پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همکاری با دانشگاه خارجی          04 مهر 1393 - 26 September 2014


تاسیس دانشگاه آزاد در سلیمانیه عراق

به گزارش خبرنگار مهر، محمدقربان کیانی ظهر امروز پنج شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بیان تحولات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج گفت: استراتژی جدید ریاست عالی دانشگاه آزاد توسعه تحصیلات تکمیلی، گسترش شرکت‌های دانش بنیان، رشد درآمدهای غیر شهریه ای و کیفی سازی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و دبير هيئت امنا استان كردستان از تاسیس دو واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سلیمانیه و اربیل عراق خبرداد و گفت: مجوزهاي اوليه براي اين مهم اخذ شده است.

وی با بیان اینکه 12 درصد منابع مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج امسال از درآمدهای غیر شهریه ای باید تحقق پیدا کند، عنوان کرد: از دیگر رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری تامین  بخشی از درآمدها با تولید علم و گسترش شرکت های دانش بنیان است.

وی اظهارداشت: ادغام پردیس های علوم تحقیقات با واحدهای مجاور و مادر دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سراسر کشور  علاوه بر توسعه تحصیلات تکمیلی موجب برقراری عدالت در توزیع مقطع کارشناسی ارشد شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بیان کرد: در دانشگاه های استان کردستان 500 نفر عضو هیئت علمی وجود دارد که 300 نفر از این اعضا در دانشگاه آزاد واحد سنندج مشغول به فعالیت هستند.

کیانی اظهارداشت: در حال حاضر در بیش از 50 رشته کارشناسی ارشد و 25 رشته مقطع دکترا دانشجو پذیرش می شود که این مهم در توسعه منابع انسانی و استان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: علارغم افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی شاهد کاهش تعداد دانشجو در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته هستیم به گونه ای که در سال 93-92 حدود 9 هزار و 151 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کردند و این تعداد امسال کاهش داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افزود:شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان ، مرکز تحقیقات کردستان شناسی، 8 شرکت دانش بنیان زیرمجموعه مرکزرشد واحدهای فناور درحال حاضر در این واحد دانشگاهی ایجاد شده و توسعه آنها مدنظر است.

کیانی اعلام کرد: مجوز تاسیس دو واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سلیمانیه و اربیل عراق به واحد سنندج داده شده است و این مهم با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در دانشگاه آزاد مصوب شده است.

ایجاد کلینیک مشاوره و خدمات درمانی در دانشگاه آزاد سنندج

کیانی از ایجاد کلینیک مشاوره و خدمات درمانی در دانشگاه آزاد واحد سنندج خبرداد و عنوان کرد: این کلینیک هفته آینده در این واحد دانشگاهی راه اندازی می شود و عموم مردم می‌توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

وی به افزایش شهریه دانشگاه آزاد اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش 15 درصدی شهریه سال تحصیلی امسال در دانشگاه آزاد اسلامی در حالی است که وزارت علوم برای دانشگاه های غیر انتفاعی و شبانه 25 درصد افزایش شهریه را اعلام کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اشاره به اینکه 171 واحد دانشگاهی در سطح کشور با ضرر و زیان مواجه شدند، یادآورشد: در صورت عدم افزایش شهریه تعداد واحدهای زیان ده به 250 واحد می رسیدو دانشگاه با تهدیدات جدی مواجه می شد لذا برای ممانعت از ایجاد این شرایط تصمیم بر افزایش شهریه گرفته شد.

کیانی بیان کرد: هم اکنون 40 درصد بار مسئولیت آموزشی و 30 درصد پژوهشی در سطح مشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی عنوان کرد: یک میلیون و 700هزار دانشجو در سطح کشور در دانشگاه های آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و امر آموزش این تعداد دانشجو نیز توسط 25 هزار استادیار و دکترا و هم چنین تعدادی افراد حق التدریس صورت می گیرد.

وی اظهارداشت: در سال های ابتدایی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر کمیت مدنظرو در اولویت بود ولی امروز در تعدادی از رشته های کارشناسی ارشد پنج نفر دانشجو پذیرش شده است و این حاکی از اهمیت قائل شدن به کیفیت آموزشی است.

تحصیل 14 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

سیدصادق زمانی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این نشست تعداد دانشجویان موجود در این دانشگاه را 14 هزار نفر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هفت دانشکده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج وجود دارد که در آینده ای نزدیک نیز دو دانشکده هنر و معماری و مدیریت و حسابداری در این واحد دانشگاهی تاسیس می شود.

وی تعداد دانشجویان ورودی به این واحد دانشگاهی در دو نیمسال تحصیلی گذشته را 3 هزار نفر ذکر کرد و اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید تاکنون 3 هزار و 500 نفر ثبت نام کردند که در صورت تمدید فرصت ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد شاهد افزایش تعداد دانشجویان ورودی امسال خواهیم بود.

وی بیان کرد: در سال جاری یک هزار و 300 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد واحد سنندج ثبت نام کردند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اظهارداشت: در مقطع کارشناسی ارشد نیز یک هزار و 700 نفر در این واحد ثبت نام کردند و برای نخستین بار نیز در مقطع دکترای تخصصی 221 نفر در 25 رشته پذیرش شدند.

زمانی ادامه داد: هم اکنون 50 رشته کارشناسی ارشد دردانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج فعال است و برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری نیز در 10 رشته دیگر کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

وی تعداد اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی را 300 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 150 نفر استادیار هستند که 30 نفر از آنها در دانشکده کشاورزی مشغول به خدمت هستند.

وی از تشکیل قطب های علمی در رشته های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و عنوان کرد:  یکی از برنامه ها و اهداف دانشگاه حرکت به سمت تشکیل قطب های علمی در رشته هایی که واحدهای دانشگاه آزاد ظرفیت و پتانسیل لازم را درآن دارند، است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در رشته های صنایع غذایی، عمران و معماری ظرفیت و پتانسیل تبدیل شدن به قطب علمی در منطقه را دارد.

زمانی ادامه داد: تبدیل به قطب علمی در یکی از رشته های مذکور منجر به ارتقای جایگاه علمی دانشگاه ، فراهم کردن زمینه ایجاد دوره های مطالعاتی 6 ماهه و یک ساله برای محققان و پژوهشگران و انتشار مجلات علمی و پژوهشی خواهد شد.

 وی اعلام کرد: دانشگاه آزاد واحد سنندج امکانات لازم در زمینه ایجاد رشته داروسازی را دارد که وزارت بهداشت فعلا با این امر موافقت نکرده است.

تگ ها تاسیس دانشگاه آزاد سلیمانیه عراق

پر بازدیدترین همکاری با دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی