پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          24 امرداد 1393 - 15 August 2014


 آزادی در دانشگاه برای سیاست‌بازی و غوغا سالاری نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز(23مرداد) در دیدار با اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با توصیه به دانشجویان برای ارتباط با ولایت امام هشتم در ابتدای پهنه عمر اظهار کرد: کسی که از ابتدای زندگی با امام رضا(علیه السلام) ارتباط پیدا کند، زندگی او توسط آن حضرت بیمه می شود و در برابر هر آسیبی مصون و محفوظ می‌ماند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه محیط دانشگاه یک فضای گسترده است که نمی‌شود آن را در یک جریان محدود کرد، گفت: آزادی در دانشگاه برای سیاست‌بازی، غوغا سالاری و مسائل اخلاقی نیست .

وی در ادامه جامعه اسلامی دانشجویان را یک نهاد مقدس عنوان کرد و افزود: از آنجا که عمر این نهاد با آغاز ولایت مقام معظم رهبری شروع شده است قطعا این نهاد یک نهاد مقدس و جریان عظیم علمی و آکادمیک در کشور است.
 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که برخی در روزهای اولیه ولادت انقلاب اسلامی این انقلاب را یک کودتا می دانستند، افزود: برخی افزاد حتی به طراحی‌هایی از قبیل کودتای نوژه پرداختند اما یکی پس از دیگری شکست خورد و دشمنان به تدریج متوجه عامل شکست این طرح‌ها یعنی مردم شدند و فهمیدند که این جریان روی کار آمدن عده‌ای خاص نیست، بلکه یک انقلاب ریشه‌دار است.


وی با بیان اینکه پس از شکست‌های متعدد دشمنان در اوایل انقلاب اسلامی دشمنان در صدد براندازی  این نظام برآمدند، خاطرنشان کرد: پس از شکست کودتاهای متعدد در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی دشمنان همه را پشت سر صدام بسیج کرده و سبب ایجاد جنگ هشت ساله تحمیلی شدند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تشکل دانشجویی موفق باید خلاء‌های دانشگاه را در عرصه‌های فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی پر کند، گفت: اگر تشکلی موفق به این کار شد می‌تواند فضای دانشگاه را در دست بگیرد لذا آزادی در دانشگاه برای سیاست‌بازی، غوغا سالاری و مسائل اخلاقی نیست بلکه برای فکر و اندیشه است.


وی  با اشاره به این مطلب که مدیریت مقام معظم رهبری یک معجزه است، تاکید کرد: مدیریتی ولی امر مسلمین جهان در دنیا بی‌نظیر است چرا که پژوهشگران غربی معتقدند که قدرتمندترین مرد جهان رهبر ایران است و هر کس در این 25 سال در برابر ایشان قرار گرفت شکست خورد البته آنها معنی تایید امام زمان را نمی‌دانند.


امام جمعه مشهد خطاب به اعضای حاضر گفت: شما میراث‌دار در دانشگاه هستید و به این علت که مجری رهنمودهای مقام معظم رهبری در محیط آکادمیک کشور هستید.


علم الهدی با اشاره به عوامل نقش‌آفرینی درمحیط دانشگاه تاکید کرد: محیط دانشگاه یک فضای گسترده است که نمی‌شود آن را در یک جریان محدود کرد و هر که چنین قصدی را داشته باشد شکست می‌خورد.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه برگزاری میزگرد، بحث آزاد به عنوان خلاء در فضای سیاسی دانشگاه مطرح است، تصریح کرد: جریانات سیاسی با تولید تشکل‌‌های نوپا به دنبال این هستند که فضا را در دست بگیرند، لذا در این زمینه باید شما مسائل را رصد کنید.


تگ ها آزادی در دانشگاه سیاست‌بازی غوغا سالاری آکادمیک فضای سیاسی دانشگاه جامعه اسلامی دانشجویان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی