پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / معارف اسلامی          17 اسفند 1392 - 08 March 2014


80 درصد دانشجویان به اقامه نماز اهتمام دارند





 به گفته رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و طبق نظرسنجی‌های انجام شده 80 درصد از دانشجویان کشور به اقامه نماز اهتمام و توجه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام محمد محمدیان در همایش فعالان و یاوران نماز در دانشگاه‌های سراسر کشور که در قم برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به نماز در دانشگاهها، افزود: باید در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی صورت پذیرد و نماز جماعت در دانشگاهها پر رنگ تر شود.

وی یاداور شد: اگر مساجد رونق بگیرند بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود. باید همان گونه که به خانه‌هایمان اهمیت می دهیم مساجد را نیز رونق بخشیم.

محمدیان با بیان اینکه نماز نشان عبودیت و بندگی است که انسان را به لقاء الله می رساند، اهتمام و توجه مراجع و علما به نماز اول وقت همراه با خلوص نیت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: نماز انسان را تربیت می کند و علما چه بسا با عبادات و نمازهای خود، زمینه تربیت جامعه را فراهم می آوردند همان گونه که آیت الله بهجت نیز با نماز خالصانه خود بسیاری از افراد را تربیت کرد.

محمدیان به نقش مهم مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد کانون اصلی تربیت هستند و باید امور فرهنگی به خصوص ترویج نماز در این پایگاههای مهم مورد توجه باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص ارزش و اهمیت مجاهدت در راه خدا نیز عنوان کرد: مجاهدت و دفاع از ارزش‌های دینی همچون عبادت در درگاه خدا دارای ارزش است، اما نماز فرد مجاهد که با خلوص نیت و تقوا خوانده شود از سال‌ها عبادت برای خدا پاداش بیشتری دارد.

وی به کتاب “پایی که جا ماند” اشاره کرد و افزود: دانشجویان با مطالعه این کتاب با زندگی نوجوانی 14 ساله آشنا می شوند که با رسیدن به درجات معنوی به خاطر نماز و عبادت، ارتش صدام را در جنگ تحمیلی به زانو در می آورد.

محمدیان تصریح کرد: فراموش نکنیم که خدای متعال به نماز بندگان خود نیازی ندارد بلکه این بندگان هستند که با عبادت و نماز به خودسازی می پردازند و مقام خود را بالا می برند و با عبادت و نزدیک شدن به خدای متعال، صبر و شکیبایی را تمرین می کنند و سخت ترین امتحانات الهی را پشت سر می گذارند.


تگ ها اقامه نماز

پر بازدیدترین معارف اسلامی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی