پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          22 امرداد 1389 - 13 August 2010

کارنامه تحصیلی چاوز، کامرون و سارکوزی/ دو ترک تحصیلی و یک تنیسور!
گروه دانشگاه خبرگزاری مهر در گزارشهایی پا به زندگی تحصیلی سیاستمداران دنیا بویژه روسای جمهور و نخست وزیران فعلی یا گذشته کشورهای دنیا می گذارد و مروری بر سابقه تحصیلی آنها می کند. در بخش چهارم زندگی تحصیلی چاوز، کامرون و سارکوزی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آشنایی با زندگی سیاستمداران بزرگ دنیا همواره یکی از موضوعات جالب بوده است و در این میان دانستن این نکته که چه مراکز و عوامل علمی در رسیدن این افراد به جایگاه سیاسی کنونی آنها نقش داشته اند خالی از لطف نیست. به همین منظور گروه دانشگاه خبرگزاری مهر در سلسله گزارشاتی به معرفی مراکز علمی که بزرگان دنیای سیاست را تربیت کرده اند می پردازد.

هوگو چاوز (رئیس جمهور ونزوئلا)؛ رشته علوم و فنون نظامی از آکادمی علوم نظامی
هوگو رافائل چاوز فریاس رئیس جمهور ونزوئلا در 28 جولای 1954 متولد شد. وی یکی از منتقدان لیبرالیسم نو، جهانی شدن و سیاستهای خارجی ایالت متحده است.

وی در سن 17 سالگی در آکادمی علوم نظامی ونزوئلا ثبت نام کرد و پس از فارغ التحصیلی در 1975 مدرک علوم و فنون نظامی دریافت کرد و به مدت چند ماه به خدمت نظام وظیفه عمومی رفت و سپس برای ادامه تحصیلات خود در رشته علوم سیاسی وارد دانشگاه سیمون بولیوار شد اما بدون اخذ مدرک این دانشگاه را ترک کرد.
در طول سالهای تحصیل در این دانشگاه، چاوز و همکلاسیهای خود یک دکترین ملی گرایی چپ را با الهام از اندیشه های سیمون بولیوار به نام "بولیوارین" و ایدئولوژیهای مارکس و لنین توسعه دادند. همچنین در این سالها چاوز به فعالیتهای فرهنگی و ورزشی پرداخت و با بازی در رشته بیسبال توانست در رقابتهای ملی بیسبال شرکت کند. سرودن شعر، نوشتن داستانهای کوتاه و آثار نمایشی از دیگر فعالیتهای رئیس جمهور ونزوئلا در این سالها بود.
دانشگاه سیمون بولیوار (USB) یک دانشگاه دولتی در کاراکاس با گرایش علمی و فناوری است. شهرت این دانشگاه در بخش مهندسی است.
در 18 جولای 1967 رائول لئونی، رئیس جمهور وقت ونزوئلا حکم رسمی تاسیس این دانشگاه را به عنوان "موسسه تجربی آموزش عالی" با گرایش تحقیقات علمی و فناوری امضا کرد.
نام اولیه این دانشگاه "دانشگاه مرکزی ونزوئلا" یا "دانشگاه کاراکاس" است اما اعضای آکادمی ملی تاریخ و انجمن بولیوارین ونزوئلا خواهان تغییر نام این دانشگاه به "دانشگاه سیمون بولیوار" شدند. این دانشگاه در حال حاضر 13 هزار و 789 دانشجو دارد.
نیکولا سارکوزی (رئیس جمهور فرانسه)؛ رشته حقوق از دانشگاه پاریس ایکس
به گزارش مهر،‌ نیکولا پل استفان سارکوزی دو ناگی - بوکسا در 28 ژانویه 1955 متولد شد. وی بیست و سومین رئیس جمهور فرانسه است که از 16 می 2007 در این پست قرار دارد.

سارکوزی پس از اخذ دیپلم در دانشگاه "پاریس ایکس ناتر" پذیرش گرفت و در این دانشگاه در رشته حقوق خصوصی مدرک فوق لیسانس گرفت و بعد در رشته حقوق بازرگانی مدرک فوق لیسانس پیشرفته اخذ کرد.
دانشگاه پاریس ایکس یکی از مقرهای اصلی آغاز کننده جنبش دانشجویی "می 68" و دژ محکم دانشجویان چپ گرا بود. این درحالی بود که سارکوزی که آرامش را ترجیح می داد بلافاصله به سازمان دانشجویان جناح راست پیوست و در آنجا بسیار فعال شد.
وی پس از پایان تحصیلات به خدمت نظام وظیفه عمومی رفت و به صورت نیمه وقت در نیروی هوایی مشغول به کار شد. سپس از 1979 تا 1981 در موسسه مطالعات سیاسی تحصیل کرد اما به دلیل نمرات بدی که در درس زبان انگلیسی به دست آورد نتوانست تحصیلات خود را به اتمام برساند. سپس به عضویت کانون وکلا درآمد. رئیس جمهور فعلی فرانسه زمانی یکی از وکلای ارشد سیلیو برلوسکونی در فرانسه بود.
دانشگاه پاریس غربی نانتر (دانشگاه پاریس ایکس) یکی از 13 دانشگاهی است که جایگزین دانشگاه پاریس شده اند. این دانشگاه در حومه غربی نانتر (منطقه تجاری پاریس) واقع شده است.
دانشگاه پاریس ایکس در سال 1960 در حومه پاریس، با هدف گسترش دانشگاه سوربون و برپایه مدل دانشگاههای آمریکایی ساخته شد.
این دانشگاه مدتی پس از تاسیس به دلیل اینکه مرکز جنبش می 68 بود به سرعت معروف شد. همه ساله در این دانشگاه بین 35 تا 40 هزار دانشجو در تمام حوزه های تحصیلی شامل علم اجتماعی، فلسفه، ادبیات، تاریخ، زیان و زبانشناسی، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی پذیرش دارد.
دیوید کامرون تصویر مشخص شده با دایره قرمز. این عکس در 1987 در کالج براسنوس دانشگاه آکسفورد گرفته شده است
دیوید کامرون (نخست وزیر انگلیس) ؛ کارشناس هنر در فلسفه، سیاست و اقتصاد
به گزارش مهر، دیوید ویلیام دونالد کامرون متولد 9 اکتبر 1966 نخست وزیر جدید انگلیس و رئیس حزب محافظه کاران است.
کامرون در سن 13 سالگی و پس از برادر بزرگش وارد کالج اتون در برکشایر شد. کالج اتون به عنوان معروف ترین مدرسه مستقل دنیا شناخته می شود. کامرون در این مدرسه توانست 12 سطح O (سطح عادی) را بگذارند. سپس در سه سطح A (سطح پیشرفته) در دروس تاریخ هنر، تاریخ و اقتصاد و سیاست تحصیل کرد و موفق شد در امتحان سطح بورس اقتصاد و سیاست رتبه یک را به دست آورد و با بالاترین نمره وارد کالج "براسنوس" دانشگاه آکسفورد شود.
کامرون لیسانس خود را در رشته هنر در فلسفه، سیاست و اقتصاد (PPE) گرفت. وی در زمان تحصیل در آکسفورد، کاپیتان تیم تنیس کالج برانسوس بود.
دانشگاه آکسفورد در شهر آکسفورد انگلیس قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاههای زنده در دنیا است که در سال 1167 تاسیس شد. این دانشگاه پس از آنکه هنری دوم دانشجویان انگلیسی را از تحصیل در دانشگاه پاریس بازداشت در رقابت با این دانشگاه فرانسوی تاسیس شد.
سالانه 20 هزار و 330 دانشجو شامل 11 هزار و 766 دانشجوی لیسانس، 8 هزار و 701 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 461 دانشجوی متفرقه وارد این دانشگاه می شوند.
آکسفورد در رده بندی آکادمیک دانشگاههای جهان در سال 2009 رتبه 10 را به دست آورد.

تگ ها کارنامه تحصیلی چاوز، کامرون سارکوزی

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی