پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همکاری با دانشگاه خارجی          15 بهمن 1391 - 03 February 2013





جزئیات تاسیس دانشگاه مشترک ایرانی-ترکی و دریافت شهریه به لیر و ریال



قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، گفت: دانشگاه غیرانتفاعی مشترک ایرانی-ترکی به پیشنهاد وزیر علوم در دو شهر تبریز و وان ترکیه تا پایان دولت دهم راه اندازی خواهد شد.


پرتال دانشگاهی به نقل از  ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پیشنهاد راه اندازی دانشگاه مشترک ایران و ترکیه از سوی وزیر علوم مطرح شد، اظهار داشت: در جریان ملاقات کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یوسف ضیاء اوزجان که در تیرماه 1390 مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و در تعقیب این طرح پیشنهادی، دانشگاه تبریز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران از مجموعه وزارت علوم و دانشگاه "یوزینچی ایل" شهر وان نیز به عنوان نماینده جمهوری ترکیه انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: مقرر شد با انجام مذاکرات و رایزنی های لازم، یادداشت تفاهم موردنظر بین روسای دانشگاههای تبریز و یوزینچی ایل تنظیم و نهایی شود.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، پس از تنظیم و امضای یادداشت تفاهم فوق، مقرر شد دو دانشگاه مزبور به نمایندگی از طرف کشور متبوعشان، موضوع را به تصویب دولت های ذیربط برسانند و مجوزهای لازم را برای تخصیص بودجه و ایجاد رشته های مورد نیاز دریافت کنند.

قربانی با اشاره به وظایف هیئت امنای این دانشگاه مشترک، گفت: هیئت امنای این دانشگاه مشترک مشتمل بر 6 نفر و متشکل از اعضای منتخب ایران و ترکیه خواهد بود، این هیئت یک نفر را به نوبت برای دوره چهار ساله به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب می کند؛ همچنین از دیگر وظایف هیئت امنای این دانشگاه، تهیه سند جامع توسعه دانشگاه است.

وی با اشاره به رشته های تحصیلی این دانشگاه مشترک، خاطرنشان کرد: رشته های تحصیلی نیز در تمام مقاطع و البته با تاکید بر دوره های تحصیلات تکمیلی راه اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت علوم، مکان راه اندازی دانشگاه مشترک ایران ترکیه را مشتمل بر دو شعبه در شهرهای تبریز و وان ترکیه عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم قبل از پایان دولت دهم، این دانشگاه را راه اندازی کنیم.

قربانی درباره شهریه این دانشگاه غیرانتفاعی اظهار داشت: شهریه این دانشگاه غیردولتی و خصوصی با سرمایه گذاری و اختصاص بودجه بالسویه از سوی دو طرف انجام می شود که به تصویب هیئت امنا می رسد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه شهریه دریافتی از دانشجویان در داخل ایران به ریال و در ترکیه به لیر خواهد بود، به زبان این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: زبان آموزشی هر دو دانشگاه، فارسی و ترکی است، اما 30 درصد ارائه دروس در دانشکده های مهندسی پزشکی باید به زبان انگلیسی باشد.






تگ ها دانشگاه مشترک دانشگاه مشترک ایران و ترکیه تاسیس دانشگاه مشترک ایرانی و ترکی تاسیس دانشگاه مشترک

پر بازدیدترین همکاری با دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی