پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          25 مهر 1392 - 17 October 2013


گزارشی از حضور معروف ترین ها در دانشگاه تا هفته پرماجرای آموزش عالی

ئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد کرمانشاه گرفته تا خودکشی دانشجوی پرستاری و مسمومیت غذایی دانشجویان شیرازی.

بازشدن قفل برپانشدن مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی با کلید روحانی

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، بالاخره پس از چند دوره عدم حضور رئیس جمهور در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی که با تقدیر از برگزیدگان کنکور برگزار می شود، این بار حجت الاسلام حسن روحانی در دانشگاه تهران حضور یافت تا به نوعی هم این سنت زنده شود و هم دولت یازدهم نخستین حضور دانشگاهی خود را به ثبت برساند.

البته این مراسم همچون همیشه حاشیه های زیادی با خود داشت. دانشجویان زیادی به شیوه برگزاری مراسم اعتراض کردند چرا که امکان حضور مستقیم آنها را سلب کرده بود و تنها افرادی که دارای کارت دعوت بودند می توانستند به داخل تالار علامه امینی دانشگاه تهران راه پیدا کنند. محدودیتی که برای دانشجویان دانشگاه تهران ایجاد شده بود از دیگر اعتراضات دانشجویان بود. فرهاد رهبر - رئیس دانشگاه با انتقاد از متوقف شدن برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دولتهای گذشته، از حضور روحانی به خاطر احیای این سنت حسنه در دانشگاه تهران تشکر کرد و در حین سخنرانی اش بارها از شرکت کنندگان خواست که به افتخار رئیس جمهور کف بزنند.

نماینده دانشجویان که دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه تهران بود در این مراسم خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی ما دانشجو هستیم سیاستمدار نیستیم، امید ما به کلید و تدبیر دولت شماست. این دانشجو در جای دیگری خطاب به روحانی گفت: فضای امن برای اظهارنظر دانشجویان ایجاد شود و در شأن دانشجوی دکتری نیست که در نمازخانه و سالن مطالعه اسکان داده شود.

سخنان روحانی که با استقبال دانشجویان مواجه شده بود  وقتی روحانی گفت که دولت قبلی یک خزانه خالی و به دولت یازدهم تحویل داده است با تشویق دانشجویان مواجه شد اما این بار  روحانی با خنده گفت این که دیگر دست زدن ندارد.

مجری تلویزیون رئیس جدید دانشکده خبر

محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری ایرنا نوید سرپرست جدید دانشکده خبر را داده بود و تاکید کرده بود ظرف این هفته رئیس دانشکده خبر معرفی می شود و گزینه جدید در تصمیم با مراکز ذیربط مشخص خواهد شد. برنامه هایی برای دانشجویان و روزآمد کردن دانشکده خبر تهیه و گزینه های مختلف مشخص شده اند؛ هم اکنون نیز در حال مذاکره هستیم.

در همین رابطه محمود احمدي افزادي به عنوان رئیس دانشكده خبر منصوب شد و این انتخاب با توجه به موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و رئیس دانشگاه جامع علمي كاربردي انجام گرفت. محمود احمدي افزادي در حال حاضر مجری و تهیه کننده برنامه شب آفتابی در شبکه یک سیما است.

بیماری ناشناخته ای که دانشجویان شیرازی را راهی بیمارستان کرد

دانشجویان خوابگاه های 3 تا 14 ارم دانشگاه شیراز هفته گذشته دچار مسمومیت شده و سروکارشان به بیمارستان کشیده شد. بیشتر این دانشجویان در بیمارستان شهید فقیهی بستری و تحت درمان قرار گرفتند دانشجویان معتقد بودند به علت مصرف خوراک سوسیس که سلف سرویس دانشگاه برای آنها درنظر گرفته بود دچار مسمومیت شده اند و خواستار حذف فست فود از برنامه غذایی دانشگاه شدند.

غلامرضا رخشنده رو  معاون دانشجویی دانشگاه شیراز درباره علت بیماری 150 دانشجوی دانشگاه شیراز، گفت: در تاریخ 15 مهرماه، 9 دانشجوی دختر با علائم ضعف عمومی و حالت تهوع به بیمارستان شهید فقیهی شیراز مراجعه کرده و تعداد از آنان بستری شدند، اما طی چند روز بعد تعداد این افراد به 150 نفر رسید که البته اکثریت آنها به طور سرپایی مداوا شدند.  در 15 نفر نمونه روز اول تنها سه نفر دارای اسهال خونی و عفونت روده ای بودند و یک نفر نیز التهاب روده بزرگ را داشته است. از روز 16 مهر ماه که بر تعداد دانشجویان بیمار افزوده شد با تجهیز مرکز درمانی در خوابگاه‌های دانشگاه، کمتر از 130 دانشجو در دو روز به‌ شکل سرپایی ویزیت و درمان شدند و بیش از 20 نفر آنان به بیمارستان ارجاع داده شدند که تنها یکی از آنان نیاز به دو شب بستری پیدا کرد و عمدتا بعد از دریافت درمان‌های سرمی، ترخیص شدند. پاسخ کارشناسان بهداشتی آن مرکز نشان‌دهنده این بود که علت اصلی غذا نبوده است.

دکتر محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به مسمومیت غذایی دانشجویان این دانشگاه گفت: آزمایشات پزشکی مسمومیت غذایی دانشگاه را تایید نکرد و در گزارشی که معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه داده هیچ گزارشی مبنی بر مسمومیت غذایی ارایه نشده است. ممکن است این مساله ناشی از یک بیماری ناشناخته بوده که از سوی دانشجویان جدیدالورود منتقل شده است درحال حاضر مساله کنترل شده و دیگر موردی نبوده است.
اعطای جايزه قیصر به نخبگان ادبي كشور

دكتر سيد حسن حسيني  معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان از اعطاي جايزه مرحوم قيصرامين پور به نخبگان ادبي كشور در سال جاري خبرداد و گفت: به زودي آيين نامه نهايی اعطای جايزه به تصويب خواهد رسيد و اين جايزه به نام شاعر فقيد كشورمان مرحوم قيصرامين پور در سال جاری به تعدادی از نخبگان و سرآمدان ادبی كشور اهدا خواهد شد. اين جايزه معادل جايزه مرحوم علامه طباطبايي ويژه اساتيد و محققان برجسته و جايزه شهيد آويني ويژه هنرمندان برجسته كشور است كه طی سال‌های گذشته از سوی بنياد ملي نخبگان اعطا شده است.

روایت اتفاق تلخ خودکشی یک دانشجوی پرستاری

خبر مرگ مشکوک یک دانشجوی پرستاری در همدان آغازگر سلسله اتفاقاتی بود که در نهایت با ارائه توضیحات پزشکی قانونی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به پایان رسید. روز شنبه 20 مهرماه خبری در رسانه های مختلف درج شد که یک دانشجوی پرستاری اهل مریوان در خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی همدان جان خود را از دست داده است. خبرهای متفاوت از گمانه قتل تا خودکشی مدنظر قرار گرفت.

این دانشجوی دختر 19 ساله شب جمعه در محل اتاق خود تنها بوده و دوستانش جمعه صبح متوجه مرگ وی شده اند. مدیرکل پزشكي قانوني استان همدان علت مرگ مرحوم س- چ را حلق آويز شدن از نوع خودكشي اعلام كرد و گفت: جسد با حضور پنج پزشك معاينه شد و هيچ گونه آثار هيچ گونه آثاري از ضرب و جرح، كبودي و درگيري از طريق وارد شدن ضربه در بدن فرد ديده نشد. لباس ها نيز دست نخورده بود. البته قبل از انجام هر كاري اولياي وي جسد را بازديد كردند و آنان نيز آثاري از هر گونه كبودي ضرب و جرح در بدن وی نديدند.

وی درباره چگونگی اقدام به خودکشی این دانشجو گفت: مرگ در بين ساعات دو تا چهار صبح به وقوع پيوست. اين فرد خود را از بالاي تخت به پايين پرتاب كرده بوده و شكستگي مهره گردن و خفگي ناشي از فشار بر گردن علت مرگ اوست. ارتفاع تخت دو متر بوده و اين در حالي است كه قد فرد 160 سانتيمتر بوده است و شوك اوليه ضربه باعث مرگ مغزي شده است.

در این میان سرهنگ فرامرز به گذر رئیس پلیس آگاهی استان همدان یادآور شد بر اساس مستندات به دست آماده علت خودكشي این دانشجوي دختر موضوعات عاطفي بوده است. حبيب الله موسوي بهار رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان نیز یادآور شد: مرحومه دانشجوي ترم دو پرستاري بوده كه در خوابگاه ريحانه محوطه پرديس دانشگاه علوم پزشكي همدان همراه با دوستانش ساكن بوده است. طبق گزارش نيروی انتظامي و مقامات مسئول، آخرين پيامكي كه از گوشي اين مرحومه ارسال شده ساعت يك و 30 دقيقه بامداد بوده و تا صبح بيش از 100 تماس بی پاسخ داشته است.

حضور معروف ترین پزشکان ایرانی در دانشگاه آزاد

دکتر باقر لاریجانی رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران که خود متخصص غدد و متابولیسم است به تازگی به عنوان قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در علوم پزشکی منصوب شده است در تازه ترین احکام خود گروهی از پزشکان معروف ایرانی را به عضویت بخش هایی از دانشگاه آزاد درآورده است. دكتر سيد محمود طباطبايي متخصص مغز و اعصاب رئيس هيأت امناي بيمارستان فرهيختگان، پروفسور مجيد سميعي رئيس انستيتو بين المللي علوم اعصاب، دكتر رضا ملك‌زاده متخصص گوارش وزیر اسبق بهداشت و معاون فعلی تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت‌، دكتر امير محسن ضيايي متخصص اورلوژی معاون آموزشي وزارت بهداشت‌، دكتر ايرج فاضل متخصص جراحی و وزیر اسبق بهداشت و نماينده وزير در شوراي عالي نظام پزشكي تنها گوشه ای از حضور این معروف ترین ها در دانشگاه آزاد است.

بازگشت 13 نفر از چهره های علمی بازنشسته دانشگاه علامه به تدریس

دکتر حسین سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دعوت از چهره های علمی بازنشسته برای تدریس در دوره دکتری این دانشگاه گفت: حدود 13 نفر از اساتید بازنشسته دانشگاه بازگشته و مشغول تدریس در دوره دکتری هستند. براساس قانون، بازنشسته‌ها به طور رسمی نمی توانند مجدد بازگشته و فعالیت کنند، مگر اینکه هیات دولت تصویب کند. اما طبق قانونی که در سال 1385 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان آیین نامه "تکریم بازنشسته ها"، تصویب شد این افراد می توانند تا 10 ساعت حق التدریس داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی افزود:  همچنین با تصویب هیات امنای دانشگاه قراردادی تحت عنوان مصاحبه علمی با بازنشسته ها منعقد می شود و این افراد می توانند فعالیت کنند. تا کنون از تعدادی از اساتید بازنشسته که چهره علمی برجسته کشور نیز هستند و هنوز توانایی و تمایل برای تدریس دارند دعوت شده تا در دوره دکتری مشغول تدریس شوند و حدود 13 نفر از اساتید بازنشسته دانشگاه بازگشته و مشغول به تدریس هستند.

حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه

آیت الله هاشمی رفسنجانی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این هفته از واحد دانشگاهی کرمانشاه بازدید کردند. بازدید از ساختمان معماری و نمایشگاه پژوهش و بازدید از آزمایشگاه مهندسی شیمی و نانوتکنولوژی از برنامه های دیدار هاشمی رفسنجانی و میرزاده از دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه عنوان شد.

هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه گفت: در ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد دولت از ما پشتیبانی نمی کرد اما بعد از موفقیت این دانشگاه خود دولت هم به تأسیس مراکزی مثل پیام نور و علمی کاربردی روی آورد. دانشگاه آزاد کرمانشاه با کمک فرزند شهید اشرفی اصفهانی و یکی از دوستان دیگر با 5 میلیون تومان سرمایه اولیه شروع به کار کرد و کسی فکر نمی کرد به این مرحله برسد.

وی با اشاره به خاطراتی از تأسیس دانشگاه آزاد گفت: از اساتید خواهشمندم این مطلب را در کلاسها بگویند، روزی که خواستیم دانشگاه را تاسیس کنیم جو منفی علیه خصوصی سازی حاکم بود که باید این جو را خنثی می کردیم. طرح اولیه ما این بود که از فضاهای خالی مثل حسینیه ها و مساجد در ساعات غیر استفاده آنها استفاده کنیم. همچنین فکر می کردیم که چون کنکور در آن موقع دیوار بلندی بود باید این سد را برداریم.  وقتی موضوع را با امام (ره) مطرح کردم او استقبال کرد و گفت بروید انجام بدهید و من هم پشتیبانی می کنم. امام یک میلیون تومان کمک کرد.


تگ ها ماجرای خودکشی در دانشگاه خزانه خالی دانشگاه آموزش عالی کشور دیدار رئیس جمهور در دانشگاه

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی