پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

تأثیر ارز بر شهریه شعب بین الملل دانشگاه ها و جدول شهریه
نگرانی از افزایش قیمت دلار و به موازات آن یورو به پردیسهای بین الملل دانشگاهها در مناطق آزاد کشور نیز رسید و دانشجویان ایرانی و خارجی متقاضی ورود به این پردیسها را نگران کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این درحالیست که مسئولان رده بالای 3 دانشگاه مطرح کشور که دارای شعب و پردیس های بین الملل هستند، از عدم تغییر در شهریه ها خبر دادند.

پیش از این در گزارشهایی نیز سر به آسمان گذاشتن شهریه پردیسهای بین الملل دانشگاهها به موازات افزایش قیمت دلار و یورو مطرح شده بود.

دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاههای پردیس دار کشور است که رئیس آن، رضا روستا آزاد در گفتگو با مهر اعلام کرد: درست است شهریه از دانشجویان خارجی مستقر در کیش با دلار و یورو دریافت می شود اما هیچ گونه افزایش قیمتی در این شهریه ها لحاظ نشده است.

نرخ تبدیل ارز به ریال، در دریافت شهریه از دانشجویان پردیس کیش دانشگاه شریف به گفته رئیس این دانشگاه تغییری نکرده است.

سیدمهدی قمصری- معاون آموزشی دانشگاه تهران است که در گفتگوی خود با مهر تاکید می کند شهریه ای که از دانشجویان به دلار و یورو در پردیس کیش دانشگاه تهران دریافت می شود شامل حال دانشجویان ایرانی نمی شود یعنی از دانشجویان ایرانی نرخ شهریه به دلار و یورو نیست.

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه تهران، در صورتیکه پردیسهای دانشگاهی اقدام به برگزاری دوره های مشترک و جذب دانشجوی خارج به داخل کنند مجاز به دریافت شهریه دلاری و یورویی مصوب شده در هیأت امنای دانشگاه مذکور، هستند.

وی اظهار داشت: در این میان می توان به فرزندان رایزنها و سفرا در کشورهای خارجی اشاره کرد که انتقال خارج به داخل دارند و در این پردیسها درس می خوانند که شهریه آنان در چارچوب مقررات تعیین شده و به صورت ارز دریافت می شود.

قمصری که معتقد است دانشگاهها درگیر گرانی ارز نیستند، همچنین یادآوری کرد: هیأت امنای دانشگاهها جدولی بر مبنای دلار برای دانشجویان خارجی تنظیم کرده اند و بر این اساس اقدام می کنند و گرانی این روزهای ارز هیچ تاثیری بر شهریه های دانشجویان ساکن در مناطع آزاد تجاری ندارد.

برخی دانشگاههای دیگر کشور که در شمال شرقی غربی قرار دارند هم دارای پردیس هستند اما این دانشگاهها از جمله تبریز که پردیس ارس را دارد، هیچ گونه افزایش قیمت در این شهریه ها لحاظ نکرده اند و بر اساس مصوبات هیأت امنایی خود اقدام به دریافت شهریه از دانشجویان می کنند.

محمد تقی علوی - رئیس دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره اعلام کرد: از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در پردیس ارس شهریه به ریال و از دانشجویان خارجی شهریه به ارز دریافت می شود.

وی تاکید کرد: حتی اگر از دانشجویان خارجی ارز دریافت می شود مبالغ از پیش تعیین شده بی توجه به قیمت ارز در بازار امروز، ثابت مانده و تغییری نکرده است.

زمانی که پردیسهای دانشگاهی موافقت اصولی به منظور راه اندازی دریافت کردند تنها به 2دلیل اجازه دریافت شهریه ارزی داشتند که به گفته ابوالفضل حسنی - مدیر کل شورای گسترش وزارت علوم این پردیسها در صورت داشتن دانشجوی خارجی یا دوره مشترک باید شهریه هایشان را به دلار یا یورو دریافت کنند.

در جدول زیر، شهریه پردیسهای بین الملل دانشگاهها عنوان شده است.

جدول مقایسه ای شهریه شعب بین الملل چند دانشگاه داخلی

ردیف نام دانشگاه مقطع تحصیلی حدود شهریه توضیحات
1 پردیس بین المللی ارس (دانشگاه تبریز) کارشناسی ارشد

حداقل شهریه دوره 8 میلیون و 320 هزار تومان
(بیش از 4 هزار و 750 یورو)

علوم انسانی/علوم پایه/فنی مهندسی/کشاورزی
2 واحد بین الملل دانشگاه گیلان کارشناسی ارشد

حداقل شهریه دوره 12میلیون 390 هزار تومان
(بیش از 7 هزار یورو)

علوم انسانی/فنی مهندسی/معماری/ علوم کشاورزی
3 واحد بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف کارشناسی ارشد 3 هزار یورو در هر ترم تحصیلی رشته های فنی مهندسی
4 واحد بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف دکتری 5 هزار یورو در هر نیمسال تحصیلی رشته های فنی مهندسی
5 واحد بین المللی کیش دانشگاه تهران کارشناسی ارشد

17 میلیون تومان برای کل دوره
(بیش از 9 هزار و 700 یورو)

رشته های علوم انسانی
6 واحد بین المللی کیش دانشگاه تهران کارشناسی ارشد

20 میلیون تومان برای کل دوره
(بیش از 11 هزار و 400 یورو)

رشته های فنی مهندسی/ هنر/ علوم پایه
7 واحد بین المللی کیش دانشگاه تهران دکتری

45 میلیون تومان برای کل دوره
(بیش از 25 هزار و 700 یورو)

رشته های علوم انسانی
8 واحد بین المللی کیش دانشگاه تهران دکتری

55 میلیون تومان برای کل دوره
(بیش از 31 هزار و 400 یورو)

رشته های فنی مهندسی
9 واحد بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتری حرفه ای

سالانه 13 میلیون و 200 هزار تومان
(بیش از 7 هزار و 500 یورو)

رشته پزشکی و داروسازی (شهریه سال 89)

10 واحد بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتری حرفه ای

سالانه 15میلیون و 400 هزار تومان
(سالانه 8 هزار و 800 یورو)

رشته دندانپزشکی (شهریه سال 89)

تگ ها شهریه شعب بین الملل دانشگاه ها

پر بازدیدترین دانشگاه بين المللی پردیس دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی