پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          30 آبان 1392 - 21 November 2013


ماجرای حذف شدن "استاد مشاور" در دانشگاه آزاد

 گروه حوزه و دانشگاه: ادامه چالشهای وزیر علوم دولت یازدهم و نمایندگان مجلس دهم، عدم برگزاری کلاسهای درس در یک دانشگاه غیردولتی و 7 رای اعتماد شورای عالی انقلاب فرهنگی به روسای دانشگاهها از مهمترین اخبار آموزش عالی در هفته ای که گذشت، به شمار می آیند.

مهر تایید بر سومین رئیس دانشگاه آزاد

پس از کش و قوسهای فراوان و گذشت سه ماه از سرپرستی حمید میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی در تازه ترین جلسه ای که برگزار کرد، حمید میرزاده را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد تایید کرد.

علاوه بر میرزاده، سرپرست 6 دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز از شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه ریاست بر این دانشگاهها را دریافت کردند.

ادامه چالشهای فرجی دانا با مجلسیها

حاشیه های وزارت علوم با مجلسیها هنوز ادامه دارد، پس از پایان کش و قوسهای انتخاب وزیر علوم توسط خانه ملتیها، انتقادات بر سر انتصاب برخی افراد در وزارتخانه آموزش عالی ادامه دارد؛ اعضای کمیسیون آموزش مجلس در هفته ای که گذشت میزبان فرجی دانا برای پاسخ به سوالاتشان بودند اما از پاسخهای وی درباره انتصاب برخی مسئولان قانع نشدند.

از آنجایی که سوال از وزیر علوم ملی شناخته شد، وی به زودی در صحن مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهد بود.

کلاسی که برگزار نشد و مسئولی که تکذیب کرد!

در هفته ای که گذشت دانشجویان موسسه آموزش عالی غیردولتی ادیبان نسبت به عدم برگزاری کلاسهای خود گله کرده اند، این دانشجویان که در یک موسسه غیردولتی هم تحصیل می کنند تاکید می کنند نسبت به عدم سرویس دهی و هزینه های زیادی که برای رفت و آمد به این دانشگاه صرف می کنند، معترض اند.

اما محمودنیا - سرپرست این موسسه غیردولتی، این اخبار اعلام شده توسط دانشجویان را تکذیب و اعلام کرد 99 درصد از کلاسهای درس در موسسه ادیبان برگزار می شود.

حذف استاد مشاور از پایان نامه های ارشد

معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد با صدور بخشنامه ای اعلام کرده که مشاور از پایان نامه های مقطع ارشد حذف شود، این بخشنامه که به تمام مراکز و واحدهای این دانشگاه ابلاغ شده از نیمسال نخست سال تحصیلی جاری عملی شده است.

به جای مشاور، یک داور خارجی که رشته اش مرتبط با موضوع پایان نامه باید باشد جایگزین شده است.

تشکیل یک هیأت برای روسای دانشگاهها

وزارت علوم دولت یازدهم، کاملاً خلاق ظاهر شده است؛ پس از تشکیل کمیته ای برای دانشجویان ستاره دار و بازگرداندن آنان به تحصیل، حال نوبت به تشکیل کمیته ای برای روسای دانشگاههای کشور رسیده است.

به گفته حسین فریدون - مدیر کل دفتر وزارتی این وزارتخانه، کمیته ای متشکل از کارشناسان دانشگاهها برای بررسی احکام روسای دانشگاهها در وزارت علوم شکل گرفته اند، این کمیته موظف است احکام به پایان رسیده روسا و درخواستهای استعفای برخی از این مسئولان را مورد بررسی قرار دهد.

دانشجویان زلزله زده امسال هم سهمیه گرفتند

شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق روال هرساله، مصوبه ای برای تخصیص سهمیه کنکور به مناطق زلزله زده دارد.

امسال هم اختصاص سهمیه پذیرش دانشجو در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، اختصاص سهمیه به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

البته به دلیل حساسیت مناطق محروم، این شورا سهمیه کنکور را برای زلزله سال گذشته آذربایجان شرقی به مدت پنج سال، اعلام کرد.

30 تشکل بدون مجوز در دانشگاهها

بر اساس اعلام کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در راهپیمایی 13 آبان امسال، 30 تشکل دانشجویی بدون مجوز اعلام موجودیت کرده اند. این موضوع به قدری حساس شد که برخی نمایندگان مجلس نسبت به آن واکنش نشان داده و اعلام کردند فرجی دانا باید پاسخگوی این اقدام باشد.


تگ ها حذف استاد مشاور در دانشگاه آزاد حذف استاد مشاوره در دانشگاه استاد مشاوره در دانشگاه چیست؟ نقش استاد مشاوره در دانشگاه آزاد چیست؟

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی