پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          10 اردیبهشت 1390 - 30 April 2011

آمار تخلف در اولين کنکور دکتري در سال 90، سرنوشت سازمان دانشجويان، انتقاد از نظرسنجي تجميع آزمونهاي وزارت علوم و بهداشت در کنکور دکتري و ماجراي پيامکهاي جعلي به کنکوري هاي90 .... برخي عناوين خبري حوزه دانشگاهي در هفته‌اي است که در پايان آن قرار گرفته‌ايم.
آمار تخلف در اولين کنکور دکتري در سال 90
به گزارش خبرنگار مهر، اولين آزمون نيمه متمرکز دکتري تخصصي سال 90 در فروردين برگزار شد و رئيس سازمان سنجش درباره تخلف و تقلب احتمالي در جلسه اين آزمون توضيحاتي را ارائه کرد و گفت: در يکي از حوزه ها تعدادي از برگه ها کم آمده بود که توسط همکاران سنجش تامين شد.
دکتر محمدحسين سرورالدين افزود: اين آزمون با وجود حساسيت بالايي که بر آن حاکم بود اما بدون مشکل خاصي برگزار شد و گزارشي که حوزه هاي آزمون ارائه کرده اند دلالت بر صحت آزمون دارد. تنها در يکي از حوزه ها به دليل اشتباه تعدادي از برگه ها کم آمده بود که آن نيز سريعاً از سوي همکاران سنجش تامين شد و هيچ مشکلي در فرآيند آزمون در آن حوزه بوجود نيامد.
تشکيلات سازمان دانشجويان براي تصويب به رياست جمهوري ارائه شد
معاون دانشجويي وزير علوم گفت: تشکيلات پيشنهادي سازماني که با هدف تمرکز گرا کردن ارائه خدمات دانشجويي در راستاي خدمت رساني بيشتر به دانشجويان بالاخره تهيه و براي تصويب به رياست جمهوري ارائه شد.
محمود ملاباشي، درباره سرنوشت ايجاد سازمان امور دانشجويان افزود: تشکيل سازمان امور دانشجويان در برنامه پنجم توسعه تصويب شده و اين سازمان با هدف يکپارچه سازي فعاليتهاي رفاهي دانشجويان تشکيل مي شود. اين سازمان از طريق شوراي عالي اداري و همزمان نيز از طريق مجلس شوراي اسلامي به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ابلاغ شد.
تسهيلات ايران براي دانشجويان محجبه محروم از تحصيل کشورهاي دنيا
مديرکل امور دانشجويان داخل وزارت علوم گفت: دانشجويان ايراني و غير ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور در صورتي که تحت فشارهاي سياسي و فشارهايي ناشي از اعمال محدوديت حجاب قرار گيرند براي ادامه تحصيلشان در دانشگاههاي داخل کشور تسهيل و تسريع صورت مي‌گيرد.
مجتبي بذرافشان افزود: مواردي بوده که دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاههاي خارج از کشور چون مشکلاتي نظير اعمال محدوديت حجاب برايشان ايجاد شده بود طي درخواستهايشان اصرار کرده اند سريعتر بتوانند در دانشگاههاي داخل ايران جايابي شوند.
انتقاد از نظرسنجي تجميع آزمونهاي وزارت علوم و بهداشت در کنکور دکتري
برخي از اعضاي کميسيون بهداشت و همچنين کميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از طرح نظرسنجي تجميع آزمون هاي وزارت علوم با وزارت بهداشت در آزمون دکتري سال 90 يادآور شدند اين موضوع با تمايل افراد براي جدا شدن آموزش پزشکي از وزارت بهداشت ارتباط دارد.
در آزمون دکتري نيمه متمرکز سال 90 که در روز 25 فروردين ماه 90 برگزار شد پيش از آزمون برگه نظرسنجي از داوطلبان توزيع شد که در يکي از پرسش هاي آن نظر داوطلبان درباره تجميع آزمون هاي کشوري از جمله آزمون هاي وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد مطرح شده بود که اين موضوع اعتراض گروهي از اعضاي کميسيون بهداشت و درمان مجلس را برانگيخت.
شوراي عالي علوم پس از 2 بار تعويق با حضور 3 وزير برگزار شد/ انتشار اسامي غايبان
ششمين جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري با حضور وزراي دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به رياست وزير علوم برگزار شد. اين شورا با هدف ايجاد هماهنگي و يکپارچگي در سياستگذاري کلان اجرايي در حوزه علوم، تحقيقات و فناوري در قانون پيش­بيني شده است.
حاضران ششمين جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري علاوه بر 3 وزير و معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم (دبير شورا) شامل روساي دانشگاههاي علوم پزشکي تهران، صنعتي اصفهان و صنعتي اميرکبير، معاون پژهشي دانشگاه تهران و رئيس سازمان تحقيقات و آموزش وزارت جهاد کشاورزي بودند. در همين جلسه اسامي غايبان هميشگي هم منتشر شد که بر اساس آن اسامي برخي از غايبان جلسات شورا منتشر شد که دکتر عليرضا مرندي و دکتر باقر لاريجاني به عنوان غايب معرفي شدند.
ارسال پيامکهاي جعلي به کنکوريهاي90/ توضيحات سازمان سنجش
سازمان سنجش آموزش کشور پيامکهاي ارسالي به داوطلبان آزمون سراسري سال 90 را جعلي دانست و اعلام کرد: سازمان سنجش اخبار خود را از طريق پايگاه اطلاع‌رساني و هفته‌نامه پيک سنجش به اطلاع داوطلبان مي رساند و به هيچ عنوان پيامکي ارسال نمي کند و به داوطلبان کنکور 90 هشدار داد که افرادي سودجو با جعل عنوان سازمان سنجش و ارسال پيامک به داوطلبان موضوع ثبت اطلاعات کارت اعتباري داوطلبان را مطرح و به اين شيوه اطلاعات ثبت‌نامي آنان را دريافت کرده و از آنان سوءاستفاده مالي مي کنند.
در همين زمينه سيدجلال طباطبايي معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور از شناسايي ارسال کننده پيامکهاي جعلي براي کنکوريها خبر داد گفت: هيچ مشکل خاصي در زمينه ارسال پيامک جعلي به داوطلبان کنکور نيافتده و اين موضوع در حد چند پيامک در يک شهر بوده است. اين پيامک ها به صورت محدود بوده و شماره اي که از آن به داوطلبان پيامک ارسال مي شده شاسايي شده و پيگيريهاي حقوقي درباره اين موضوع نيز انجام گرفته است.

تگ ها نظرسنجي کنکور دکتري

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی