پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / معارف اسلامی          29 آبان 1391 - 19 November 2012



ارتقا سطح و تعداد حوزه های علمیه متناسب با رشد دانشگاه ها

رییس مجلس گفت: فرهنگ دینی کشور باید تقویت شود و متناسب با رشد دانشگاه ها باید سطح و تعداد حوزه های علمیه را ارتقاء داد.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجلس،علی لاریجانی در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس گفت: مسایل کل کشور را از در چند دسته می‌توان تقسیم کرد که مهمترین آن شرایط بین المللی کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران به یک تجربه جدید بین المللی دست پیدا کرده که این تجربه بسیار ارزشمند است، زیرا در سنوات گذشته این قدر تحت فشار آمریکا و اروپا به غیر از فشارهای شورای امنیت  نبود و این بهترین زمان جهت خودسازی و رسیدن به خودکفایی و نشان دادن اراده قوی ملت ایران است.
وی تاکید کرد: از نظر منطقه ای مسئله مهم سوریه و صف آرایی صورت گرفته در این حوزه است و همچنین بحرانی که مجددا درخصوص غزه پیش آمده است و به نظر می رسد صهیونیست ها خواهان ادامه این جنگ هستند که البته تاکنون هم برای آنها دستاوردی به جز تلفات انسان های بی گناه در پی نداشته است و هر بار که آنها خواستند ضربه ای بزنند، ‌پاسخ دندان شکنی دریافت کرده اند.
لاریجانی در ادامه از کشورهای اسلامی خواست تا با اتحاد، پاسخ‌های مناسبی به این تجاوزات آشکار صهیونیست ها بدهند.
رییس قوه مقننه درخصوص وضعیت اقتصاد داخلی کشور، افزود: با برنامه ریزی باید وضعیت فعلی را سروسامان داد، زیرا از ظرفیت اقتصادی مناسبی برخوردار هستیم که اگر از آنها استفاده شود مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: نکته محوری که رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی فرمودند اگر درست تبیین شود و روی آن سرمایه گذاری شود، عامل نجات کشور خواهد بود و تمام سعی مان باید روی توان ملی کشور باشد، البته نه به این معنا که درون گرا شویم.
لاریجانی در ادامه با اشاره به مسایل فرهنگی کشور تصریح کرد: فرهنگ دینی کشور باید تقویت شود و متناسب با رشد دانشگاه ها باید سطح و تعداد حوزه های علمیه را ارتقاء داد.
وی تاکید کرد: لازم است که برای مساجد و بخش های فرهنگی معافیت های مالیاتی در نظر بگیریم و از فعالیت های حوزه های علمیه حمایت و پشتیبانی کرد.
رییس مجلس با اشاره به لزوم برنامه سازی در حوزه های دینی، یادآور شد: بخشی از بودجه ای که برای صدا و سیما و وزارت ارشاد اختصاص می دهیم به ساختن برنامه های مناسب در این حوزه اختصاص پیدا کند، زیرا برنامه های فرهنگی فعلی ما بیشتر جنبه سرگرمی دارد.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه رییس و اعضای فراکسیون روحانیون مجلس به دغدغه های خود و مراجع عظام از قبیل،همگرایی نهادهای فرهنگی، پیگیری مطالبات رهبری در بحث های روز مثل رفع اختلاف سران قوا و اقتصاد مقاومتی، تداوم برگزاری درس اخلاق در مجلس، تلاش در جهت دستیابی به خواسته های مراجع و علما، فعال شدن هیات نظارت بر نمایندگان، راه اندازی دفتر فراکسیون در قم و توجه به بانکداری اسلامی شدند.





تگ ها ارتقا سطح تعداد حوزه های علمیه متناسب با رشد دانشگاه ها

پر بازدیدترین معارف اسلامی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی