پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          30 فروردین 1393 - 19 April 2014



پلمپ برخی تجهیزات هسته‌ای دانشگاه سیستان در سفر اخیر رئیس جمهور

جزئیات تازه از حاشیه امنیتی حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه سیستان؛

در سفر اخیر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، هیأتی از سازمان انرژی اتمی با حضور در دانشگاه سیستان به تجهیزات هسته ای این دانشگاه برچسب سازمان زده و برخی از تجهیزات را پلمپ کردند.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور ، یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سیستان که نخواست نامش فاش شود در گفتگویی درخصوص یکی از حواشی قابل وجه و درعین حال قابل تأمل سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان گفت: در جریان حضور رئیس جمهور در دانشگاه سیستان و بلوچستان، مطلب عجیبی رخ داد که رسانه ها به درستی به آن نپرداختند و مغفول واقع شد.

وی گفت: قبل از حضور رئیس جمهور در دانشگاه، تیمی از سازمان انرژی اتمی کشور در آزمایشگاه دانشگاه حضور یافتند و عکس‌هایی از تجهیزات پرتوزای هسته‌ای دانشگاه را که همراه خود داشتند به مسئولین آزمایشگاه فیزیک، شیمی و ... نشان می دادند و سراغ تجهیزاتی که در عکس‌ها دیده می‌شد را می‌گرفتند که در این‌خصوص موارد ذیل قابل توجه و تأمل است:

1ـ آنها روی این تجهیزات و قطعات مهم آنها برچسب اموال سازمان انرژی اتمی نصب می‌کردند در حالیکه این تجهیزات تماماً متعلق به دانشگاه بوده و جزء اموال دانشگاه محسوب می‌شوند. حتی برخی از این تجهیزات با پول شخصی اساتید خریداری شده است. حتی برچسب سازمان انرژی اتمی، روی موتور و قطعات حساس نیز نصب می‌شد و تماما لیست می‌شدند.

2ـ شماره سریال دستگاههای پرتوزای هسته ای و قطعات حساس آنها بصورت دقیق و کتباً، ثبت می‌شد.

3ـ فرمهایی آماده شده بود و سوالاتی پرسیده می‌شد مانند:

ـ چه سالی خریداری شده؟!

ـ از کدام کشور خریداری شده؟!

ـ از چه شرکتی خریداری شده؟!

ـ کدام شرکتها تاکنون اقدام به تعمیر آنها نموده اند؟!

این دانشجو در ادامه افزود: این تجهیزات بدلیل شرایط تحریم، در سالهای گذشته با زحمت بسیار زیاد و با دور زدن تحریمها و همکاری برخی شرکتها و افراد در خارج از کشور، خریداری شده است.

خطری و هشدار مهمی که در این رابطه وجود دارد آن است که درصورتی‌که این اطلاعات مهم به طرف‌های خارجی مذاکرات ژنو داده شود آنها از طریق بدست آوردن شماره سریال دستگاه‌ها یا اطلاعات دیگر، براحتی به نام افراد و شرکتهایی که در دور زدن تحریم‌ها با ایران همکاری نموده اند و این تجهیزات را در اختیار کشورمان قرار داده اند، به راحتی در اختیار کشورهای غربی و طرفهای مذاکرات ژنو قرار می‌گیرد و ... در نتیجه در آینده هیچ شرکت یا فردی حاضر نخواهد شد در دور زدن تحریم‌ها به مسئولان کشور کمک نماید. فلذا خودمان با دست خودمان، باعث تحریم علمی و پژوهشی خودمان می‌شویم.

این دانشجو در ادامه گفت: در پوشش مسائل امنیتی، بازرسی کردند و اطلاعات دستگاه‌ها را باخود بردند و اگر دستگاهی بدلیل مشکلات فنی کار نمی‌کرد، آنرا پلمب می‌کردند.

این اولین بار است که اموال و تجهیزات یک دانشگاه با برچسب اموال یک سازمان دیگر، به نام سازمان دیگر ثبت می‌شود و این از عجایت این دوران است.

این دانشجو در ادامه نگرانی خود را این‌گونه ابراز نمود: تحلیل ما این است که دولتمردان ما در توافقنامه فوق سری ژنو (که متن امضا شده اصلی آن آن تاکنون حتی در اختیار نمایندگان مجلس کشور نیز قرار نگرفته) تعهداتی داده‌اند و احتمالاً یکی از این تعهدات، ارائه اطلاعات کامل تمام تجهیزات پرتوزای هسته‌ای (حتی تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی هسته‌ای) به طرفهای غربی مذاکرات می‌باشد.

این دانشجو در پایان اخطار داد: ارائه اطلاعات دستگاه‌های پرتوزای آزمایشگاهی به کشورهای غربی، خیانت به کشور و تعطیل نمودن پژوهش‌های هسته ای در شرایط تحریم است. آنها می‌خواهند با دراختیار گرفتن این اطلاعات، پا را روی گلوی ما بگذارند.

این دانشجوی دکترا در پایان پیشنهاد نمود سخنان اخیر دکتر سعید زیباکلام درخصوص تعمیر بوئینگهای خریداری شده توسط ایران را مطالعه کنند.

منبع: دانا

تگ ها پلمپ تجهیزات هسته‌ای دانشگاه سیستان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی