخشید و نیروی جوان دانشگاهی و از گذشته بیاموزیم و رقابت را به همکاری بدل کنیم.

وی همچنین به طور کوتاه درباره دستگیری اش در زمان سال 88 گفت: درباره آن دستگیری باید بگویم که 70 استاد را بردند و بعد نشستند با آنها شام خوردند و از آنها عذرخواهی کردند.


تگ ها اهداف وزیر پیشنهادی دولت یازدهم دفاعیه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم در دانشگاه ها

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی