پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همکاری با دانشگاه خارجی          02 بهمن 1395 - 21 January 2017


تدریس کارآفرینی در برترین دانشگاه آسیا/رونق آموزش عالی سنگاپور

در میان موسسات آموزشی برتر و در رتبه دوازدهم دنیا، یک دانشگاه آسیایی دیده می شود. دانشگاه ملی سنگاپور که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد در حقیقت برترین دانشگاه آسیا هم به شمار می رود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، سنگاپور یکی از اقتصادهای برتر قاره آسیا به شمار می رود. این اقتصاد قدرتمند علاوه بر نیروی کار ارزان و اصلاحات فراوان، مرهون پایه های مستحکم تحقیقات و توسعه و آموزش های عالی در این کشور است. بنابراین چندان جای تعجبی ندارد که نام دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) در صدر دانشگاه های برتر آسیا  دیده شود. این موسسه آموزشی دولتی در سال ۱۹۰۵ میلادی تاسیس شده و از لحاظ تعداد دانشجو و رشته های تحصیلی ارائه شده خارق العاده است.

درحال حاضر حدود ۳۸ هزار دانشجو از ۱۰۰ کشور در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

همچنین به طور کلی این مرکز ۵۰۶۲ نیروی انسانی دارد که ۳۱۷۴ تن از آنان در کالج های بین المللی آن و در خارج سنگاپور فعالیت می کنند.

۸۲ درصد دانشجوی آن در مقطع کارشناسی و ۱۸ درصد در مقطع کارشناسی ارشد هستند. از این تعداد دانشجو حدود ۹۴۳۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه تحصیل می کنند که ۵۳ درصد در مقطع کارشناسی و ۴۷ درصد در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

۱۷ دانشکده در سه پردیس


براساس آخرین آمار QS World University Rankings دانشگاه  NUS  دوازدهمین موسسه آموزشی برتر جهان در ۲۰۱۶ میلادی به حساب می آید.

دانشکده های این دانشگاه در بخش های مختلف سنگاپور قرار دارند. در واقع ۱۷ دانشکده در سه پردیس کنت ریدج، بوکیت تیماه و اوترام قرار گرفته اند. در این دانشکده ها برنامه درسی گسترده ای تدریس می شود که شامل کلاس هایی برای چند رشته مختلف در چند دانشکده می شود.

دریافت  همزمان دو مدرک کارشناسی

سیستم آموزشی NUS شامل دو ترم است. همچنین شیوه تدریس آن برگرفته از سیستم انگلیسی است یعنی تدریس در گروه های کوچک و به صورت نیمه خصوصی انجام می شود.

 دانشجویان می توانند در ترم های اول و دوم کلاس های خود را منتقل کنند به عبارت دیگر در کلاس های مختلف از دانشکده های مختلف شرکت کنند.

یکی دیگر از برنامه های جالب این موسسه آموزشی آن است که دانشجویان می توانند به طور همزمان در دو رشته مختلف مدرک کارشناسی دریافت کنند. مانند مدرک کارشناسی در هنر و علوم اجتماعی با مهندسی، هنر و علوم اجتماعی با حقوق، بازرگانی و مهندسی، بازرگانی و حقوق.

همچنین علاوه بر شیوه تدریس جالب، در این دانشگاه برنامه هایی مانند تعویض دانشجو، دوره های کارآموزی در کالج های خارج از سنگاپور و همچنین برنامه های مشترک با برخی از دانشگاه های برتر دنیا وجود دارد. به این ترتیب برای دانشجویان به طور واقعی فرصت ها و چالش هایی فراهم می شود تا بتوانند ظرفیت و قابلیت های خود را تشخیص دهند.

تدریس کارآفرینی

یکی از نکات حائز اهمیت در این دانشگاه تدریس کارآفرینی است. NUS تلاش های خود را برای آموزش های کارآفرینی در دهه ۱۹۸۰ میلادی و با ایجاد مرکز مدیریت نوآوری و فناوری در سال ۱۹۸۸ آعاز کرد. این مرکز در سال ۲۰۰۱ میلادی به مرکز کارآفرینی NUS تغییر نام داد. فعالیت های این مرکز شامل چهار مرحله اینکوباتر تجاری، آموزش تجربی،   توسعه کارآفرینی و تحقیق کارآفرینی است.

همچنین این دانشگاه که بیش از ۱۰۰ سال از قدمت آن می گذرد در بخش های تحقیقاتی بسیار قدرتمند است. تحقیقات مختلفی که در آن انجام می شود عبارتند از تحقیقات پزشکی و علوم زیستی، فیزیک، مهندسی، علوم و فناوری نانو، علوم مهندسی، فناورط اطلاعات.علاوه برآن در این دانشگاه تحقیقاتی درباره تصویربرداری زیستی، تولید بافت های مصنوعی و غیره انجام می شود.

از امکانات جالب NUS کتابخانه های آن است. در این موسسه آموزشی هفت کتابخانه مرکزی، چینی، حقوق، هان سویی سن مموریال، پزشکی، موسیقی و علمی وجود دارند. همچنین این دانشگاه  یک کنسرواتور موسیقی دارد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین همکاری با دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی