پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          20 بهمن 1395 - 08 February 2017


 تولید درس آشنایی با جریان های ادبی قبل و بعد از انقلاب اسلامی

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با جریان‌های ادبی ایران (قبل و بعد از انقلاب اسلامی) را تولید و ارائه کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مرتضی فاضلی، افزود: با توجه به نقش جریان های  ادبی و هنری در شکل گیری تحولات فرهنگی و اجتماعی در دوره‌های مختلف تاریخی، آشنایی با این جریان ها برای دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: واکاوی هر جریانی در هنر و ادبیات، بسته به نیت، و قصد پژوهشگر می‌تواند شکل‌های متفاوتی پیدا کند. البته این بررسی ها از یک سلسله عوامل  و زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عقیدتی و مانند آن‌ها متأثر هستند.

فاضلی گفت: در یک نگاه کلی و اجمالی، سه رویکرد مسلط در ادبیات قبل از انقلاب حاکم بوده که به ترتیب عبارت بودند از رویکرد رمانتیسیسم، رویکرد واقعیت‌گرا یا رئالیستی و رویکرد شکلی‌گرا یا فرمالیستی. این سه رویکرد، در بعد از انقلاب هم با تفاوت‌هایی و البته با تقدم و تأخرهای متفاوتی حضور داشتند و یک رویکرد دیگر هم به آن‌ها اضافه شده در بعد از انقلاب که ادبیات واقعیت‌گرای آرمان‌طلب اسلامی است.

فاضلی اضافه کرد: اینکه هر یک از این رویکردها به چه معنایی هستند و چه تاثیراتی بر زمانه خود داشته‌اند موضوعی است که مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در درسی با عنوان آشنایی با جریان‌های ادبی قبل و بعد از انقلاب به آن پرداخته است.

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد گفت: این درس در پنج جلسه با عناوینی همچون انواع مکاتب‌ و رویکردهای داستان‌نویسی، غلبه برخی رویکردهای ادبی در ایران، احیای ادبیات اسلامی بعد از انقلاب اسلامی، اصول و مبانی جریان واقعیت‌گرایی اسلامی به بررسی جریان‌های ادبی پیش و بعد از انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد.

وی خاطر نشان ساخت: این درس توسط محمدرضا سرشار، نویسنده و پژوهشگر و منتقد ادبی که از او آثار ماندگار بسیاری در حوزه‌های مختلف ادبی بر جا مانده تدریس و ارائه می‌گردد.

لازم به ذکر است مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یک وبسایت آموزش مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از ۳۲۷هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند. مخاطبان و علاقه مندان  می‌توانند به منظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر  به وب سایت آموزش مجازی دانشگاهیان به نشانی http://ec.nahad.ir مراجعه کنند




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی